Ervaringen met onderdelen.muxtronics.nl?

evdweele

Overleden

Als particulier bij Distrelec bestellen is geen enkel probleem.
Een account aanmaken en je kan de hele winkel leegkopen ;-)

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Op 17 juni 2016 16:07:09 schreef ssj3gohan:
Zodra de site afgelopen is publiceer ik geanonimiseerde data van alle transacties.

Daar moet je erg mee uitkijken. Voordat je het weet kan men toch persoonsgegevens uit de data puzzelen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

De specifieke data die ik publiceer is de enige die ik heb: Totaal-orderbedragen, retouren/andere bestellingsproblemen en aantal bestellingen per dag van de week/maand/etc.

Dat ook om in overeenstemming met de privacywetgeving. Ik sla überhaupt geen persoonlijke informatie op.

Het is zo ver, Farnell heeft (zonder enige publiciteit) hun consumententak uitgerold: http://sinuss.nl

Dit is blijkbaar een reeds bestaande winkel in Assen die nu ook het gehele assortiment van Farnell voert. Op alle onderdelen zit 15-50% extra marge, en er wordt €4,95 voor verzenden gerekend voor bestellingen tot €40. Daarboven gratis, en ook afhalen in Assen is gratis.

In principe is mijn originele droom uitgekomen: Farnell levert nu hun gehele assortiment zonder enige beperking aan consumenten. Als dit 10 jaar geleden had bestaan, was ik járen eerder begonnen aan mijn elektronica-carrière en al veel verder geweest. Functioneel is er dus geen reden meer voor mij om bestelbijfarnell.nl door te zetten.

De enige reden om ermee door te gaan is eventueel prijs. Als ik bijvoorbeeld kijk naar mijn grootste order (€1155 incl. opslag bij Farnell), dan kost deze €1269 bij Sinuss. Dat is een verschil van 114 euro. Ook op kleinere orders is er al gauw 10-20 euro verdiend. Echter, alles bij elkaar heb ik in 3 1/2 maand maar 16 orders boven de €50 gehad, dus dan is wederom de vraag: is dat mijn tijd en moeite waard?

High met Henk

Special Member

Tja, vergeet niet dat er inmiddels ook hoop mensen zelf een klein bedrijfje begonnen zijn. Die bestellen zelf.
Denk hier aan.kijzelf, Jochem, Fred101 en nog een heel gros...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Thevel

Golden Member

Op 29 juni 2016 20:34:35 schreef ssj3gohan:
en ook afhalen in Assen is gratis.

Voor mij weer een pokke end :( :(

Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Wat een "onprettige" site en wat een prijzen, ik denk niet dat dit een succes gaat worden.

evdweele

Overleden

Is het nu zo dat met de komst van Sinuss het voor particulieren helemaal niet meer mogelijk is om bij Farnell te bestellen?
In het verleden heb ik regelmatig bij Farnell besteld; het orderbedrag moest alleen boven de 50 euro zijn.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Het standaard riedeltje over particulieren staat nog op de site, dus mits je voldoende bestelt is het nog steeds mogelijk. Ik ben benieuwd of dit ook zo blijft (zo niet, dan wordt mouser of digikey mijn hofleverancier. Scheelt maar één dag in levertijd, en meteen betalen met CC is zo veel makkelijker dan wachten op pro-forma welke de helft van de tijd niet aankomt, en daarna overmaken).

[Bericht gewijzigd door Tommyboy op woensdag 29 juni 2016 22:21:43 (42%)

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
Jinny

Golden Member

Op 29 juni 2016 20:44:12 schreef High met Henk:
Tja, vergeet niet dat er inmiddels ook hoop mensen zelf een klein bedrijfje begonnen zijn. Die bestellen zelf.
Denk hier aan.kijzelf, Jochem, Fred101 en nog een heel gros...

Ik, ben op dat gebied erg blij met mijn KvK...

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Ronald45

Golden Member

Op 29 juni 2016 21:27:05 schreef Ruben_Lichtenvoorde:
Wat een "onprettige" site en wat een prijzen, ik denk niet dat dit een succes gaat worden.

De zoekfunctie werkt ook niet goed. Als ik zoek op "Panasonic FM 10 uF" krijg ik van alles te zien behalve elco's.

Omdat ik benieuwd was naar de brutomarges van Sinuss bovenop de Farnell-prijzen, heb ik vanavond heel erg snel een prijsvergelijker in elkaar gehackt. Dit is echt de meest barebones website die je ooit zult zien, maar evt. interessant om snel prijzen te vergelijken:

http://efficientelectronics.nl/farnell_vs_sinuss.html

In het tekstvak kun je [ordernummer,aantal] invoeren (bijv: 2302881,100), de prijs wordt dan direct op Farnell en Sinuss opgevraagd en vergeleken in een tabel.

