Nad M25 Veroorzaakt Kortsluiting in meterkast

@Aart die inschakelstroombegrenzer zou een optie moeten zijn...Het klinkt logisch

die automaten ken ik, F&G van een 20 jaar geleden. als die dingen vaker uit zijn gegaan worden ze niet beter, trippen steeds sneller.

in de versterker zit een inschakelvertraging, dus dat zou afdoende moeten zijn. heb je de set al eens op een andere groep gezet met een verlengkabel? werkt dat wel, automaat gewoon vervangen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 21 september 2016 12:52:13 schreef Pentium-Pro:
[...]
Gelekt elektroliet, komt uit een elko, kan geen aardlek veroorzaken omdat die secundair zitten en niet primair van de net-trafo. Grote kans dat de aardlek door een netfilter-condensator (geen elko's) wordt veroorzaakt!

Moet jij eens opletten waar dat spul allemaal tussen kan gaan zitten. Vooral als een elco uit elkaar spat. Secundair zal het niet veel doen, maar als het op de netspannig voerende delen gaat zitten, reken maar dat er aardlek ontstaat.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

Heb een beetje gegoogled en kwam uiteindelijk uit bij een MASTER/SLAVE stekkerdoos waarbij de voltage te verstellen is http://www.allekabels.nl/overspanning-beveiliging/1261/1041930/8-voudi…

...Zou dit de trick zijn?Kost maar 17,00 Euro..

@Testman,op andere groepen zelfde resultaat..

[Bericht gewijzigd door Jacco71 op donderdag 22 september 2016 21:57:07 (25%)

als dit wel ooit heeft gewerkt zonder uitval, vermoed ik dat je inschakelvertraging in de versterker stuk is. ofwel relais blijft hangen, ofwel weerstand stuk..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Heb je al eens geprobeerd met een verlengsnoer tussen het stopcontact en de versterker? En dan liefst een wat langer type.
De weerstand van de kabel begrenst de inschakelstroom meestal net voldoende.
Zo kun je thuis ook een grote haakse slijper gebruiken.
Een B automaat vervangen door een c automaat mag en kan niet altijd zomaar en is werk voor een installateur er moet immers een impedantie meting gedaan worden.

Johan

Heb je al eens geprobeerd met een verlengsnoer tussen het stopcontact en de versterker? En dan liefst een wat langer type.
De weerstand van de kabel begrenst de inschakelstroom meestal net voldoende.
Zo kun je thuis ook een grote haakse slijper gebruiken.
Een B automaat vervangen door een c automaat mag en kan niet altijd zomaar en is werk voor een installateur er moet immers een impedantie meting gedaan worden.

Johan

Bedankt Johan,ik heb deze tip vorige week gelezen op een Duitse forum waar ze de fenomeen,zware eindversterkers die kortsluiting veroorzaken,brainstormden.
Daar had een Duitser als oplossing een verlengsnoer te gebruiken van 50 Meter,en de lengte zou een vertraging veroorzaken.

Ik heb toen een kabel van 20 meter gekocht en met deze geprobeerd.Het euvel was gelijk opgelost.Ik had `m in eerste instantie aangesloten aan de aansluiting van de wasmachine,die een eigen groep heeft,maar daarna ook opgerold in de bovenste van de 2 aansluitingen boven de versterker.
Tot nu toe geen problemen meer ;-)

Zou ik `m zo laten of alsnog een de verlengsnoer trekken naar de aansluiting van de wasmachine?

Nogmaals mijn dank aan iedereen die heeft meegedacht en Johan die met het (tijdelijke?) antwoord is gekomen.

de truc met verlengkabel had ik ook gezegd, maar niet duidelijk erbij gezegd dat het een lange dunne moest zijn :P

die truc is iig bekend, die geef ik ook als men problemen heeft met een lasapparaat of grote slijptol op een B16 groep..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

@testman,sorry heb daarover een gelezen..Mijn excuses en jij ook heel erg bedankt!

fatbeard

Honourable Member

Op 22 september 2016 22:16:17 schreef testman:
als dit wel ooit heeft gewerkt zonder uitval, vermoed ik dat je inschakelvertraging in de versterker stuk is. ofwel relais blijft hangen, ofwel weerstand stuk..

Ik deel die mening, mede vanwege TS' opmerking in zijn tweede post:

Het is een grote zware apparaat wat niet in STANDBY kan.

Dat het schema moeilijk te volgen is komt omdat het fouten bevat: de verbinding tussen standby board en power supply board staat in het connection diagram (pagina 7) als vierpolig vermeld terwijl op de detailschema's zespolige connectoren staan. Dat geeft te denken, mede omdat de aansluitvolgorde op standby en power supply boards precies tegengesteld is.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Op 2 oktober 2016 20:33:41 schreef Jacco71:
Heb je al eens geprobeerd met een verlengsnoer tussen het stopcontact en de versterker? En dan liefst een wat langer type.
De weerstand van de kabel begrenst de inschakelstroom meestal net voldoende.
Zo kun je thuis ook een grote haakse slijper gebruiken.
Een B automaat vervangen door een c automaat mag en kan niet altijd zomaar en is werk voor een installateur er moet immers een impedantie meting gedaan worden.

Johan

Bedankt Johan,ik heb deze tip vorige week gelezen op een Duitse forum waar ze de fenomeen,zware eindversterkers die kortsluiting veroorzaken,brainstormden.
Daar had een Duitser als oplossing een verlengsnoer te gebruiken van 50 Meter,en de lengte zou een vertraging veroorzaken.

Ik heb toen een kabel van 20 meter gekocht en met deze geprobeerd.Het euvel was gelijk opgelost.Ik had `m in eerste instantie aangesloten aan de aansluiting van de wasmachine,die een eigen groep heeft,maar daarna ook opgerold in de bovenste van de 2 aansluitingen boven de versterker.

Tot nu toe geen problemen meer ;-)

Zou ik `m zo laten of alsnog een de verlengsnoer trekken naar de aansluiting van de wasmachine?

Nogmaals mijn dank aan iedereen die heeft meegedacht en Johan die met het (tijdelijke?) antwoord is gekomen.

Geen dank.
Je kunt het gerust zo laten tenzij je heel langdurig de versterker zeer hard zet dan zou je moeten zorgen dat de kabel niet te opgerold zit.