Draad-,kontactloos accu laden,hoe ?

Geen automatische grasmachine want dat rijdt naar zijn plaats waar hij kontact maakt met 2 punten.
Een plaats waar je je gsm oplegt en de accu gaat opladen dan.
Is dat een magnetisch veld waarop je de gsm oplegt ?
In de gsm zit dan een kleine spoel met kern en apart een grote spoel met kern. Het potentiaal verschil tussen de 2 spoelen geven je dan Volt.
De rest is electronica om de volt en ampere te regelen. Zo laadt je accu dan op.
Zeg maar als het nonsens is of geef zelf wat uitleg.Dank.

Shiptronic

Overleden

Zoek eens op Qi , das is de techniek die erachter zit. Eigenlijk werkt het hetzelfde als een transformator, alleen zit 1 deel ervan in je telefoon, het andere deel zit in de lader.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
miedema

Golden Member

Er staat een artikel met uitleg, en een experimenteer/nabouw project, in de nieuwe Elektor....

Spoelen als in een trafo ja.

Ik vraag me ineens af: Zou een PV paneel niet efficienter kunnen werken? Bijkomend voordeel is dat je je telefoon dan ook in het zonnetje of onder een bureaulamp kan leggen. Voor 'snelladen' leg je hem op een lichtbakje.

Op 19 oktober 2016 10:30:50 schreef fantomas:
Is dat een magnetisch veld waarop je de gsm oplegt ?

Een wisselend magnetisch veld

In de gsm zit dan een kleine spoel met kern en apart een grote spoel met kern. Het potentiaal verschil tussen de 2 spoelen geven je dan Volt.

nee, DAT is onzin. Gewoon 1 spoel, mogelijk zonder kern (dat weet ik niet), waarvan de energie wordt afgetapt om de accu te laden.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Kern zou ik het ook niet noemen, bij Qi spoelen zit een plaatje ferriet achter de spoel, en daarachter vaak een stukje metaal. Dit samen zorgt voor afscherming.

Bij het Wireless Power Consortium is een hoop info te vinden, op verschillende niveaus: https://www.wirelesspowerconsortium.com/technology/

En als je het echt helemaal wilt weten, staat ergens op die site ook de specificatie van Qi. Daarin staan bijv. de gebruikte topologieën, protocollen, en voorbeelden voor hardware ontwerpen.

Diverse projecten en experimenten: www.elexperiment.nl