Meerdere producten kun je opvragen door een enter tussen ieder [ordernummer,aantal]-paar te zetten, bijv.

2302881,100
1358094,100
2472275,4
1635738,5
1515678,20
2056828,2
2456966,2
1605564,2
2308707,2

Morgen wordt de prijsvergelijker waarschijnlijk nog iets opgeleukt door een mede-tweakers.net-forummer :)

Sinuss == EP: Baas, voor mensen die net als ik uit de omgeving komen ;)

Henry S.

Moderator

Op 29 juni 2016 20:34:35 schreef ssj3gohan:
Het is zo ver, Farnell heeft (zonder enige publiciteit) hun consumententak uitgerold: http://sinuss.nl

Dit wordt niet door Farnell uitgevoerd, daarom zullen ze er ook niets over publiceren.
EP: Baas doet gewoon hetzelfde wat jij doet, doorverkopen. Zo kan je bij Erha in Drachten alles van Conrad bestellen.

In principe is mijn originele droom uitgekomen: Farnell levert nu hun gehele assortiment zonder enige beperking aan consumenten. Als dit 10 jaar geleden had bestaan, was ik járen eerder begonnen aan mijn elektronica-carrière en al veel verder geweest. Functioneel is er dus geen reden meer voor mij om bestelbijfarnell.nl door te zetten.

Zo te zien is er nog genoeg reden om door te gaan.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Vaarwel Farnell?

Zo te zien probeert Farnell het hoofd boven water te houden.
Onlangs verkochten ze al het Britse Premier Farnell aan het Zwitserse Swiss Daetwyler.
Deze week ging Cadsoft Eagle (eigendom van Farnell) van de hand en werd verkocht aan Autodesk.
Gaan ze nu ook nog proberen hun producten te slijten via kleine lokale dealers?
Zelf merk ik de laatste tijd dat veel producten die als voorraad vermeld staan toch niet direct leverbaar zijn.
Bestelde b.v. twee weken geleden 10 Meter 6mm2 voor een project.
Kreeg er toen 8 geleverd, de resterende 2 meter kreeg ik vandaag binnen, zonder lasverbinding :(
Daar moet ik dus zelf weer achter aan.

Henry S.

Moderator

Bij RS gebeuren dezelfde dingen: Dubbele leveringen, niet-leveringen, verkeerde inhoud/aantallen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik bestelde vorige week donderdag 11 artikelen bij RS voor 102,- (incl).

Resultaat:

Vrijdagmorgen GLS aan de deur.
Vrijdagavond UPS.
Vrijdagavond, anderhalf uur later, weer UPS.
Dinsdagmiddag GLS.

Vanmorgen: De faktuur via Sandd.

:D

En bij Conrad Business al hetzelfde verhaal.
Heb wat klein spul besteld, waarde ca. 60 Euro.

Mail 1: bedankt voor uw bestelling
Mail 2: uw bestelling is klaargezet in Duitsland
Mail 3: uw bestelling is verzonden
Mail 4: (van PostNL): wij hebben en pakket voor u met trackingcode xxxxx

Twee dagen later PostNL met een grote doos met 3 onderdeltjes.
Pakbon gecontroleerd
Uitgepakt
Chips weggegooid
kartonnen door klein gemaakt en weggegooid.

Drie dagen later:
Mail 5: uw bestelling is klaargezet in Duitsland
Mail 6: uw bestelling is verzonden
Mail 7: (van PostNL): wij hebben en pakket voor u met trackingcode xxxxx

Twee dagen later een grote doos met 5 onderdeltjes.
Pakbon gecontroleerd
Uitgepakt
Chips weggegooid
kartonnen door klein gemaakt en weggegooid.

Een week later:
Mail 8: uw bestelling is klaargezet in Duitsland
Mail 9: uw bestelling is verzonden
Mail 10: (van PostNL): wij hebben en pakket voor u met trackingcode xxxxx

Twee dagen later weer een grote doos met weer wat onderdeltjes.
Pakbon gecontroleerd
Uitgepakt
Chips weggegooid
kartonnen door klein gemaakt en weggegooid.

Wordt vervolgd,.

maartenbakker

Golden Member

Dozen vind ik altijd wel handig om zelf spullen in op te bergen of te verzenden :P

Op 1 juli 2016 19:42:40 schreef Henry S.:
Bij RS gebeuren dezelfde dingen: Dubbele leveringen, niet-leveringen, verkeerde inhoud/aantallen.

Komt me bekend voor. Ik mag toch hopen dat ze wel 'in business' blijven.

