Hoi allen,
Ik heb eerder een post gedaan over een signaal (toerenteller trigger) naar de toerenteller.
Deze twee werken niet samen. Een ander bron voor het signaal (een inductie pick up) doet het wel. Met een oscilloscoop kon ik achterhalen dat het verschil zit in de trigger. Beiden leveren 12V en bij een trigger moet het signaal van 12V weg. Alleen bij de inductie pick up gaat deze naar 0V.
Bij de trigger die ik nodig heb en moet gebruiken zakt het tot 2V tot 3V.
Het blijkt dus dat de toerenteller echt 0V wil hebben.
Gebruiken van de inductie pick up geeft problemen omdat ik 3 vonken heb per compressie. Dus krijg ik 3 triggers ipv van 1.
Ik heb middels een pull down weerstand configuratie bereikt dat de toerenteller reageert op de trigger. Met 4,7 k? en 10 k? niks. Met 1 k? doet ie het alleen bij het laten draaien van de startmotor. Dan zakt het weg.
Bij 680 ? reageert de toerenteller en blijft werken bij draaiende motor. Bij gas geven, zodra de buurt van 2000 RPM wordt gehaald valt het signaal weg. Als de motor weer stationair draait komt het signaal weer terug.
Wie o wie heeft een oplossing? Met de oscilloscoop kon ik ook waarnemen dat 12V niet eens nodig is. Het lijkt dat de ondergrens rond 6V ligt voor de "+" signaal. Zolang bij een trigger echt de 0V wordt gehaald.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik het signaal echt tussen 0 RPM tot 10000 RPM bij een trigger de 0V laat halen terwijl aan de bovenkant minstens 6V wordt gehaald?
Iedeën / oplossingen allemaal welkom.
Ik hoor het graag!