Ring WiFi deurbel en transfo

Hallo allemaal,

Zit met een vraagje. Heb me net een nieuwe deurbel aangeschaft.
Een ring WiFi deurbel. Hoewel deze bel een interne batterij heeft die tussen 6 maanden en een jaar zou meegaan volgens de fabrikant wil ik ze toch bedraad aansluiten.
Ze is namelijk ook voorzien van aansluitklemmen voor bedrading.
Nu zegt de handleiding dat de spanning tussen de 8 en 24 volt wisselspanning moet liggen.
Verder zegt de handleiding ook dat er een resistor moet geplaatst worden in de secundaire kring (de laagspanning).
Ik heb nogal wat moeite met het vinden van een goede transfo hiervoor.
Hij moet maximum 1 ampère leveren.
Ook wat betreft de resistor is het precies niet evident op deze te vinden.

Iemand raad waar de geschikte trafo en resistor te vinden? De linkjes staan er wel bij naar de juiste resistors maar ik had ze graag ergens in België kunnen kopen.
Ook begrijp ik niet waarom de resistor moet worden geplaatst maar toch zou het volgens de fabrikant nodig zijn.
Alvast dank.
Peter

Ha pelelaur,

Heeft u nu geen bel of mag of kan u geen gebruik maken van de bel trafo ?

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
evdweele

Overleden

Een weerstand van 50 watt in serie met de voeding is wel erg vreemd. Daarmee kan je de hele gang zo ongeveer verwarmen.
Een enorm milieu-onvriendelijke en geldverkwistende oplossing.

Op de website van Conrad zijn wel weerstanden van 33Ω 50W te vinden.

Beltransformators

Conrad heeft ook een Belgische website: www.conrad.be

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

@ heer evdweele,

Dat is inderdaad wel wat vreemd maar TS moet even het type vermelden.
Kijk dat je het gehele data blad niet gaat over type dat is duidelijk.
En volgens mij kan je de bestaande bel trafo gebruiken er gaan twee draden naar je drukker je moet alleen een van de twee niet als return draad maar als pool van de trafo schakelen.

Groet Henk

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Momenteel is mijn oude deurbel weg. Deze hing in de gang van mijn woning.
Deze werd gevoed rechtstreeks op 230 V maar in de oude deurbel zat een ingebouwde transformator. Vanop de plaats waar deze oude bel hing vertrokken er nog twee draadjes naar buiten aan de voordeur waar dan de drukknop hing.
Ik dien dus een nieuwe beltransformator te plaatsen.
Nu stel ik me nog steeds de vraag om welke reden men zo een resistor zou moeten plaatsen. Ik heb contact gehad met het bedrijf dat de ring WiFi bel produceert.
Ze zeggen dat mijn transformator maximum 1 A moet kunnen leveren.
Zou dat voldoende zijn met zo een resistor er nog tussen? Helaas reikt mijn elektrische kennis niet voldoende ver om dit zelf uit te rekenen.
Alvast dank.
Peter

Ik heb onlangs zo'n Ring wifi deurbel geplaatst en wist niet van die weerstand. De deurbel werkt nu dus op 24V AC zonder weerstand in serie.
En dit al 3 maand lang.

Zelf vind ik dit ook een vreemde schakeling, wat kan het nut zijn van die weerstand?

Een beltransfo vind je oa. bij De Meutter in Heist-op-den-Berg.
https://www.dmlights.be/ge__vynckier__vy_tr_b15~0AISQ

Een weerstand vind je in een electronica zaak zoals Atys in Mechelen of Trim Electronics in Aarschot.

Op 6 november 2016 07:28:45 schreef pelelaur:
Ze zeggen dat mijn transformator maximum 1 A moet kunnen leveren.
Zou dat voldoende zijn met zo een resistor er nog tussen? Helaas reikt mijn elektrische kennis niet voldoende ver om dit zelf uit te rekenen.
Alvast dank.
Peter

Je transfo moet minimum 1A kunnen leveren. Het vermogen van een transfo wordt uitgedrukt in VA. Dit vermogen is de spanning x stroom.
Als je een secundaire spanning hebt van 12 Volt en een nodige stroom van 1A, dan kom je met een transfo toe van 12VA. Persoonlijk zou ik wat marge nemen en min. 15VA kiezen.

Die weerstand zou ik toch plaatsen omdat de fabrikant het aanbeveeld.

Op 6 november 2016 00:35:48 schreef evdweele:
Een weerstand van 50 watt in serie met de voeding is wel erg vreemd. Daarmee kan je de hele gang zo ongeveer verwarmen.
Een enorm milieu-onvriendelijke en geldverkwistende oplossing.

Op de website van Conrad zijn wel weerstanden van 33Ω 50W te vinden.

