Defect aan Sony Receiver STR-DB1080

Goedenavond,ik had een vraag over mijn sony Receiver STR-DB1080 QS:

Ik heb een probleem,als ik de stekker van de receiver in het stop contact doe,bliven ale lampjes,incl de 5.1 decoder,in het midden,blauw lampje,constant branden,ook de keuze schakelaar,onder de volume knop,reageerd nergens op,als ik hem nu op standbij wilt zetten,gaat dat niet lukken,alle lampjes blijven branden,ook van het keuze menu,en het blauwe 5.1 lampje,in het midden,voor DTS signal,voor de rest speelt hij wel goed,alleen bepaalde instellingen,werken niet,zodra ik hem wil instellen,met de keuze schakelaar,on der het klepje,gaat het signal,op het midden van de receiver uit,wat kan dit allemaal voor oorzaken hebben?

MVG,

Heer M.Veldman.

Arco

Special Member

Het kan zijn dat de led driver (bu2152fs) kaduuk is...
(maar dat verklaart niet echt waarom sommige instellingen niet meer werken. Blijft er geen toets ingedrukt staan?)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Heb je al geprobeerd hem te resetten?
Dat moet meestal met een knoppencombinatie, maar heb nu geen zin en tijd om het op te zoeken voor je.

Arco

Special Member

[AUTO DEC] en [MODE +] ingedrukt houden en dan aanzetten...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Auto Dec,en Mode+ allebei ingedrukt en toen aangezet,maar de klacht blijft hetzelfde,is de leddriver erg duur,om deze te repareren?

Waar zit deze precies?

MVG,

Heer M.Veldman.

Function knop,doet ook helemaal niets,kan draaien wat ik wil,maar er gebeurd helemaal niets,is dit een dure reparatie?

Als ik de Receiver aanzet,gaan alle lampjes tegelijk aan,incl het Blauwe dTS signal.

MVG,

Heer M.veldman.

Geen idee wat er mis is, maar het zou me niets verbazen als een nieuwe aanschaffen goedkoper blijkt dan reparatie...
Ik denk dat je vooralsnog het beste om een offerte of onderzoek kunt vragen bij een reparatiebedrijf bij je in de buurt.

Arco

Special Member

Het kan zoals gezegd dat er een toets ingedrukt blijft staan. Werkt er geen een toets meer?
De Sony receivers gebruiken analoge 'ladders' netwerkjes om de toetsen af te vragen.
Je kunt proberen of alle toetsen niet meer werken, of alleen een bepaalde 'ladder'...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Goedenmiddag,bepaalde instellingen van BV,de equalizer werken ook niet meer,ook de surround,en de center instellingen werken niet meer,zodra ik deze wil instellen,gaat de schaalverlichting in het midden uit,en wil ik deze instellingen gaan doen,gebeurd er helemaal niets,pas als ik weer een Eqalizer instelling wilt doen,gaat de schaal verlichting weer aan,en kan dan bepaalde instellingen wel doen,zoals subwoofer,Yes/No,frntspeaker instellingen,maar geen efeecten,want dan wordt de schaal verlichting weer dof,en kan deze instellingen niet doen. Heb ook al de Autodec.en mode + toets ingedrukt,voor ik de receiver ging aan zetten,maar geen verbetering gehad,het geluid van de Receiver is wel mooi helder,

MVG,

Marcel Veldman.

maartenbakker

Golden Member

Wegvallen display zou Night Mode kunnen zijn. Toevallig zit het knopje Equaliser direct vóór het knopje Night Mode in de betreffende ladder dus met een beetje overgangsweerstand krijg je dat effect. De andere bedienproblemen kan ik niet onmiddelijk op dezelfde manier verklaren maar dat is ook afhankelijk van hoe de bedienprocessor omgaat met foutsituaties.

Ik denk net als Arco dat je de fout moet zoeken in het toetsenbord, of anders in de aansluitingen ernaartoe.

P.S. Staat de receiver in een ruimte met open keuken, een vochtige ruimte of een ruimte waar gerookt wordt? Dat vergroot m.i. de kans op bovenstaand probleem, maar als het niet zo is kan het probleem alsnog ontstaan.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Als je het keypad los kunt koppelen, kun je zo zien of het led display weer normaal werkt...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Iedereen bedankt,voor de berichtjes,de Receiver staat op een goede plek,heb eigenlijk geen zin,om hier nog werk in te stoppen,is er iemand,die de Receiver voor een prijsje van mij wilt overnemen?

Gr Marcel.

maartenbakker

Golden Member

Voor iets dat zo simpel zou kunnen zijn is dat wel snel opgeven. Je zou hem te koop aan kunnen bieden in de rubriek Vraag & Aanbod (zie navigatiebalk links) als

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Eventueel heb ik best interesse om 'm als donor voor mijn huidige 1080 stand-by te hebben... ;) (je weet maar nooit)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Beste Arco,wil je er dan wat voor betalen? of is het de bedoeling dat je hem gratis wilt hebben?

De reden waarom ik niet meer aan deze wilt werken,is dat ik een hele goede heb staan,op dit moment de STR-DB1070,en die werkt perfect,deze staat op mijn werkkamer,maar kan hem best missen,

Gr Marcel.

Beste Peter,

wat heb je er voor over?

is 75 euro te veel?

afstandsbediening heb ik helaas niet meer,

Gr Marcel.

[Bericht gewijzigd door Marcel1967 op zaterdag 14 januari 2017 20:07:27 (17%)

maartenbakker

Golden Member

Je moet nooit je mailadres in een post vermelden, dan kan het voor spam geoogst worden. Zet het gewoon in je profiel aan.

Verder is het meestal het handigste om niet met meer mensen tegelijk in onderhandeling te gaan, dan krijg je marktplaatssituaties.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Maarten,bedankt voor je tip,

Gr Marcel.