IC voor licht effecten met led strip ?

Voor een 2017 project wil ik een strip 12V leds verknippen (elke 3 leds) en dan in die baan verschillende lichteffecten creëren met die groepjes van 3.

Binnen de behuizing gaat het dan om maximaal 12 groepjes van 3 leds.

Zijn er IC'tjes die daar wat leuks mee kunnen doen ?

Het gaat om de TRON Identity disc die ik aan het bouwen ben.

http://thingiverse-production-new.s3.amazonaws.com/renders/24/c8/59/af/ae/331e75bca4793e5403692256c4941289_preview_featured.jpeg

De roing die je hier ziet branden blijft constant aan. De effecten moeten langs de omtrek komen, alwaar een ledstrip buitenom komt.

Ik hoor graag wat mogelijkheden, maar er is niet zoveel plaats in de behuizing.

Thomas

Tegenwoordig zou ik voor zoiets niet zelf gaan prutsen, maar een of andere Arduino kloon en WS2812 strip of soortgelijks nemen.
Het gaat hier om het effect lijkt me, niet om de elektronica of uitvoering daarvan.

Arco

Special Member

Zo te zien weer een 9v batterij. Waarom gebruikt iedereen die toch, die zijn hier ongeschikt voor... |:(

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Het is een proefopstelling.
Het idee is om 12V te maken met 8 AA, maar er is niet zoveel plek aan de binnenkant.

Wat zou jij adviseren dan ? een adapter met een snoer van hier naar Litouwen ?
(Daar eindigt de run "-)

Arco

Special Member

Een 9v batterij is nu eenmaal niet geschikt om 36 leds te voeren...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

USB powerpacks werken goed voor dit soort knutsels en zijn overal in alle soorten en kwaliteiten verkrijgbaar.

Als ik je vraag beantwoord: Een WS2811 is een geschikte chip om setjes van 3 leds op 12V aan te sturen. Tot voor kort nooit geweten dat die dingen op 12V kunnen werken, maar het kan.

Zelf met WS2811 of WS2812 chips gaan klooien lijkt mij niet handig. Gewoon een individueel aanstuurbare led strip kopen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 1 januari 2017 10:34:17 schreef Aart:
USB powerpacks werken goed voor dit soort knutsels en zijn overal in alle soorten en kwaliteiten verkrijgbaar.

Ha.. da's een goeie. Oplaadbaar ook nog.
Even testen of mijn leds het doen op USB voltage.

thnks