Beltransformators

Conrad heeft ook een Belgische website: www.conrad.be

Ik denk eerder dat hier 50 OHM bedoeld wordt. Meer dan eens zie je in teksten en ook in brochures, dat het Omega teken wordt afgedrukt als W..
Ik denk dat het een weerstandje van 50 OHM moet zijn om de stroom te begrenzen voor het laadcircuit van de accu in de bel o.i.d.

evdweele

Overleden

De reden voor die weerstand met dat enorme vermogen zou kunnen zijn de transformator te beschermen tegen oververhitting als in de bel een kortsluiting ontstaat.
Er kan dan nooit meer stroom lopen dan I = U/R = 24V / 33Ω = 0.7A

Blijkbaar heeft de fabrikant niet veel vertrouwen in de veiligheid van de bel.

Bellen en beltransformatoren zijn in elke bouwmarkt te koop.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Op 6 november 2016 09:07:04 schreef evdweele:
De reden voor die weerstand met dat enorme vermogen zou kunnen zijn de transformator te beschermen tegen oververhitting als in de bel een kortsluiting ontstaat.
Er kan dan nooit meer stroom lopen dan I = U/R = 24V / 33Ω = 0.7A

Blijkbaar heeft de fabrikant niet veel vertrouwen in de veiligheid van de bel.

Bellen en beltransformatoren zijn in elke bouwmarkt te koop.

Een beltransformator is een speciale trafo, hij is nl kortsluitvast!
Beveiliging zou dus overbodig moeten zijn.
Ik heb de manual getracht te bekijken, maar veel wijzer wordt ik er niet van. Het aansluiten van een trafo heb ik nergens gevonden.

ik ben weleens bezig geweest met een sky doorbell, die had een weerstand van 10 ohm nodig. puur omdat het ding bij indrukken een bel aanstuurt normaal, dus sluit deze met een halfgeleider de voeding kort net als een gewone beldrukker dat doet. zonder de weerstand zou de bel kapot kunnen gaan, hij sluit de voeding tenslotte kort zonder bel of weerstand in serie met de voeding opgenomen. als die voeding genoeg vermogen levert fikt de halfgeleider die de drukkerfunctie doet uit..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ha pelelaur,

Is begrepen er is geen bel meer aanwezig jammer anders kunnen ze samen werken en heb je de weerstand niet nodig.
Waarom de weerstand ja ZWAK ontwerp niet over na gedacht.
Ik zie dit heel veel de nadruk wordt op de App gelegd en o ja het moet ook nog aangesloten worden :+
Maar goed dan moet je het zelf maar uitzoeken heel slecht technisch gezien.
Nu terug naar uw vraag als je een ouderwetse deurbel heb zo'n mechanisch ding dan zit hier een spoel in en deze heeft een weerstand zo gekozen dat er een veilige stroom loopt zodra je het knopje indruk dit is dus eens in de zoveel tijd.
Nu de nieuwe situatie in de ring deurbel is geen stroom begrenzing stroom loopt continu door het apparaat de (ring) dus als ik de bel aansluit zonder weerstand loopt er de kortsluitstroom welke geleverd kan worden door de trafo.
Ik kan het ingangscircuit van de ring niet maar ik denk dat er gebruik gemaakt wordt van een trafo om gescheiden te zijn en dus is men bang dat als je de bel aansluit direct op de trafo het beschadigd kan worden en dat is aannemelijk :( dus zoals @ heer evdweele ook al terecht opmerk dient de weerstand om overbelasting te voorkomen.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
Sine

Moderator

Het ding kan als beldrukker werken en ja ... dan sluit je (zoals bij elke doodgewone beldrukker) de aansluitdraden kort.

De reden voor die weerstand met dat enorme vermogen zou kunnen zijn de transformator te beschermen tegen oververhitting als in de bel een kortsluiting ontstaat.

Bijna, het is GEEN bel maar een bel-drukker. en dan ontstaat *altijd* kortsluiting als je die indrukt zonder dat er een bel mee in serie zit ;)

Niet elke voeding is daar blij mee, en voor de drukker lijkt het me ook niet bevorderlijk.
De reden dat ze zo'n dikke weerstand nemen is dat die bij het aangelegde vermogen niet TE heet zal worden (een weerstand met hoger vermogen is nou eenmaal fysiek groter)

Dus gewoon een weerstandje plaatsen als je er geen bel mee in serie zet, zo schokkend is dat toch niet ?

Een weerstand als deze moet prima kunnen :
https://www.eoo-bv.nl/draadgewonden-16w-20w/7280-drw-17w-33.html

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 6 november 2016 10:20:29 (11%)

Zoveel reacties! Mooi hoor.
Ik zal dan inderdaad een weerstandje plaatsen samen met de nieuwe transfo.
Ik laat jullie ook achteraf weten of alles werkt.
Dankjewel iedereen!
Groetjes,
Peter

Sine

Moderator

Als je die weerstand niet kunt krijgen kun je ook een 5W autolampje gebruiken, dat werkt gezien het PTC effect van de gloeidraad misschien nog wel beter.

Op 6 november 2016 10:14:56 schreef Sine:
Bijna, het is GEEN bel maar een bel-drukker. en dan ontstaat *altijd* kortsluiting als je die indrukt
Dus gewoon een weerstandje plaatsen als je er geen bel mee in serie zet, zo schokkend is dat toch niet ?

