Ervaringen met onderdelen.muxtronics.nl?

Alex P

Golden Member

Heeft iemand ervaring met http://bestelbijfarnell.nl/ ?

Mod edit:
Bestelbijfarnell.nl is nu hernoemd naar onderdelen.muxtronics.nl omdat ssj3gohan niet de Farnell naam mag gebruiken.

Onderdelen.muxtronics.nl is een dienst waarmee je als particulier zonder minimum orderbedrag kunt bestellen bij Farnell.

[Bericht gewijzigd door Jeroen op dinsdag 13 september 2016 11:59:17 (71%)

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.

Dat is net 3 dagen in de lucht :D

Is van een Tweaker genaamd Mux, ik heb geen enkele reden om het te wantrouwen.

Of Farnell er vrolijk van wordt is een tweede.

Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Het bestaat nog maar kort dus veel ervaringen zullen er niet zijn, het is een stukje "dienstverlening" van Mux, zie zijn reactie op gathering of tweakers: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/46115991

Shiptronic

Overleden

Was op CO ook niet iemand bezig met een dergelijke constructie ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Klasse, bedankt voor het delen.
Bestelde tot nu toe via EOO, wat op zich prima ging (hij bestelde bij Farnell).

EricP

mét CE

Of Farnell er vrolijk van wordt is een tweede.

Waarom zou Farnell er niet vrolijk van worden? Ik kan me heel goed voorstellen dat je geen zaken met particulieren wilt doen. Dat ze wat bij je kopen is prima, maar het 'gezeur' eromheen.

Een zakelijke klant zal iets van een paar euro als het niet is wat-ie verwacht had echt niet terug gaan sturen. De uren zijn te duur. Een particulier doet dat wel. Een zakelijke klant is iets (maar dan ook maar een klein beetje) beter te traceren - factuur achteraf is een 'service' die ze aan particulieren niet willen geven blijkbaar.
Verder is een zakelijke klant doorgaans meer in de hoek van 'ik moet het nu hebben', terwijl een particulier vaak veel meer naar de prijs zit te kijken.
Als deze jongens er tussen zitten, dan heeft Farnell er geen last van (die verkoopt aan een zakelijke klant).

Leuke service voor de knutselaars!

mel

Golden Member

Ik snap die moeite niet. Ik bestel al tijden rechtstreeks bij Farnell, en krijg altijd wat ik wil hebben.
Wel op een zakelijk account, dat weer wel.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

De vraag is dus wat "bestel bij farnell" gaat doen als je zegt: "verrek, dit is de DIP versie, ik wilde de SOIC verise.... wet kopen op afstand, ik stuur hem terug!".

Ik DENK dat "bestel bij farnell" dan kan zeggen: Nee, dit is voor ons geen voorraadproduct, we hebben hem speciaal voor jou gekocht, dus we nemen hem niet terug.

En er zijn talloze artikelen waarbij de farnell database fouten bevat. Grappen als in de titel "DIP" terwijl ie dat niet is, en dan ook een DIP foto er bij. Bij de foto staat dan: "controleer het datasheet", dat is nog tot daar aan toe, maar controleer je de datasheet is er zowel een DIP als SMD versie. Staat er DIP in de titel van het product, ga je er toch op een gegeven moment van uit dat het de dip versie is. Anyway, Farnell neemt het dan schoorvoetend terug.

Maar als je ze op fouten in de database wijst (gewoon via de "ik heb een fout gevonden knop die daarvoor is), dan negeren ze je gewoon. Die fouten blijven er gewoon in zitten. Mouser neemt dat soort dingen tenminste serieus.

(Zoek eens of ze een mosfet hebben die een maximale stroom van rond de 1 30 microampere heeft... Zit ie er nog in?... Check!)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 11 maart 2016 12:00:37 schreef Shiptronic:
Was op CO ook niet iemand bezig met een dergelijke constructie ?

Dezelfde persoon waarschijnlijk :+

@Rew: je moet mux ook even de tijd geven he, ze zijn het formulier al aan't hermaken en de bugs dat er nog opduiken eruit slopen. De farnell website is ook niet feilloos en dat voor zo'n groot bedrijf.

En wat als je het verkeerde component hebt besteld: pech voor jou. Had je maar moeten zien in de package description :)

Ja ik heb al bij mux besteld voor het formulier online stond. Ging goed, de post iets minder.

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Op 12 maart 2016 18:31:45 schreef mel:
Ik snap die moeite niet...Wel op een zakelijk account, dat weer wel.

