Ik kan bevestigen dat de kwaliteit van Duracell matig is. Ik heb ook een aantal lekkende gezien, hier een foto van begin 2017 (dit was niet de enige, sindsdien niet meer gekocht):

Ik linkte er eerder naar in een Topic over die Panasonics. Op zich is een heel leerzame site over batterijen van best een aantal soorten: http://lygte-info.dk/review/batteries2012/CommonAAcomparator.php. Je kunt er ook batterijen naartoe sturen ter evaluatie, dus als iemand zich geroepen voelt kan je zo bijdragen aan het overzicht. Het zou interessant zijn die Ansmann daar in de vergelijking te hebben, maar de datasheet bekijkende verwacht ik er geen wonderen van (met 75Ω (≈20mA) last is de capaciteit alweer 2400mAh, dus dat keldert meteen als de stroom toeneemt).
Mijn idee is dat Duracell zijn naam aan het uitmelken is. Die Ultra zijn best goed, maar véél te duur. De rest die ze verkopen is inconsistent en onevenredig vaak slecht. Ik vertrouw mijn apparatuur niet meer toe aan Duracells. Die A-force batterijen geven tot nu toe geen problemen en die Aerocells van de Lidl heb ik tot nu toe niets slechts van gehoord, ik zou daar gewoon voor gaan.
edit: Wacht, er zit nogal een time-warp in deze topic, ik reageer op 3 jaar oude berichten. Even over die Duitse test: die is gedaan met 0,5A en gestopt op 0,9V, dus 1,2Ah is niet absurd slecht als je het vergelijkt met andere batterijen. Op lygte-info.dk komen de goede cellen ook niet verder dan 1,6Ah onder deze omstandigheden.