Elektrische Vorkheftruck niet voor of achteruit

Dit topic is gesloten

Die oude linde is wrs met relais en weerstanden. Meten waar je je bron spanning hebt en waar niet.

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Op 7 oktober 2016 23:15:21 schreef Gadget_inc:
[...]

Niet alleen bij grote :)

nou, ken er veel waar dat niet nodig is..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Laatst hadden we een heul oude elektrische vorkheftruck te leen, daarbij moest je bij het omschakelen van voor naar achter rijden steeds de stekker uit het accu pakket trekken, was iets mis met het rij richtings relais schijnbaar. Was wel gedoe, maar gelukkig hadden we m niet heel intensief nodig en was t de economische oplossing.

volgens mij hoeft dat wettelijk niet als je er niet de openbare weg mee op gaat, maar het is denk wel handig om een rijbewijs voor zo'n ding te hebben als er ooit flink schade ontstaat, en gezien de filmpjes op internet, waar de stellingen als domino stenen om gaan, gebeurd dat nog wel eens.

[Bericht gewijzigd door andre1973 op zaterdag 8 oktober 2016 00:21:31 (31%)

zit sinds 2009 in de PV.

ik ken de situaties bij de grote distributie hallen, daar heeft men niet voor niets de stellingen vast zitten aan de vloer en staan er beugels voor de poten van de stellingen gemonteerd. een diploma doet weinig aan het gevolg van uit moeten wijken ergens voor, en men gast nogal door met heftrucks in die distributie centra..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 7 oktober 2016 23:22:12 schreef testman:
[...]

nou, ken er veel waar dat niet nodig is..

Die nemen de regels niet zo nauw....

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Bij een Linde wordt er eerst een relais voor de rijrichting bekrachtigd en dan pas gaat de regelaar in werking, en pas als de regelaar klaar is word het relais weer gelost.

Denk dat ik dit eens zal nazien. Zoals in eerder bericht gemeld kan de zoektocht naar wisselstukken nog problemen geven.

Lambiek

Special Member

Als het goed is wordt er met een contact op het ompoolrelais de regelaar vrij gegeven, kijk wel uit dat je geen sluiting maakt.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
evelo

Golden Member

Op 8 oktober 2016 09:08:09 schreef testman:
ik ken de situaties bij de grote distributie hallen, daar heeft men niet voor niets de stellingen vast zitten aan de vloer en staan er beugels voor de poten van de stellingen gemonteerd. een diploma doet weinig aan het gevolg van uit moeten wijken ergens voor, en men gast nogal door met heftrucks in die distributie centra..

Als de baas niet meer aanwezig is; voor 8h en na 17h dan veranderen veel magazijnen in racecircuits...

Ik heb al vanalles gezien: afgereden hydraulische leidingen, omgereden paaltjes, geplooide rolpoorten, ook de machines waar ik aan werk zien er van af en als je dan vraagt wat er gebeurd is weet niemand van iets; die deuk is er 'vanzelf' in gekomen...

Linde heftruck heft en truckt terug. Koffer met electronica (diodes etc.) is binnengeweest bij onderhoudsfirma en hersteld teruggekomen zonder verder uitleg. (enkel bijgevoegde factuur) Bedankt voor alle tips.

Lambiek

Special Member

Leuk dat je het nog even laat weten dat het weer werkt, jammer dat ze niet verteld hebben wat er aan de hand was.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Dit topic is gesloten