Ervaringen met onderdelen.muxtronics.nl?

Ik heb nu regelmatig wat besteld via deze service, altijd snel en accuraat geleverd!

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!

Binnenkort ook maar eens proberen, al die webshopjes tegenwoordig verkopen alleen maar Arduino meuk, gewone onderdelen alleen nog bij Conrad of beperkt bij EOO. SMD webshop is ook al uit te lucht.. Toch niet gelukkig :)

maartenbakker

Golden Member

De startpost is zo herschreven dat de samenhang en de tijdlijn niet meer klopt (*). Los van dat geschiedenis herschrijven sowieso niet echt handig is.

Als het niet goed genoeg is om hem gewoon letterlijk te laten zoals hij was, lijkt een voetnoot me beter op zijn plaats.

(*) ls je nu de eerste paar posts leest dan begrijp je dat onderdelen.muxtronics op de datum van de startpost net een paar dagen in de lucht was, terwijl dat pas veel later het geval was.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 13 september 2016 11:49:59 (15%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Jeroen

Moderator

Ik had de URL in de startpost aangepast omdat het anders verwarrend was met het gewijzigde onderwerp. Een voetnoot is inderdaad beter, en ik heb nu een zinnetje erin gezet waarmee beter duidelijk wordt waar het over gaat.

maartenbakker

Golden Member

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Nog een vraag voor iedereen die geïnteresseerd is in bij Farnell bestellen en een bestelling heeft overwogen of gedaan bij Sinuss.nl.

Momenteel zijn er bijna geen ervaringen te vinden over Baas Elektronica en zo goed als geen over Sinuss.nl (zeker niets recent). Hoe ervaren jullie deze winkel? Het is ook behulpzaam om een shopreview achter te laten op circuitsonline, gezien daar de meeste mensen kijken.

Voor mij niet, heb wel even gekeken en toen dacht ik aan jouw service. Het prijsverschil is te groot op de onderdelen.
Zou bijna 40 euro meer moeten betalen voor de onderdelen. Als ik dan toch de keuze online heb.

Koop soms ook wel onderdelen in een pysieke winkel, ja betaal dan wel meer voor het onderdeel maar daar kies ik dan voor.

Geen ervaringen met Sinuss.nl maar de opslag op de Farnell prijzen is voor veel artikelen dusdanig dat het interessante van als particulier 'bij Farnell kunnen bestellen' er al snel af is, zeker als je ook de 5 euro verzendkosten er nog bij op moet tellen. Blijft alleen het assortiment over als argument (kan ook belangrijk zijn).

If you want to succeed, double your failure rate.

Het is niet altijd veel prijsverschil, op zich. Ik heb een prijsvergelijker gebouwd:

http://muxtronics.nl/sinuss/prijsvergelijker.html

En gelijk een stuk of 10 eerdere bestellingen er doorheen gegooid. Zie hier het resultaat:

http://muxtronics.nl/sinuss/about.html

Het lijkt erop dat Sinuss een variabele marge hanteert, of misschien Farnell-groothandelsprijzen + 40% doet oid. Soms pakt het erg slecht uit (een order van €20 die opeens €30 wordt bij Sinuss) en soms pakt het relatief gunstig uit, een tientje bovenop een order van 60 euro.

Klopt, niet elk onderdeel heeft een grotere marge.
Bij deze bestelling van mij was het de moeite.
Net afgeleverd trouwens.

Het loopt erg goed de laatste tijd bij Muxtronics. Ik heb zojuist de 40e order van januari 2017 afgerond, wat betekent dat ik nu sinds augustus 40 of meer orders per maand verwerk. Voor een dienst die eigenlijk alleen op Tweakers.net en in dit topic wordt geadverteerd vind ik dat erg mooi. Dit geeft mij weer budget om een paar uurtjes te programmeren aan nieuwe features.

Omdat de meeste klandizie vanuit CO komt en dit min of meer een communitytool is, heb ik dan ook de vraag: welke nieuwe features wil je graag zien? Features die al in de wachtrij staan zijn:

- Automatisch versturen van tracking-nummers voor orders
- Rudimentaire zoekmachine voor populaire producten (o.a. weerstanden-kiezer, een project waar ik met een paar andere mensen eerder al eens aan heb gewerkt maar nooit afgemaakt)

Ik heb ook tweemaal een poging gewaagd om een advertentie op CO te plaatsen, maar krijg geen reactie op e-mails. Heeft iemand informatie over hoe duur het is om hier een ad te plaatsen?

