lichtorgel versterker

ik heb het lichtorgel van deze site, maar nu was ik benieuwd of het volgende mogelijk is:

een versterker welke bij zwakke audiosignalen meer versterkt, en harde audiosignalen minder. zodat ik een redelijk gelijk niveau kan houden om de versterker voor mijn discolampen mee aan te sturen.

deze aanpassing hoeft niet super snel te gaan zodat je een soort dc signaal overhoud, maar is bedoeld om de lampen bij zachtere liedjes evengoed te laten knipperen als bij hardere liedjes.

iemand een idee of schema?

mvg,

Martijn

pe4mb

Jah een heel nieuw antwoord heb ik niet ben ik bang.
Maar als je een dubbele stappen schakelaar pakt, soldeer daar een paar weerstandjes aan.

Zet die stappen schakelaar achter je amp naar je lichten toe en achter je amp naar de speakers toe.
Dan kan je per genre een weerstandje nemen.

Ik bedoel draai je house of techno dat je dan een grote weerstand naar je lichten en een iets lichtere naar je speakers. En een lichte weerstand bij balads naar je lichten en geen of een hele lichte naar je speakers.

Zo kan je dan per liedje een sector aftekenen, "owh Limp Bizkit stap 7, owh Grease nummers 3 owh een zacht nummertje stap 1 techno 12" ect.

Snappie ?

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

en precies zoiets wil ik automatisch maken. en dan niet met stappen, maar een vloeiendere aanpassing.

Martijn

pe4mb

Op vr 25-10-2002 20:13:42 schreef Martijn Berntsen:
en precies zoiets wil ik automatisch maken. en dan niet met stappen, maar een vloeiendere aanpassing.

Martijn

Jah dat snap ik, mischien kan je zoiets doen met een soort VU meter.
En alsje dan met de Q uitgangen een tor open draaid die de weerstand verhoogt ?
Is dat mischien een idee?

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

Wel ik zou het volgende doen: Laat de filters van dit schema weg, gebruik 4 schmitt-triggers voorafgegaan van een filter per frequentie gebied.
Het uitgangssignaal van de schmitt-trigger zal dan voor alle frequenties even hoog zijn. (eventueel achter de schmitt- trigger nog een afvlak condensator plaatsen anders gaat bij de minste puls de triac al ontstoken worden)

beetje gek

is mischien wel een idee, knippert het lichtorgel dan nog wel goed op de muziek? of moet je dan nog steeds constant de gevoeligheid instellen? want dat is waar ik vanaf wil.

martijn

[Bericht gewijzigd door Martijn Berntsen op vrijdag 25 oktober 2002 21:16:50

pe4mb

Op vr 25-10-2002 20:37:26 schreef Martijn Berntsen:
is mischien wel een idee, knippert het lichtorgel dan nog wel goed op de muziek? of moet je dan nog steeds constant de gevoeligheid instellen? want dat is waar ik vanaf wil.

martijn

Een shmitt- trigger heeft ook een drempel en die zal je moeten kiezen. Er bestaat natuurlijk het gevaar dat de lichten een ander temperament zullen vertonen.
Ik kan het niet voorspellen, het is gewoon een ander aanpak je zou een proefkanaal
kunnen maken en vergelijken met het huidige.
Ook zal de keuze van de eventuele afvlak condensaor een ander tint geven.

beetje gek