Boostconverter

Heb een aantal vragen voor jullie, waar ik en mijn project groep niet uitkomen. Wij moeten uit een accu van 12V DC gaan boosten naar een 19V DC. Wij hebben een Mosfet aangeschaft model FDP52N20. En we willen de duty cycle gaan instellen via een Arduino. Wie weet hoe dat moet of een begin stukje voor ons heeft, hoe we de pwm signaal moeten aansturen. De Arduino wordt door verbonden met een mosfet driver. Welke mosfet driver dat is is nog niet bepaald, maar wel een low - side

je moet ook al iets verder gaan denken. die mosfet op een pwm gaat uiteinlijk niet veel doen. in het beste geval krijg je dan een lagere spanning.
de pwm zelf is afhankelijk van uw uitgangsspanning. naarmate die spanning wijzigt, moet er iets gebeuren met de pwm

[Bericht gewijzigd door fcapri op dinsdag 13 september 2016 15:16:12 (11%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Zijn er bepaalde extreme specificaties nodig, dat dat een discrete converter nodig maakt? Want als er geen bijzondere omstandigheden zijn, is er geen enkele reden om in 2016 zelf aan de slag te gaan. Een geïntegreerde boostconverter is sneller, beter en goedkoper dan wat je zelf zonder enige ervaring voor elkaar kunt krijgen. En zelfs dan vergt de opbouw nog best wat aandacht.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

En weer is de topicstarter met de noorderzon vertrokken.

Als je niet reageert op je eigen topics, dan komt er nooit zinnige info jouw kant op.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com