Allereerst, ik heb vorige maand ook gebruik gemaakt van je dienst. Erg blij mee!

Dingen die ik graag zou zien:
- PayPal als betalingsoptie. Het geld is dan direct bij jou en er zit geen overschrijvingstijd van verschillende banken tussen. (mogelijk order eerder binnen (al is mijn ervaring dat het al behoorlijk rap gaat nu))
- PDF als bijlage in de e-mail -> grotere zekerheid dat ik het in de toekomst kan terugvinden (eigen beheer)
- Bij Mouser zijn de IC's meestal goedkoper en ze hebben dingen die Farnell bijvoorbeeld niet heeft, zou leuk zijn als we daar ook kunnen bestellen.
- Aantal aanpassen in bestellijst en dezelfde producten groeperen. 2x hetzelfde product bestellen zorgt nu voor 2x hetzelfde product in de lijst.

[Bericht gewijzigd door DutchEngineer op maandag 30 januari 2017 10:30:44 (11%)

Als het goed is zou je al een PDF bij je bevestigings-e-mail moeten krijgen met je volledige bestellijst. Is dit stukgegaan? Edit: je bestellijst zou in de link naar de factuur te vinden moeten zijn.

De rest van je aanpassingen staan genoteerd en worden waarschijnlijk allemaal in deze updateronde meegenomen. Paypal is al eerder gevraagd en er zijn inmiddels ook al een aantal Mouser-bestellingen via muxtronics gegaan (maar dan via een e-mail ipv het geautomatiseerde farnell-systeem).

Op 30 januari 2017 09:58:27 schreef ssj3gohan:
Omdat de meeste klandizie vanuit CO komt en dit min of meer een communitytool is, heb ik dan ook de vraag: welke nieuwe features wil je graag zien?

Bij ingevoerde artikelen: zo volledig mogelijke omschrijving. Tenminste het fabrikant typenr. naast de naam v/d fabrikant.

Nu zie ik alleen het laatste, wat het lastig maakt om de lijst na te lopen / checken of je alles hebt / zien om welke artikelen het ook weer ging.

Bij mijn eerste bestelling hier (al weer wat maanden terug, ging overigens perfect! :) ) viel mij dit op. Merkwaardig is dat de factuur / orderbevestiging die zeer vlot volgde, wel fabrikant én typenummers aangaf. Dat kijkt toch een stuk makkelijker dan Farnell ordercodes vergelijken... :S

En idd. iDeal (voorkeur) of PayPal (ugh) als betalingsoptie zou mooi zijn.

Oh ja, en https... uiterlijk vanaf moment dat 'persoonlijke' gegevens ingevoerd worden. Lees: al bij invoer te bestellen artikelen - óók dat dient als vertrouwelijk beschouwd te worden imho.

Maar hoe dan ook: belangrijkste is denk ik toch gewoon dit in de lucht te houden. Zolang grote distributeurs als Farnell geen mogelijkheid bieden voor kleine -particulier- orders met schappelijke overhead kosten, voorziet dit duidelijk in een behoefte.

Ik ga eens goed nadenken over iDeal/paypal. Het grootste probleem hiermee is dat de overhead er flink mee omhoog gaat: beiden kosten mij geld (vast bedrag en/of percentage per order), dus dan moet ik hier extra geld voor rekenen. En waar paypal relatief gemakkelijk is toe te voegen zonder serverside security, is dat weer lastiger met iDeal.

Https is ook een projectje, hoewel ik geloof dat strato dat standaard aanbiedt bij een wat duurder hostingpakket.

Ik ga het eens doorrekenen. De dienst is nu net aan niet winstgevend voor mij, dus ik denk dat de kosten naar €3,63 gaan, zeker als ik features toevoeg die me bij iedere transactie geld kosten.

Omdat ik m'n security eerst even wil laten auditen voordat ik het live gooi, kan het wel een tijdje duren voordat payments en https beschikbaar zijn. Op kortere termijn komen wel de andere feature requests online.

bprosman

Golden Member

Als Paypal my (zeg 1...1,50 Euro) extra zou kosten zou ik daar geen probleem mee hebben, (maar ik spreek voor mezelf). Dat doen meer shops (oa Voti).

