Jukebox Rock ola 442 - Waar sluit ik bovenste boxen aan

Hoi allemaal,

k ben Fulko en ik ben nieuw op dit Forum. Ik heb net een Rock Ola 442 overgenomen en uit de bovenste boxen komt geen geluid. Niet raar want erhangt een kabeltje los. Een grijze 3 pins die rechts bovenin uitkomt, zie foto. Ik zie alleen nergens waar het stekkertje oppast. Iemand een idee?

gr
Fulko

achterin dat plaatje met de andere stekkers, helemaal rechts de witte?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dank jullie. Bij het pijltje vind ik een rode en zwarte draad inderdaad, maar waar sluit ik die op de amplifier aan?

En waar is dan die loshangende drie pins voor? Het witte stekkerje rechts, daar zit al een ander op .

Kan het zijn dat de losse rode en zwarte en losse gele en zwarte draad met een 3 pin stekkertje op de los hangende 3 pin stekker (met grijze draad) aangesloten moet worden?

Snap alleen niet hoe die 4 losse kabels op die drie pins stekker moeten dan. Zie foto.

[Bericht gewijzigd door fulkano op zaterdag 14 januari 2017 19:41:06 (21%)

evdweele

Overleden

Je hebt deze vraag ook uitgezet bij Jukebox Revival, maar geeft daar geen antwoord op de gestelde vraag.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Hoi Ed,

ik krijg daar helaas geen foto geupload.

Ik heb de 4 kabels even rechtstreeks op boxen gezet en dat werkt. Ik zou ze zelfs rechtsreeks dus op de bovenste boxen aan kunnen sluiten. Maar ja, dat lijkt me niet zoals het bedoeld is. Kan dat kwaad?

gr
Fulko

Maar ja, dat lijkt me niet zoals het bedoeld is.

Nee, mij ook niet, kortom uitzoeken hoe de fabrikant het wel bedoelt heeft, en dat staat in het servicemanual van de Rock Ola 442.

En dat opzoeken koste mij welgeteld 5 minuten, een stuk efficiënter dan fora vol te spammen.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Ik ben helaas niet heel technisch, maar dat had je zelf ook wel kunnen concluderen adhv van mijn vragen.

Rest dus alleen nog de vraag of ik die vier draden dan moet samenvoegen in een 3 pins stekkertje en hoe ik dat het beste kan doen.

Kijk nou eens goed naar het plaatje en tel de draadjes.
Tekening lijkt mij vrij duidelijk toch ?

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Ik ben helaas niet heel technisch, maar dat had je zelf ook wel kunnen concluderen adhv van mijn vragen.

Blijf er dan vanaf en huur iemand in die wel de kennis en kunde heeft. Van zelf prutsen word het meestal niet beter en gaat er nog meer stuk. Bij een jukebox iets stuk maken is een kostelijke zaak. Ik sleutel zelf ook niet aan m'n auto, daar heb ik geen kennis van, en laat ik dus de garage doen.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

als dadelijk die oranje tlbuis stukgaat lukt het vervangen ook niet zeker :) die is een heel eind op al..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Weet je wat, sluit deze post maar. Zielig gedoe.

Zielig gedoe.

Niet van mij, ik geef tenminste ruiterlijk toe dat ik niet overal verstand van heb en het waar nodig door iemand laat doen die dat wel heeft.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.