Photoplay kast geeft stroom via scherm

Shiptronic

Overleden

Ligt eraan waar je besteld hebt, kan moren of vrijdag al binnen zijn

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

als het goed is vrijdag, laten we hopen dat het ook opgelost is dan.

De nieuwe netfilter is binnen, aangesloten en hij gaat niet aan. Met de oude nog wel gewoon. Maar met de nieuwe netfilter voel ik de zwakstroom op het ijzeren plaatje waar de aarde aan vast moet zie foto. Is mijn nieuwe net filter kapot of doe ik wat fout ?

StijnN

Golden Member

Heb je de zekering die er in zit overgezet?

[Bericht gewijzigd door StijnN op vrijdag 8 juli 2016 14:14:51 (12%)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Zie inderdaad dat die er niet inzitten ik ga dat nu even proberen zitten er twee in btw

[Bericht gewijzigd door arjanheij op vrijdag 8 juli 2016 14:19:24 (78%)

De nieuwe zit geen zekering in, zo zegt de datasheet. Dus dan doet je kast ook weinig.

Van de 2 zekeringen in de oude zal er één contact maken, en eentje op de 'reservebank' zitten, dat is dus een niet-aangesloten reservezekering. Je mag ze allebei overzetten.

Dat er wat prikkels op komen door het netfilter is normaal, echter als de boel goed aan aarde ligt zou je daar niks van mogen voelen, omdat je zelf ook ongeveer op dat aardpotentiaal zit. Daar is het nu juist aarde voor.

Als je dus wél prikkels op het metaal voelt dat aan aarde ligt (of hoort te liggen) dan is er maar 1 ding mogelijk: jouw aarde is niet goed. Als het aansluitsnoer goed is, dan betekent het dus waarschijnlijk dat de aarde in jouw huisinstallatie niet in orde is (zoals we al hadden gesuggereerd).

If you want to succeed, double your failure rate.

Heb nu de kast aan gehad met die nieuwe net filter inclusief de zekeringen en ik heb inderdaad nog steeds hetzelfde probleem, maar hoe kan het dan dat hij het al die ''jaren'' op verschillende plekken in huis wel heeft gedaan als het aan de aarde ligt in huis ?

Shiptronic

Overleden

Foto is die van de nieuwe of de oude? (best is beiden even posten) , zit de aarde op de goed pin? (ik zie nog een aansluiting losliggen)

Heb je nu ook een E type? want daar zat een choke in.

En een open deur: als je net snoer onderbroken is gaat het ook niet werken.

Wat voel je als je aan de aarde van het WCD voelt? dat zou geen verschil mogen maken met de kast, als dat wel zo is zit er ergens een onderbreking. METEN !!

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Dat is de oude, de nieuwe zit goed aangesloten zoals de oude ook zat. Die losse aansluiting zat er al en dient nergens voor. Dit is geen E type en heb ik op ''advies'' van JOCHEM gekocht zijn link gebruikt.

Is dat heel erg dat het geen E type is dan ?

[Bericht gewijzigd door arjanheij op vrijdag 8 juli 2016 14:53:37 (11%)

KGE

Golden Member

Op 8 juli 2016 14:46:20 schreef arjanheij:
Dat is de oude, de nieuwe zit goed aangesloten zoals de oude ook zat. Die losse aansluiting zat er al en dient nergens voor. Dit is geen E type en heb ik op ''advies'' van JOCHEM gekocht zijn link gebruikt.

Is dat heel erg dat het geen E type is dan ?

Wie zegt dat de oude goed aangesloten zat ? Er kunnen al heel lang aardlek problemen geweest zijn en iemand heeft toen doelbewust die stekker losgetrokken ('there! I fixed it')
Die losse stekker moet die niet juist aan de aardaansluiting van je filter ? Waar loopt die naartoe of waar zit die aan vast ?

Zoals altijd: meten is weten maar als je niet weet wat (of hoe) je meet dan moet je er een vakman naar laten kijken.

Lichtnet/elektrisch is geen speelgoed..

Shiptronic

Overleden

Die zijn je genoeg aan gedragen, maar als je er niets mee doet, of niet terug koppelt houd het al snel op.

Probleem kan ook ontstaan zijn als de stekker nu 180° gedraaid in de WCD zit.

Maar nogmaals METEN !!

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
maartenbakker

Golden Member

Wel of geen choke (E type) maakt niet uit voor het probleem.

Als die aarddraad nu wel aangesloten zit, zal dat het probleem niet meer zijn. Als hij voorheen niet aangesloten was, hoef je de aarde van je huis misschien niet te controleren.

Een gedraaide steker mag dit niet veroorzaken, maar controleer inderdaad even of het omdraaien daarvan effect heeft op het probleem.

Maak voor de zekerheid ook even een foto van de nieuwe situatie.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 14 juli 2016 13:54:35 (47%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Je bedoelt toch niet dat het beeldscherm statisch geladen is?? Dat is vrij normaal met een beeldbuis met 26KV er op!!!!

Heel laat, verhuizing etc. Het stroom probleem is opgelost.

Krijg nu alleen de melding disk boot failure, wat kan dat zijn heb al aardig wat bios instellingen veranderd zoals ik vaak de opties zie.

90% van de touchscreen kalibratie en gevoeligheid bij photoplay wordt veroorzaakt door het uittrekken van het netsnoer uit stopcontact ipv het gebruiken van de uit/aan schakelaar bij aan/uit zetten.
Dus laat de stekker altijd in het randgeaarde stopcontact bij uit en aanzetten.

maartenbakker

Golden Member

Op 19 december 2017 12:36:53 schreef arjanheij:
Heel laat, verhuizing etc. Het stroom probleem is opgelost.

Krijg nu alleen de melding disk boot failure, wat kan dat zijn heb al aardig wat bios instellingen veranderd zoals ik vaak de opties zie.

Toevallig kwam die vraag kort geleden in een ander topic langs, misschien zijn daar al bruikbare antwoorden gegeven, ik zoek het linkje even op.

Misschien voor het nageslacht en de zoeker wel leuk als je hier nog even vermeldt hoe je het eerdere probleem hebt opgelost.

Edit: deze dus https://www.circuitsonline.net/forum/view/109774 in elk geval goed dat je de vraag nu in je eigen topic stelt inplaats van in andermans topic, maar er staan daar in elk geval wat suggesties bij dus misschien kom je daar al verder mee.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 20 december 2017 21:17:02 (18%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."