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Diamon

Golden Member

Op 31 januari 2017 15:11:58 schreef ssj3gohan:
Ik ga eens goed nadenken over iDeal/paypal. Het grootste probleem hiermee is dat de overhead er flink mee omhoog gaat: beiden kosten mij geld (vast bedrag en/of percentage per order), dus dan moet ik hier extra geld voor rekenen. En waar paypal relatief gemakkelijk is toe te voegen zonder serverside security, is dat weer lastiger met iDeal.

Https is ook een projectje, hoewel ik geloof dat strato dat standaard aanbiedt bij een wat duurder hostingpakket.

Ik ga het eens doorrekenen. De dienst is nu net aan niet winstgevend voor mij, dus ik denk dat de kosten naar €3,63 gaan, zeker als ik features toevoeg die me bij iedere transactie geld kosten.

Omdat ik m'n security eerst even wil laten auditen voordat ik het live gooi, kan het wel een tijdje duren voordat payments en https beschikbaar zijn. Op kortere termijn komen wel de andere feature requests online.

Zou dan je klanten zelf de keus laten maken bij het afrekenen voor welke manier van betaling ze willen doen.
Gebruik Paypal zelf met regelmaat, dan voornamelijk voor Ebay, Aliexpress, Banggood en consorten.

bprosman

Golden Member

Nu zie ik persoonlijk niet zoveel voordeel in iDeal, voor iDeal moet ik mn pas en random-reader tevoorschijn halen, dan kan ik net zo goed een bankoverschrijving doen, heb ik ze ook beiden voor nodig en bank-bank is tegenwoordig best snel.
Paypal is gewoon luiheid, werkt lekker snel, hoef niets op te zoeken.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

De verwerking van ideal is voor de shop makkelijker/sneller dan een bankoverschrijving. Zou zomaar kunnen dat het een dag scheelt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Let er wel op dat PayPal niet gratis is voor de verkoper. De verkoper betaald een percentage van het overgemaakte bedrag aan PayPal. Niet de koper.

I love it when a plan comes together !

Ik heb verzendkosten bij mijn muxtronic order (25€ naar NL, 34€ naar BE).

Ik dacht het was verzond door Farnell zonder verzendkosten en ik zie geen vermelding ervoor: http://onderdelen.muxtronics.nl./about.html#topic_verzend

Mijn order is zeer kleine componenten voor IC en verzendkosten lijken vast als ik voegt iets grotere componenten.

Ik moet iets mis begrepen. Zoals dat ik bestel voor belgïe maar waarom verzendedenkosten ook naar NL dan ?

Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Heb je toevallig artikelen uit de Amerikaanse voorraad?

Goed gezien ! Geen verzendkosten naar NL zonder bepaalde dingen. Uit het hoofd dat het kan van VS voorraad uitkomen.

Muxtronic is gericht op NL. Ik had het ook niet direct. Tenminste bestaat de mogelijkeid verzenden naar Belgie.

Voor België, ik zie met een kleine bestelling dat Muxtronic vergelijk de prijzen met een belgische verkoper. Prachtig maar het is een 30% excl BTW dienst, niet geautomatiseerd and ik twijfel er nog dat het rechtstreeks van uit Farnell BE is verzonden. Misschien is betaling sneller daar en hetzelfde tijd neemt dan Muxtronic alles bij alles. Niemand heeft ervaring ? http://electroshopdendermonde.be/index.php/producten/leveranciers/
http://onderdelen.muxtronics.nl./aboutbelgie.html

Mijn eerste gedacht is hetzelfde dienst vragen bij mijn elektronica winkel in de buurt.

Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Je kunt op de Farnell site aan de linkerzijde een keuze maken "voorraad VS verbergen" dan heb je dat niet. Ik ben zelf momenteel bezig een aantal axiale elco's bij elkaar te zoeken en dat aanbod is gelijk voor Europa en de VS.

Ik heb twee muxtronics bestellingen gedaan en die werden beiden de volgende werkdag geleverd.

[Bericht gewijzigd door Ruben_Lichtenvoorde op dinsdag 14 maart 2017 20:50:26 (18%)

buckfast_beekeeper

Golden Member

Bij electroshop Dendermonde al wel adafruit zaken besteld. Nog geen Farnell. Correcte levering. Meestal komt het bij mij van Mouser. 50€ heb ik zo bij elkaar.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.