Ring WiFi deurbel en transfo

evdweele

Overleden

Al het bovenstaande lezende denk ik: "Hoe onbetrouwbaar wil je het hebben?"
Een gewone rinkelbel of gong met een beltrafo werkt over 50 jaar nog steeds betrouwbaar.
Van wifi moet je maar afwachten wanneer en op welke plaats in huis het werkt.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Sine

Moderator

Op 6 november 2016 11:22:04 schreef rew:
Ze claimen her en der dat je de oude beltrafo kan gebruiken. Die geeft ongeveer 8V AC met een vrij hoge uitgangsweerstand. Gewoon naar de gamma gaan een en beltrafo kopen zou ik zo zeggen.

Dat gedoe met weerstand lijkt me van toepassing als je een niet-bel-trafo wilt gebruiken.

het staat gewoon letterlijk in de handleiding.

If you do plan to connect directly to a transformer and do not have a home doorbell, a resistor is REQUIRED in place of a mechanical or electronic doorbell

Zou dat kunnen werken met een korstluitvaste beltrafo? Misschien.
Wil je het risico lopen dat je 150 euro beldrukker sneuvelt door het besparen van een weerstand van nog geen twee euro?

@evd,
Exact, daarom ook gewoon een "echte" bel laten zitten.

let wel dat deze "design in usa " dingen vaak niet werken met onze standaard NL tring en dingdong bellen op 8V. ze werken daar met 16VAC en hebben ook een bel die meer stroom trekt. zo kwam ik aan die skybell, de monteur die hem aan moest sluiten kreeg het ding niet werkende. ik had allerhande bellen getest uit het magazijn maar die werkten er niet op. toen naar een 10 ohm weerstand en 12V halogeentrafo gegaan wat wel werkt, en nog doet. zonder fysieke bel in de gang, daar kon de eigenaar mee leven..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 6 november 2016 11:29:26 schreef Sine:
het staat gewoon letterlijk in de handleiding.

Ik begin het te begrijpen.

Ik dacht dat het ding na verwijderen van de oude deurbel op de beltrafo gezet kon worden. Maar het plan is om de oude bel te laten zitten. En als er gebeld wordt, dan moet ie dus als "deurbel" fungeren: De inkomende spanning kortsluiten.

Klassieke beltrafo is toch iets van 500mA? Dan zou je dus iets van 16 Ohm aan weerstand kunnen nemen? Dan krijg je in je weerstand iets van 4W. Een 20-50W weerstand lijkt me dan overdreven. Behoorlijk overdreven. Een 2W weerstand durf ik zelfs op sint maarten nog wel aan. Het enige waar ie dan niet tegen kan is als de kwajongens uit de buurt een constructie verzinnen om de bel continue ingedrukt te houden.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Het wordt inderdaad de ring met een weerstand zonder meer. Geen oude bel of wat dan ook erbij. Respons tijd op gsm zelfs op 4g is zo goed als onmiddellijk. De trafo en de weerstand zijn inmiddels besteld. Ik hou jullie op de hoogte over de werking.
Thx!

Ik heb inmiddels de bel geïnstalleerd met de voorziene weerstand in serie.
Doordat de bel "hardwired" is blijft de batterij opgeladen. In de app op mijn smartphone is nu ook een optie "live view" aanwezig. Ik kan dus ten allen tijden door de camera kijken zelfs zonder dat iemand belt. De drukknop is sinds de bel hardwired is permanent verlicht.
Wanneer iemand op de belknop duwt krijg ik reeds na 1 seconde op alle smartphones en tablets het belsignaal. Ik ben zeer tevreden over de werking.

maartenbakker

Golden Member

Mooi! En dankje voor de terugmelding, dan weet een volgende lezer ook hoe hij het kan doen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb mij ook net een Ring Video deurbel aangeschaft en ik zou deze ook willen aansluiten via een kabel.

Ik heb geen bestaande bel (zelfs nog geen bestaande kabel, maar die kan ik wel voorzien).

Ik heb deze thread doorgenomen, maar ik heb toch geen idee wat ik nu moet aankopen.

Ik begrijp dat ik een Transfo nodig heb en een weerstand, maar welke moeten dit dan juist zijn?

Bedankt voor de informatie (en mijn excuses als ik deze informatie niet uit de thread kon halen).

Gisteren dezelfde deurbel gekregen ...dank Sinterklaas :)

Ik heb een beltrafo van 8 volt en 0,5 ampere. Zou die dan moeten volstaan ?

Ik ben volslagen noob op dit gebied dus julie reactie wordt zeer gewaardeerd.

Als dat bericht in de openingspost van de fabrikant is, dan voldoet het aan de specs.

Het rare (*) is dat een 8V 0.5A trafo officieel max 4W kan leveren. Misschien 6W op het Maximum power punt. Een 20-50W weerstand is dan absurd. Maar als het 5 euro kost, dan zou ik gewoon doen alsof m'n neus bloed en toch dat 20-50W ding kopen.

Anderzijds.... Een 2200mAh 1.2V accu bevat ongeveer 2.64Wh aan energie. Met 1.3W aan nullast verbruik van een beltrafo (dacht ik), (deze site schat het nog eens 2x hoger in).

Die accu die na een half jaar aan vervanging toe is, die heeft dan even veel opgehoest als die beltrafo in 2 uur heeft verbruikt.

(*) Dat soort dingen hoort een fabrikant te weten.

[Bericht gewijzigd door rew op donderdag 6 december 2018 13:32:24 (34%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/