Pilot box controller

Hallo iedereen,

Als project maak ik een pilot box controller die de aansturing voorziet voor een mode 3 type 2 laadstation-Elektrisch voertuig.
Via een pilootsignaal wordt er gecommuniceerd tussen wagen en EVSE (Electric Vehicle Supply Equipment).

De hoofdschakeling die hier voor gebruikt wordt werd voornamelijk door op amps voorzien.

http://s1.postimg.org/jrbqjzc7f/Schakeling_opamp.jpg

Door middel van een 1000Hz blokgolf kan de wagen zien in welke 'state' deze zich bevindt.
State A: niet geconnecteerd (12V DC)
State B: geconnecteerd en klaar om te laden (9V PWM)
State C: laden (6V PWM)

De frequentie en PWM signaal worden uitgezonden door een een Arduino.
Het CP (pilootsignaal) signaal op de schakeling heeft respectievelijk 12V DC, 9V pwm en 6V pwm. Het 12V signaal wordt via de spanningsdeler daarna teruggekoppeld naar de Arduino en verdubbeld via de laatste opamp om +-5V te hebben. Aan de uitgang wordt het signaal analoog ingelezen door de Arduino en zo kan er dan bepaald worden afhankelijk van de waarde of er al dan niet een PWM signaal gegenereerd moet worden.
Het probleem van de schakeling zit hem bij de verschillende spanningen: in plaats van 12V, 9V en 6V, schommelen deze rond de 10.8V, 7.8V en 4.7V.

http://s13.postimg.org/kztonbdcj/F0014_TEK.jpg

Bij deze spanningen heb ik een tolerantie van +-0.6V, deze is dus te laag. De opamp die gebruikt is type TL072. De vorige was de LM358 maar is reeds veranderd aangezien de slew rate te laag lag. Zou dit kunnen dat de high-level output voltage een te groot verschil geeft?
Zo ja, welk type op amp zou ik dan kunnen gebruiken (met goede slew rate)?
Mijn schakeling globaal gezien, zou deze misschien nog vereenvoudigd kunnen worden? Op amps zijn wat nieuw voor me, dus waarschijnlijk kan dit altijd beter :).

Vraag 2 ;):

Om geen nieuw topic te beginnen post ik het ook hier bij: De pilot box heeft verschillende extra's, waaronder een LCD, RFID identificatie
en interlock ter beveiliging dat de stekker niet uitgetrokken kan worden uit de contactdoos tijdens bedrijf (laden wagen).
Deze interlock wordt aangestuurd met een mosfet H-brug. Wanneer DIO7 (zie schakeling) 5v krijgt (HIGH) , schuift de pin uit, wanneer DIO5 5v krijgt,
schuift deze weer terug en kan men de stekker terug uittrekken.
De twee problemen die ik bij deze schakeling heb:
- de pin schakelt te traag: Het lijkt me raar mocht de mosfet te veel spanning trekken waardoor er te weinig stroom zou zijn.
- Juist een halve brug werkt

Sorry als hier reeds een oplossing voor is op het forum maar ik vond niet meteen iets over dit soort H-brug probleem :) .

http://s1.postimg.org/64fqigia3/schakeling_interlock.jpg
2xP-channel: IRF9630 + 2x2N7000 aan de Gate + 2x10K pull-up weerstanden en 2xN-channel: IRF630

Alvast bedankt voor de hulp,

Grtz

Sepp

De plaatjes die je hebt gepost zijn erg wazig, en dan wordt het lastig je te helpen. Ik kan niet goed zien wat je voedingsspanning van de opamps is, maar het antwoord op vraag 1 zou daarmee te maken kunnen hebben. Tip: maximum output voltage swing.

De plaatjes zijn idd wat wazig door het kleine formaat. De voedingsspanning is 12V, -12V.
Ik had reeds het antwoord gevonden voor het opamp probleem maar toch bedankt voor het antwoord! Ik heb daarom een LF353-N opamp genomen, deze voldoet aan de karakteristieken.

Bij het H-brug probleem heb ik al het probleem gevonden waarom het ene gedeelte niet werkte, namelijk dat één MOSFET stuk was (werd duidelijk na het aansluiten met de scoop).
Wanneer ik nu een volledige N-Channel H-brug zou maken (lijkt me niet zo eenvoudig), zou het traag schakelen dan ook opgelost zijn? (door de weerstand van de P-MOSFET en de lagere Id)

Grtz,

Sepp