FPGA

Leden circuit online,

Ik studeer aan de Hoge school Breda, elektrotechniek,
En middels dit forum met naslagwerk en informatie van heb ik mijn propedeuse gehaald, dank voor alle hulp.
Dus we zijn beland bij jaar 2 maar...ik een prachtige baan maar in combinatie steekt dit als het gaat om leren en studeren.

Ik ga op dienstreis en zal een compleet blok gaan missen over FPGA.
Ik ken FPGA niet en ik weet dus niet of deze vraag te algemeen is opgesteld.

Nu krijg ik het advies vanuit school dit te parkeren aangezien dit erg moeilijk is om te bestuderen.
... Ik denk daar anders over en heb daarbij de vraag....

Wat voor introductieboek zou handig zijn om de beginselen van FPGA onder de knie te krijgen, waar iemand al ervaringen mee heeft?
En bestaan er DVD´s dan wel video´s (engels dan wel nederlands) over FPGA ?

Alvast hartelijk dank,

Gebruikt de Hogeschool Breda geen boek? Aangezien het door hun getoetst wordt lijkt me dat het handigst. Moet je nog een FPGA gaan programmeren? Want in dat geval lijkt me het handigste om een boek te zoeken dat over die specifieke FPGA en de bijbehorende software gaat.

Heeft Elektor geen boek uitgegeven daarover? Ze hebben wel eens een reeks artikelen in het magazine gepubliceerd. Misschien is dat tot een boek geworden.

Maar ehm, onderschat het onderwerp niet he. Er zijn mensen die "FPGA design engineer" als job title hebben. Zegt wel iets denk ik.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Dat zal vast over Xilinx, C en VHDL gaan :p Kortom, helemaal ongekleurd zal het boek niet zijn, maar dat is geen enkele waarschijnlijk. Ik ken het boek niet inhoudelijk overigens.

[Bericht gewijzigd door flipflop op donderdag 25 augustus 2016 20:21:33 (14%)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
PE9SMS

Special Member

This signature is intentionally left blank.

Hartelijk dank voor de repsonse mensen.