Hoeveel energieverbruik heeft radio op volumestand nul?

maartenbakker

Golden Member

'Dat soort bezwaren', dus niet persé de waterkoker. Opzich kost extra water verwarmen energie dus vandaar dat je niet een hele koker moet verwarmen, maar het water blijft ook warm dus die is niet helemaal verloren. Het emmmertje staat meer in de gootsteen voor water van handen wassen of andere dingen waarbij geen schokkend vuil water vrijkomt. Half indrukken of de spaarknop gebruiken werkt natuurlijk ook, maar er is niets mis met water 2 keer gebruiken als dat geen extra energie kost (emmertje tillen is goed voor je).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 6 oktober 2016 10:32:27 schreef M-i-c-h-e-l:
[...]
Voor die kleine boodschap is ook een oplossing: bij wc's zonder terugslagknopje de spoelknop een klein stukje induwen. Met een halve liter water is dat gele plasje wel vertrokken.
Scheelt ook weer sjouwen met emmers wat ook energie kost :)

Laat dit een minder goede tip zijn. Het gele plasje is visueel verdwenen, echter blijven er nog heel wat restanten in de afvoerbuizen achter wat zich in de loop der jaren omvormt tot urinesteen. Een ramp voor afvoerbuizen met breek en sloopwerk tot gevolg. Mijn inziens beter genoeg water gebruiken om door te spoelen, als het kan het overtollige regenwater via een pomp hergebruiken om het milieu te sparen.

Sorry voor het off-topic gedeelte, hier moest ik helaas op reageren.

In onderstaande link een willekeurige regenwaterpomp als voorbeeld, ik heb geen aandelen bij Van Marcke:
http://www.vanmarcke.com/nl-be/wateroplossingen/regenwaterpomp

Foto van urinesteen:

M-i-c-h-e-l

Golden Member

Oh maar regelmatig gaat ie ook voluit open hoor.

Maar wat je zegt is dat het milieubelasting-technisch beter is om altijd met een volle tank door te spoelen.

[Bericht gewijzigd door M-i-c-h-e-l op donderdag 6 oktober 2016 16:11:11 (54%)

Op 6 oktober 2016 16:10:02 schreef M-i-c-h-e-l:
Maar wat je zegt is dat het milieubelasting-technisch beter is om altijd met een volle tank door te spoelen.

Dit durf ik niet te stellen. Met volle tank spoelen is beter voor de afvoerbuis dat is mijn stelling, daar ben ik 100 procent zeker van. Zie foto.

Liefst met overtollig regenwater dan onnodig leidingwater te verspillen is mijn persoonlijke mening. Wat de ecologische voetafdruk betreft die er na gelaten wordt... daar kan ik mij niet over uitspreken. Ik denk gevoelsmatig dat de combinatie regenpomp en regenwater beter is voor het milieu. Ik weet niet hoeveel water, uitstoot schadelijke gassen en tal van andere negatieve factoren het kost om een regenwaterpomp volledig gemaakt tot bij de klant te brengen.

Vandaar het gevoelsmatige in mijn antwoord.

evdweele

Overleden

Een jaar of 12 geleden waren er problemen met de rioleringen in het flatgebouw waar ik woon.
Men heeft toen alle verticale buizen schoon"gefreesd", zoals dat werd genoemd.
Hoe dat gebeurde is aan mijn waarneming ontsnapt omdat ik toen aan het werk was.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Leuk om te zien dat mijn foto gebruikt wordt op dit forum:) ( het plaatje van urinesteen.

Voor de duidelijkheid, dit is een voor en een bijna na foto van de behandeling welke ik altijd toepas. Geen gefrees in de leiding maar een simpele, tijdelijke doseeroplossing met het juiste product.

Op 6 oktober 2016 21:00:39 schreef Robin-V:
Leuk om te zien dat mijn foto gebruikt wordt op dit forum:) ( het plaatje van urinesteen.

Voor de duidelijkheid, dit is een voor en een bijna na foto van de behandeling welke ik altijd toepas. Geen gefrees in de leiding maar een simpele, tijdelijke doseeroplossing met het juiste product.