Ja duh! Dat is nou juist de grap. Het is voor particulieren. De meesten hier hebben geen KvK registratie en veel werken ook niet bij een bedrijf waar je wat mee kunt bestellen.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

(ondanks dat m'n usernaam wat anders zegt: hoi, ik ben mux, 'oprichter' van bestelbijfarnell.nl)

Op 12 maart 2016 18:56:39 schreef rew:
De vraag is dus wat "bestel bij farnell" gaat doen als je zegt: "verrek, dit is de DIP versie, ik wilde de SOIC verise.... wet kopen op afstand, ik stuur hem terug!".

Consumenten hebben gewoon hun wettelijke beschermingen, dus ik heb geen poot om op te staan als ik dat soort dingen weiger. In principe is daarom de website ook opgezet als een transparant venster naar Farnell toe: de enige manier om onderdelen te vinden is door precies te weten welk Farnell-bestelnummer je moet hebben. Dan is het zowel conceptueel als visueel duidelijk voor de gebruiker dat dit geen gewone webshop is, maar een dienst voor eh... 'ingewijden'. Mensen die weten wat Farnell is.

En er zijn talloze artikelen waarbij de farnell database fouten bevat. (...)

Maar als je ze op fouten in de database wijst (gewoon via de "ik heb een fout gevonden knop die daarvoor is), dan negeren ze je gewoon. Die fouten blijven er gewoon in zitten. Mouser neemt dat soort dingen tenminste serieus.

(Zoek eens of ze een mosfet hebben die een maximale stroom van rond de 1 30 microampere heeft... Zit ie er nog in?... Check!)

Als Farnell verkeerd levert heb je ook als bedrijf retourrecht, trouwens. Zonder kosten. Heb ik een paar keer gebruik van gemaakt, hoewel het in mijn ervaring behoorlijk zeldzaam is (eens per 50 bestellingen ofzo?)

Op 12 maart 2016 18:31:45 schreef mel:
Ik snap die moeite niet. Ik bestel al tijden rechtstreeks bij Farnell, en krijg altijd wat ik wil hebben.
Wel op een zakelijk account, dat weer wel.

Dit is dan ook een dienst voor mensen zonder zakelijk account :) Hobbyisten, studenten, etc.

Hoi ook het topic gevonden :+

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Op 12 maart 2016 17:50:48 schreef EricP:
[...]Waarom zou Farnell er niet vrolijk van worden?

Verzendkosten.

Farnell rekent geen verzendkosten voor zakelijke klanten, dus ook een bestelling van 3,- euro wordt gratis verzonden. Daar moet uiteraard geld bij vanuit Farnell maar die zien dat als service naar de klant toe.

Nu wordt deze service eigenlijk 'misbruikt' (de onderdelen die je besteld worden vanuit Farnell rechtstreeks naar je huis gestuurd) en ik kan me zo voorstellen dat Farnell niet zit te wachten op een toename van dit soort gratis verzonden kleine orders.

Verder vind ik het wel een leuk initiatief, maar vraag me alleen of als dit succesvol wordt (zeg 5 a 10 bestellingen per dag ofzo) hoelang het duurt voordat Farnell op de rem trapt.

Farnell/Mouser/rs/... hebben miljoenen contracten met pakjes verdelers. Als ze het zelf aanbieden om verschillende componenten naar verschillende adressen te versturen dan moet je daar zeker niet van wakker liggen.

De laatste keer dat ik bij Mouser heb besteld kwamen mijn onderdelen van het magazijn in Texas :/ (50€ minimum order particulier)

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Verder vind ik het wel een leuk initiatief, maar vraag me alleen of als dit succesvol wordt (zeg 5 a 10 bestellingen per dag ofzo) hoelang het duurt voordat Farnell op de rem trapt.

Om dat te voorkomen zou het misschien verstandig zijn meerdere kleine bestellingen te combineren tot 1 Farnell-bestelling.

Ik denk dat ie de bestelling combineert en voor 21u ofzo toch besteld dan word het nog afgewerkt en ligt het de volgende dag op de mat.

Mux: you still here?

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Op 12 maart 2016 19:47:35 schreef Zonnepaneeltje:
Om dat te voorkomen zou het misschien verstandig zijn meerdere kleine bestellingen te combineren tot 1 Farnell-bestelling.

Dat gaat dus niet, want dan komt alles als 1 partij bij Mux binnen en moet hij het doorzenden, dat zou een hele dure (en tijdrovende) hobby voor hem worden.

vergeten

Golden Member

Op 12 maart 2016 18:56:39 schreef rew:
De vraag is dus wat "bestel bij farnell" gaat doen als je zegt: "verrek, dit is de DIP versie, ik wilde de SOIC verise.... wet kopen op afstand, ik stuur hem terug!".