Nou zal de brexit (if any, ze lopen de hete aardappel nu flink door te geven dus grote kans dat die ergens uit de handen glipt) hier ook wel z'n sporen achterlaten. Aan de ene kant zou je zeggen dat ze beter kunnen concurreren als de pond laag staat, maar dat is aan de inkoopkant juist weer een probleem. Gelukkig hebben ze ook nog een Duitse tak en zullen ze ook wel inkopen in euro's en dollars.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 1 juli 2016 21:23:37 (48%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dozen vind ik altijd wel handig om zelf spullen in op te bergen of te verzenden :P

In dat soort dozen wil ik zelf niets opzenden.
Passen niet door de brievenbus dus 6,75 verzendkosten voor 2 IC´s :)
Bovendien wil de bemoeicomissie niet dat ik al te veel rommel verzamel op mijn werkplek.

maartenbakker

Golden Member

Ah, die commissie. Ook wel bekend als de douane of SWMBO.

Te grote dozen knip ik ook nog wel es op voor los karton, om zendingen in enveloppes te beschermen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 1 juli 2016 22:09:53 (47%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
evdweele

Overleden

Op 1 juli 2016 19:53:00 schreef BVZ:
Vrijdagmorgen GLS aan de deur.
Vrijdagavond UPS.
Vrijdagavond, anderhalf uur later, weer UPS.
Dinsdagmiddag GLS.

Op 1 juli 2016 20:14:21 schreef Brainbox:
En bij Conrad Business al hetzelfde verhaal.

De laatste paar jaar zijn er veel bedrijven die zo werken. Mijn vermoeden is dat ze zelf nauwelijks iets in voorraad hebben en de spullen direct door hun leveranciers naar de klant laten verzenden.
Verder zullen ze wel wurgcontracten met de pakketdiensten hebben afgesloten zodat het verzenden nauwelijks iets kost.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
maartenbakker

Golden Member

Bij RS is het vooral een kwestie van meerdere eigen magazijnen.

Dropshipments, oftewel stuiterzendingen, kom je vaker tegen bij retailers.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 1 juli 2016 18:41:00 schreef Henry S.:
Dit wordt niet door Farnell uitgevoerd, daarom zullen ze er ook niets over publiceren.
EP: Baas doet gewoon hetzelfde wat jij doet, doorverkopen. Zo kan je bij Erha in Drachten alles van Conrad bestellen.

Farnell heeft een expliciete link naar Sinuss op hun site (weliswaar heel erg verborgen, maar het is er) en dit is mij aan de telefoon een aantal weken geleden verkocht als hun 'consumententak'. Hun antwoord op bestelbijfarnell (maar reeds bedacht vóórdat ik met deze dienst begon).

Ik heb hier ook over geblogd: https://ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/13459/sinuss-punt-nl-de-consumen… . voor zover ik weet ben ik de enige plek op het hele internet en de echte wereld (afgezien van dat linkje op Farnell) waar deze samenwerking is gepubliceerd. Er staat niks in hun nieuwsbrieven of folders...

Overigens is er echt heftig van alles stuk aan het gaan bij Farnell. Ik had vorige week al problemen, maar nu staan zendingen die ik woensdagavond heb geplaatst nog steeds op 'in behandeling'. Dit is meer dan alleen een korte technische storing; er moet echt iets flink aan het rommelen zijn. Normaliter heb ik zonder uitzondering een bestelling vóór 19:00 besteld de volgende dag in huis.

Misschien is het toch maar eens tijd om voor m'n eigen bestellingen naar Digikey uit te wijken. Die leveren nu ook betrouwbaar binnen 36 uur vanuit de VS. Zodra Farnell weer stabiel is kan ik daar dan weer op terugvallen. Binnenkort heb ik een goede ~2000 euro aan onderdelen nodig voor een serieproductie; in principe had ik die bij Farnell gebudgetteerd, maar nu zal het maar naar m'n second supplier moeten.

Alex P

Golden Member

Op 29 juni 2016 21:27:05 schreef Ruben_Lichtenvoorde:
Wat een "onprettige" site en wat een prijzen, ik denk niet dat dit een succes gaat worden.

Eens. Zoekfunctie bij farnell en sinuss geven nogal verschillende resultaten: zoek ik op "vishay x2" geeft farnell de condensatoren die ik zoek, sinuss daarentegen komt met USB-kabels. En op mijn smartphone werkt het menu niet, links geven verkeerd resultaat (tik op "gereedschap" kom je op meetgereedschap, en ook als je *daar* dan op "gereedschap" klikt, blijf je op die verkeerde pagina).
Dan ben ik alweer afgehaakt.

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.