Cambridge audio sonata ar30 v2

Hallo allen,

Deze versterker geeft geen geluid meer.
Na enig zoekwerk bleek het relais van de luidsprekers niet te worden aangestuurd.
Af en toe tikt ie, maar te kort om geluid door te geven.
De contacten overbruggen, dan normaal geluid en geen gelijkspanning op de luidsprekers uitgang.
Wie kan mij verder helpen, de aansturing is allemaal met smd onderdelen.
Geen schema gevonden wel een bedienings handleiding.

Henk

vaak wordt de vertraging met inschakelen door een elco gedaan. die wil weleens gaar worden, vaak te triggeren door de boel warm te maken met een fohn rond dat circuitje..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Kun je de voedingsspanning op de spoel meten als hij klikt ?

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Op 22 augustus 2016 21:12:51 schreef hbh:
Af en toe tikt ie, maar te kort om geluid door te geven.
Henk

Doet ie dat regelmatig (periodisch)? Als dat zo is, doet me dat denken aan een probleem dat ik met een KEF sub heb gehad, dat was toen een lekke elco.

Schakelt het relais wél in als er geen luidsprekers zijn aangesloten?

Je kan ook eens een mailtje naar Cambridge Audio sturen om te vragen naar een Service Manual.

Op 22 augustus 2016 21:21:39 schreef Gadget_inc:
Kun je de voedingsspanning op de spoel meten als hij klikt ?

De voeding is 41v met een voorschakel weerstand en relais is 24v.
T.O.V. massa moet het relais massa schakelend zijn, dwz moet naar massa geschakeld worden om in te schakelen.
Tijdens het tikken, maakt niet uit met of zonder speaker, dan even zo rond 10v over de spoel relais, (traagheid van digitale Multi meter).
Kan de schakeling op een kleine print zitten die staand op de hoofdprint zit?

Henk

Hallo Henk,
Hier het zelfde probleem. heb je toevallig al ergens een schema gevonden?

Groet,
Peter

Ikzelf heb inmiddels aardig wat ellende gehad met de elco's en dc op de eindtrap.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/