Voor de duidelijkheid, het gaat over deze bel
https://www.ccmsepine.nl/media/855x855/3359-ring1.jpg?id=34074&vlag=nl&bestandID=3359

https://ring.com

Het heeft een camera met de nodige electronica onboard om via wifi te communiceren.

Bij mijn Ring, was een zekering bijgeleverd en ik heb geen weerstand geplaatst, omdat ik dat toen niet wist. Echter zou ik deze wel plaatsen, zoals ik al zei.
Mijn punt is dat deze geen kortsluiting maakt als je op de bel drukt, want anders was de zekering snel stuk gegaan.

Sine

Moderator

Jep, ik kende het ding, als de TS een linkje had neergezet had dat ook een hoop onnodig commentaar kunnen sparen.

Deze drukker maakt wel degelijk sluiting als je hem indrukt, anders kun je namelijk je bestaande bel niet aansturen.

Dat je zekering heel blijft wilt alleen maar zeggen dat je trafo kortsluitvast is of dat de stroom die in je loop kan lopen (kabelweerstand) kleiner is dan de stroom waarbij je zekering doorpiept.

Ofwel ... zet er toch nog maar iets mee in serie.

de beldrukker mag wel direct 5VDC bij 500ma hebben. als je nog geen beltrafo hebt gekocht, wekt een oude geschakelde 5V gsm oplader dus ook wel..

LEZEN sine, ik zeg dat het ding ook werkt op 5V want dat staat in de tekst die kohen poste, ik zeg niks over dat dat op de schroefaansluitingen moet.. op de micro usb aansluiting dus, ts wil het ding alleen maar laden, een fysieke bel is niet nodig..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Je hebt gelijk Sine, ik ga mijn schoonbroer aanraden om een weerstand in serie te zetten... stel dat de drukknop blokeert en ingedrukt blijft, wil ik niet dat zijn transfo in brand vliegt ofzo.

Sine

Moderator

@Testman
Wat hadden we nou gezegd over dingen die je niet zeker weet?

Die 5V is de micro usb aansluiting waarmee je de drukker zonder vaste aansluiting kunt opladen.

Dus NEE, je kunt er geen vaste 5V aan knopen.

@ Sine,

Het lampje als dynamisch weerstand is wel leuk ;) en ja ik had ook al even om het type gevraagd wel zo makkelijk en ook ik had het idee dat als de oude be nog aanwezig was de weerstand weg gelaten kon worden.
Immers het concept is oude drukker weg Ring er op :P
@ testman

Nee het ding werkt niet op gelijkspanning.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
Sine

Moderator

@920

Klopt helemaal, met bestaande bel nog in plaats is die weerstand niet nodig.

Gezien de snelheid van postbezorgers (snelheid van uit de voeten maken wel te verstaan) en de vertraging tussen drukken en belsignaal via WiFi zou ik zeker opteren een "echte" bel te installeren.

Die werkt ook als je wifi / internet een keer plat is.

Dan denk ik dat het volgende het geval is.
De beldrukker op het toestel activeert dat toestel via de ingebouwde drukker en accu. Verder zit aan de drukker een tweede kontakt, dat een bestaande belinstallatie kan laten werken, Zolang de beldrukker niet wordt ingedrukt, wordt de accu bijgeladen via de bestaande transformator en de aanwezige bel. (Op die manier brandt in veel beldrukkers een lampje om en naamschildje te verlichten.) Het apparaat mag dus in standby niet teveel stroom trekken, omdat anders de bestaande bel gaat werken. Ingeval een bestaande bel ontbreekt, zal er normaal helemaal geen stroom lopen en wordt er ook niet bijgeladen. De bel wordt in dit geval dus vervangen door een weerstand. Die is nodig als stroombegrenzer bij een niet kortsluitvaste trafo. Een gloeilampje is in dit geval ook een prima oplossing. Hoe moeilijk kun je het als constructeur maken. Maak dan toch een extra aansluitschroefje waarop je rechtstreeks een trafo kunt aansluiten.

Ze claimen her en der dat je de oude beltrafo kan gebruiken. Die geeft ongeveer 8V AC met een vrij hoge uitgangsweerstand. Gewoon naar de gamma gaan een en beltrafo kopen zou ik zo zeggen.

Dat gedoe met weerstand lijkt me van toepassing als je een niet-bel-trafo wilt gebruiken.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Bedankt voor de info Sine.

@ Pelelaur
Als je een bel in serie zou plaatsen ipv een weerstand, wat Sine (en ik) aanraad, let goed op de spanning.
Als de 2e bel (niet je Ring dus) 8 volt AC vereist, neem dan logischerwijs een beltransfo van 8 volt. 24V gaat ie niet leuk vinden.
De meeste bellen zijn 8V AC, bijvoorbeeld deze

https://www.dmlights.be/legrand_le_41219~00MMO