32pfl3605 dood

maartenbakker

Golden Member

Er zal voor bepaalde types wel een reparatiemarkt zijn, maar je moet niet verwachten er rijk van te worden. De inverters die ik tot voor enige tijd het meest zag waren Darfons met defecte trafo's. Vervang je dan de 1 of 2 defecte of alle 8? Vervang je ze alle 8 dan hou je nog 5 euro voor de arbeid over afgaande op de prijs van een nieuwe inverter, althans zolang die leverbaar is.

Bij master/slave inverters kan ik me voorstellen dat de markt al wat groter is. Die zijn toch duurder en er zitten minder dure onderdelen op.

Ik heb denk ik nog wel ergens een defect master-slavesetje liggen, maar geen bijbehorend paneel.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

De gouden tijen van repareren zijn op TV gebied al een tijdje voorbij helaas. Toch zal er werk blijven voor met name de oud gedienen en ja daar val ik nu ook onder.
Bepaalde inzichten en kennis zijn breed inzetbaar en die kennis is er gewoon niet meer bij jongere.
Het is heel triest te zien wat jongere dus niet meer weten deze dagen.

fred101

Golden Member

Maarten, voor mij is het eerder bezigheids therapie.
Ik bedenk me net dat ik nog ergens een oude lcd pc monitor zonder voet heb liggen die zou moeten werken. Was bedoeld voor een PI maar bleek geen hdmi te hebben. Zal die eens uit elkaar trekken.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Ik heb een 3.3V niet regelbare stabilisator gezet van 3A.
Tv werkt terug maar heb al twee keer gehad dat het beeld bevriest, heel harde digitale klank, de RC werkt er niet meer op. Tv valt van alleen uit en komt dadelijk terug op en speelt de ganse avond terug normaal. Heeft dit nog met de 3.3V voeding op de SSB te maken of is het iets anders?

.

[Bericht gewijzigd door william1967 op woensdag 18 februari 2015 11:20:57 (99%)

Dat weet ik, maar is nergens leverbaar, enkel de SSB is leverbaar.

.

[Bericht gewijzigd door william1967 op woensdag 18 februari 2015 11:21:06 (99%)

Dat van die helse herrie komt me bekend voor en heeft volgens mij niets te maken met de 3.3 V
Heb er daarvan een paar uitstaan op proef met tussen de processor en het blik een stuk warmte geleidend siliconen. Heb ze nog niet terug gezien .
Denk dat de chip in veel van de gevallen ook oorzaak is.

Ja hebt al gekeken naar die sites. Min afname 10 stuks. Dat is nog niet het ergste maar wel 35 dagen levertijd.

Voor de geïntereseerden, origineel ic is gewoon leverbaar bij aswo voor weinig geld..
art.nr. F135125

Joh die 3 poot werkt uitstekend hoor. Nog geen 1 terug gezien

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Op 19 maart 2014 20:54:56 schreef Arnold D:
Joh die 3 poot werkt uitstekend hoor. Nog geen 1 terug gezien

Gelukkig maar, weinig eer te halen aan deze goedkope (k*t)-toestellen. Wou enkel zeggen, gezien tijd en kosten ben je volgens mij zeker zo snel en goedkoop door het ic origineel te vervangen. Welke herstelling nadien het beste zal blijken laat ik even terzijde..

de to220 plaatsen gaat zeker zo snel hoor pootje 3 en 4 en 5 en 6 en middelste massa. Werkt echt uit de kunst.
Die toestellen hadden deze uitval al snel ook in garantie tijd .
Toen werden de modulen compleet geleverd en vervangen.
Nu zijn ze er al niet meer of is het het toestel niet meer waard.
Waarom zou je een ic terug plaatsen waarvan bekend is dat deze slecht is?

Arnold,

Ik begrijp niet goed op welke pootjes op de plaats van de ic je de to220 aanbrengt.

Zou je dit voor mij kunnen toelichten?

Alvast bedankt

Ik moet het voor me zien maar op de plaats van pootje 3 en 4 komt de output van de 3 poots regulator, op 5 en 5 de ingang, de middelste poot aan de massa waaraan de originele aan de onderkant zit gesoldeerd.
Ik buig die 33 TO 220 altijd direct haaks achter de behuizing en dan met de onderkant naar boven solderen op de pootje,we welke ik aangaf , hij past dan precies zonder dat er wat moet worden verbogen

Arnold,

Bedankt voor je snelle en duidelijke antwoord, en dat nog wel tijdens de kerst.

Ik ga er morgen gelijk mee aan de slag.

Alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar.

.

[Bericht gewijzigd door siebo op vrijdag 27 februari 2015 23:24:16 (99%)

Op 14 januari 2014 22:48:04 schreef Arnold D:
Heb er nu een paar gemaakt en weer prima werkend echter de ic staat in back orde bij aswo.
Lijkt mij dat het ook gewoon moet lukken met een zener een transistor en een weerstand oftewel een simpele stabilisatie schakeling

Hallo Arnold,

ik heb nu ook een 42pfl3605 die nadat de stekker eruit is niet meer opkomt. Dus geen LED response.

Nu wil ik een poging wagen om die U7106 voor een TO-220 ervoor in de plaats te zetten, maar heb jij een plaatje hoe je dat gefixed hebt?

Alvast bedankt.

Erik

Neen die heb ik niet, ik zal het in de gaten houden als er eentje voorbij komt

Heb foto,s voor je maar je mail staat ..............

[Bericht gewijzigd door Arnold D op dinsdag 7 april 2015 19:40:52 (49%)

Heb de chip ook vervangen maar deze wordt erg heet.
En ik zie alleen maar een blauw lampje op de voeding branden.

Dus heb geen beeld

Zelfde probleem gehad nadat de klant de TV via VGA aansloot. De spanningsregelaar gaf ook 1,2Volt ipv 3,3Volt. De regelaar was echter niet stuk maar werd in een soort lowpowermode gezet (lijkt op softwarefoutje).

Door de TV op een laptop aan te sluiten met een VGA kabel startte deze weer op. En speelt gewoon weer.

Door de spanningsregelaar te vervangen door een vaste 3V3 regelaar kan de TV niet meer in deze onmogelijke mode raken denk ik?

bjokal

Golden Member

Dat lijkt me vreemd, er gaan namelijk geen stuurlijnen naar die spanningsregelaar.
Mogelijk stond de regelaar al op het punt te gaan "hemelen".

Van de week heb ik er ook eentje hersteld, en voordat de regelaar geheel de geest had gegeven kwam de klacht in dat toestel al sporadisch voor.

Voor de liefhebbers gelijk maar even een foto gemaakt, de gebruikte regelaar is een BA033T :

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"
Anoniem