M7 SAT801 HD satellietontvanger, problemen met Ultra HD tv's

Goedendag
Ik heb bij meerdere ultrahdtv,s (samsung lg)problemen met satellite hd reciever sat 801 m7.
Probleem is als je de hd ontvanger via hdmi aansluit en wil deze op stand by wil zetten gaat deze niet uit maar is ook niet meer te bedienen beeld geluid is weg display blijft branden.
Na app stroomloos maken werkt app weer maar na stand bij schakelen weer probleem.
Nieuwe recierver ook probleem.
Sat ontvanger heeft nieuwe soft ware.
Bij lg lcd staat simplink uitgeschakeld.
Bij samsung staat anynet uitgeschakeld.
Sluit ik reciever op ouder toestel aan werkt deze zonder probleem.

ton61

zet in het menu van de toestellen bij de hdmi instellingen de hdmi koppeling maar eens uit. je kunt ze via hdmi bedienen met 1 ab, en dat werkt wel vaker niet vlekkeloos..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

simplink bij lg staat uit.
anyynet bij samsung staat uit.
Maar geeft geen resultaat.

ton61

Ik vermoed dat de TVs proberen een UHD link te leggen, maar ontvanger kan die handshake niet maken. Dat zal een probleem worden.. Stuur eens een mailtje naar CD. Maarja, wat moet je met een UHD TV als de ontvanger maar HD aankan?? Eerste uitzendingen staan gepland in 2018.... Er is nog geen UHD ontvangerbox geloof ik..

Goeden dag
Het probleem is opgelost was toch software probleem.
Canal digitaal geeft aan software v2.10hdt.
Maar via satellietforum aan software v2.12a.hdt gekomen.
Dit via een stick op sat tuner gezet .
Nu werkt de comunicatie van sat tuner en ultra hdtv,s zonder problemen.
Natuurlijk geen ultra hd beeld .

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 9 september 2015 20:39:48 (0%)

ton61
Arco

Special Member

Vraag me af of ultra HD (4k) ooit mainstream wordt. Bij normaal tv kijken heb je er weinig aan, alleen als je er abnormaal dichtbij gaat zitten...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

het maakt niet uit of je er wat aan hebt, het is een reden om "de nieuwe generatie" tv's te kunnen verkopen. zo tijdens het EK zal er wel weer een zgn aanbieding zijn met tv's en dan gaan er weer wat mensen over. en dat terwijl tv de krant achterna aan het gaan is, ding draait vaak alleen als achtergrond geluid waar iedereen met z'n telefoon en tablet bezig is..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Arco

Special Member

En dan te bedenken dat ze ook al met 16K UHD bezig zijn... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

EK, nou zet dat maar in de ijskast, dus TVs zullen niet verkocht worden. Ik vind persoonlijk de UHD TVs zo belachelijk scherp dat je er scheel van gaat kijken. Voor mij is het echt niet zo belangrijk dat je de haren op iemands arm kan tellen bijvoorbeeld. Ik kijk HD, al scherp zat.

Het was dus toch een handshake probleem...

heb pas nog een film in de imax gezien, kreeg van het half uur reclame al koppijn. heb de hele film met een zonnebril zitten te kijken. veel te veel licht komt er van dat scherm af, en geen achtergrondlicht..

scherper en scherper wil men gaan, alleen maar verkoop politiek. een tijdje terug moesten collega's bij mensen die een uhd tv hadden gekocht langs vanwege beeldproblemen. het bleek al snel dat met een analoog kabel abonnement zo'n tv niet tot z'n recht komt, elke ruisspikkel wordt zo groot als een postzegel. meteen dus maar een digitaal abo af laten sluiten..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 9 september 2015 17:01:25 schreef tonratterman:
Goeden dag
Het probleem is opgelost was toch software probleem.
Canal digitaal geeft aan software v2.10hdt.
Maar via satellietforum aan software v2.12a.hdt gekomen.
Dit via een stick op sat tuner gezet .
Nu werkt de comunicatie van sat tuner en ultra hdtv,s zonder problemen.
Natuurlijk geen ultra hd beeld .

.

Beste Ton,
Ik heb exact hetzelfde probleem. Vastgesteld dat het aan de M7 ligt. Samsung TV aansluiten op een laptop werkt zonder problemen. M7 aansluiten op SCART geeft ook geen problemen. Dus het lijkt dat ik het probleem redelijk geisoleerd heb. Nu probeer ik die v2.12a.hdt te vinden maar welk forum is dit?
Of zou je de firmware naar me willen mailen?

Op 9 september 2015 18:14:21 schreef testman:
het maakt niet uit of je er wat aan hebt, het is een reden om "de nieuwe generatie" tv's te kunnen verkopen. zo tijdens het EK zal er wel weer een zgn aanbieding zijn met tv's en dan gaan er weer wat mensen over. en dat terwijl tv de krant achterna aan het gaan is, ding draait vaak alleen als achtergrond geluid waar iedereen met z'n telefoon en tablet bezig is..

goedemiddag.
Ik ben een zeeman.
reset fabrieksinstellingen sat801 m7. Ik kan de kanalen niet configureren (alles werkte vóór de reset) Ik vond informatie die ik nodig heb om het apparaat bij te werken, maar ik kan het updatebestand niet downloaden
Ik kan niet downloaden van de site https://www.canaldigitaal.nl/downloads/, omdat ude-kaart is geregistreerd. Ik weet het wachtwoord niet. Ik kan het bestand niet downloaden. stuur het updatebestand naar de e-mail. Smeek ik

[Bericht gewijzigd door Superchargedz op zaterdag 7 september 2019 10:43:34 (34%)

Ben je een zeeman van naam of ben je een zeeman op een schip?? Dat werkt iets anders dan op de vaste wal en je zal je automatisch richt bare schotel ( Intellian, KVH, Seatel, KNS of ander merk ) eerst moeten afstellen op Astra 19,2 Graden en dan de zenderlijst downloaden. Update kan je dan ook mee downloaden en is verder dan geen probleem meer. Daarna weer op Astra 23,5 zetten en alles werkt weer normaal.Het was niet zo slim om een fabrieks reset uit te voeren als alles werkte....