Ik DENK dat "bestel bij farnell" dan kan zeggen: Nee, dit is voor ons geen voorraadproduct, we hebben hem speciaal voor jou gekocht, dus we nemen hem niet terug.

En er zijn talloze artikelen waarbij de farnell database fouten bevat. Grappen als in de titel "DIP" terwijl ie dat niet is, en dan ook een DIP foto er bij. Bij de foto staat dan: "controleer het datasheet", dat is nog tot daar aan toe, maar controleer je de datasheet is er zowel een DIP als SMD versie. Staat er DIP in de titel van het product, ga je er toch op een gegeven moment van uit dat het de dip versie is. Anyway, Farnell neemt het dan schoorvoetend terug.

Ik heb eens een soortgelijke ervaring gehad bij farnell met een zakelijk account.
Ik bestelde een knoopcell en kreeg de verkeerde. Dat is 3 keer gebeurd (ik mocht de verkeerde houden) uiteindelijk na veel bellen en moeite bleek dat het laatje of bakje gevuld was met de verkeerde cell!. Er zat dus wat anders in dan erop stond. De orderpicker heeft blijkbaar geen kennis daarvan. Heb later alsnog de goede gekregen.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op 12 maart 2016 19:45:55 schreef Damic:
De laatste keer dat ik bij Mouser heb besteld kwamen mijn onderdelen van het magazijn in Texas :/ (50€ minimum order particulier)

Bij mij ook uit Texas. Ze zitten daar namelijk. Niet-particulier (voor mij) is de minimum order trouwens 65 euro.... :-) [update: @damic: mogelijk ondertussen aangepast, of verwar ik het met Digikey. ]

Op 12 maart 2016 19:32:51 schreef ssj3gohan:
Heb ik een paar keer gebruik van gemaakt, hoewel het in mijn ervaring behoorlijk zeldzaam is (eens per 50 bestellingen ofzo?)

Bij mij NOG wel lager hoor.... :-)

Over fouten van farnell.... Toen de camera voor raspberry pi uitkwam was ie in engeland wel beschikbaar op de site, maar in NL nog niet. En ik wilde er 1 voordat ie uitverkocht was. Dus klantenservice gebeld... Wat wil u hebben? Nou, camera, bestelnummer xxx.. Oh geen probleem, bestel ik even voor u! ...Sturen ze even later een bevestiging dat ik 50 schroefjes wil hebben met 25 euro verzendkosten uit Amerika. Bestelnummer verkeerd verstaan..... Dus opgebeld: nee, die wil ik niet, ik wilde wat anders. Gaan we regelen. Volgende dag; verstuurd. Opgebeld "tja, nu kunnen we niks meer aan doen...."

Anyway, Ik had voor 50 euro aan rare schroefjes die ik na een paar weken maar weggegooid heb toen ze ze niet zijn komen halen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Heb even ingelogd op mouser.be: Gratis verzending voor de meeste bestellingen boven € 50 (EUR) anders 20€ (particulier)

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar
evelo

Golden Member

Heb al een paar keer enkele kleine dingetjes besteld bij farnell (met btw-nr).

Betaling achteraf, 60 dagen betalingstermijn! Dat kom je toch ook niet veel meer tegen.

Willie W

Golden Member

Wij bestellen ook regelmatig bij Farnell, maar volgens mij is de betalingstermijn gewoon 30 dagen.

evelo

Golden Member

Speciaal, heb het nog eens nagekeken: 2 bestellingen gedaan, 1 van 35€ en 1 van 18€. Betalingstermijn: 60 dagen.

Op 12 maart 2016 19:39:37 schreef BVZ:
Farnell rekent geen verzendkosten voor zakelijke klanten...ik kan me zo voorstellen dat Farnell niet zit te wachten op een toename van dit soort gratis verzonden kleine orders.

Dat gratis verzenden heeft niemand ze opgelegd hoor, ze hebben het zelf bedacht. Ze willen dat graag. Reden is (denk ik) de laagdrempeligheid van het bestellen. Heb je iets nodig, direct bestellen en niet twijfelen. Dat is de kracht. Je denkt toch niet dat ze graag aan die paar particulieren willen verkopen met verzendkosten? Dat kost ze meer dan het oplevert aan besparing van verzendkosten.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Op 12 maart 2016 21:51:16 schreef flipflop:
Je denkt toch niet dat ze graag aan die paar particulieren willen verkopen met verzendkosten? Dat kost ze meer dan het oplevert aan besparing van verzendkosten.

Dat denk ik inderdaad niet, dat zeg ik dus juist. Het heeft een reden dat je als particulier voor minimaal 50,- moet bestellen.