Toch wel grappig om te zien dat die linkerbuis (32mm?) voor de behandeling, met een onbekend goedje, opeens niet alleen schoner maar ook groter (40mm?) is geworden. :-)

Als het nu kapot is, was het eerst heel! :)
maartenbakker

Golden Member

Met zuur is urinesteen goed te verwijderen. Je hebt ook combinatietabletten die je in de WC gooit en waarvan na een paar uurtjes staan de stankafsluiter in elk geval wel weer gangbaar raakt. Voor zover mogelijk in combinatie met mechanische kracht.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henry S.

Moderator

Graag meer elektronisch on topic, dat scheelt gezeik ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 6 oktober 2016 21:21:59 schreef Pentium-Pro:
[...]
Toch wel grappig om te zien dat die linkerbuis (32mm?) voor de behandeling, met een onbekend goedje, opeens niet alleen schoner maar ook groter (40mm?) is geworden. :-)

Kritische noot is altijd goed!. De leidingen zijn uit hetzelfde toilet systeem gehaald. Ik kan nog vele voor en na foto's laten zien, welke wel precies dezelfde zijn.

Wanneer er behoefte aan is, natuurlijk;)

Al jaren pas ik deze methode toe, altijd met succes.

Op 6 oktober 2016 21:30:45 schreef Henry S.:
Graag meer elektronisch on topic, dat scheelt gezeik ;)

Met een elektronische doseer module. Dat dan weer wel.

M-i-c-h-e-l

Golden Member

Op 6 oktober 2016 18:21:42 schreef Robbe de Smet:
[...]

Dit durf ik niet te stellen. Met volle tank spoelen is beter voor de afvoerbuis dat is mijn stelling, daar ben ik 100 procent zeker van. Zie foto.

Liefst met overtollig regenwater dan onnodig leidingwater te verspillen is mijn persoonlijke mening. Wat de ecologische voetafdruk betreft die er na gelaten wordt... daar kan ik mij niet over uitspreken. Ik denk gevoelsmatig dat de combinatie regenpomp en regenwater beter is voor het milieu. Ik weet niet hoeveel water, uitstoot schadelijke gassen en tal van andere negatieve factoren het kost om een regenwaterpomp volledig gemaakt tot bij de klant te brengen.

Vandaar het gevoelsmatige in mijn antwoord.

Maar ik doelde op de eerder geformuleerde stelling van rew.

Het is dus minder belastend voor het milieu om elke keer die hele stortbak te gebruiken om een beetje geel water weg te spoelen dan uiteindelijk de buis te ontkalken of te vernieuwen.

Terwijl ik voor m'n gevoel goed bezig ben door een beetje water te besparen.

Ik ben er nog niet uit, want hoe milieu belastend is het zuiveren van water? Daar gaat ook zeer kostbare energie in zitten.

@Henri
Okiedokie, geen gezeik meer van deze kant :)

Op 6 oktober 2016 21:00:39 schreef Robin-V:
Leuk om te zien dat mijn foto gebruikt wordt op dit forum:) ( het plaatje van urinesteen.

Voor de duidelijkheid, dit is een voor en een bijna na foto van de behandeling welke ik altijd toepas. Geen gefrees in de leiding maar een simpele, tijdelijke doseeroplossing met het juiste product.

zoutzuur? dat doe ik altijd in de toilet, douchebak, lavabo...
krijgt alle emaille weer een schone glans van, alleen die RVS roostertjes om het vuil tegen te houden zijn er niet gelukkig mee

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 7 oktober 2016 07:17:25 schreef fcapri:
[...]

zoutzuur? dat doe ik altijd in de toilet, douchebak, lavabo...
krijgt alle emaille weer een schone glans van, alleen die RVS roostertjes om het vuil tegen te houden zijn er niet gelukkig mee

Nee, absoluut geen zoutzuur of fosforzuur gebruiken. Op langere termijn is dit funest voor toilet, douchebak en leidingen..

Product wat ik gebruik tast o.a. geen RVS aan.