Op 2 januari 2005 17:16:58 schreef geronimoos:
[...]
Ik heb ook nieuwe 500mw diodes besteld, als ik deze binnen heb ga ik ook een nieuwe driver bouwen. Ik ga wel voor de eiergeier driver, schema is te vinden op www.mylaserpage.de. Roithner heeft een hoop kant en klare drivers die een stuk simpeler zijn, schema's hiervan zijn wel te vinden op Sams laser FAQ (dé laser bijbel)
Blijf je wel de originele diode gebruiken? Als er meer interesse is voor nieuwe diodes voor de modules kunnen we dit misschien gezamelijk doen. Als ik ze getest heb (einde deze maand denk) zal ik hierover posten.
Ik ben wel geinterreseerd ja dus hou me maar op de hoogte.
Ik doe ook mee aan de laserpointer actie die nu loopt. Die drivers hebben een potmeter om de sterkte te regelen. Dit zal wel te maken hebben met de invloed van de terugkoppeling te verminderen. Ik zat zo te denken dat dat met deze driver ook mogelijk moet zijn maar dan moet je dus eerst zien te achterhalen welke weerstand door een potmeter vervangen moet worden.
Ik heb wel gezien dat eiergeier een TIP142 gebruikt en de driver van die laser een 41C. Misschien komt de schakeling een klein beetje overeen en kan ik achterhalen waar een potmeter moet.