Denon DRA-1000

Hallo Allemaal

Heb hier dus een denon Receiver staan waarbij de tuner niks meer doet. de FM gedeelte floepte er ineens uit, Ook lijkt de am niks meer te doen. Heb ook al eens de hele receiver door geweest om alle brakke soldeer verbindingen eens te fixen, Dat heeft vroeger goed geholpen toen die ook al dood was, Maar nou is er blijkbaar iets anders mis.

Heb de 3sk85 mosfet vervangen in de blikje vlakbij de ingang zit maar hielp niks. De Tuner geeft een zachte ruis in de verte als ik hem op mono zet, maar ontvangt helemaal nopes, Antenne ligt het niet aan helaas. J-stick buiten op dak staan.

Iemand een idee heeft waar het te zoeken naar het defect? Zit zelf te denken Aan een defecte LA1265 IC maar ben niet zo heel bekend met tuners. De Discriminator spoel verdraaien helpt ook niks.

Heb aan de hand van de schema ook aantal spanningen gecheckt maar die lijken zover ik kan meten allemaal prima volgens spec aanwezig.

heb je in het display nog wel reactie? als je op een zender staat heb je dan wel stereo indicatie in het display? zo ja zou de ontvanger niet stuk zijn maar eerder een opamp waardoor het geluid niet doorkomt. ook kan er een voeding spanning missen in de tuner..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Kan nog wel gewoon op neer kiezen van de frequentie, Maar geen stereo indicatie of rds of wat dan ook,

Edit

Enigste afwijking die ik tot nu toe heb gevonden is bij de 7.2mhz kristal, volgens schema moet daar 2.6 volt staan, maar kom niet verder als 1.7 volt, af en toe lijkt die wel even naar 2.6 te schieten.

Andere x tal en ctjes die daar zitten vervangen maar geen verbetering verder. Andere spanningen kloppen wel bij de LM7001m ic.

[Bericht gewijzigd door cupido op zaterdag 8 oktober 2016 15:56:12 (63%)