M7 sat801

Hallo,
Ik zit met een probleem op mijn ene m7 sat801 ontvanger. Als ik deze aanzet duurd het een tweetal a drietal minuten voor ik dit krijg geeft hij aan dat er geen signaal is, terwijl bv bvn en vitaya wel spelen.
Kent of heeft er soms nog iemand dit probleem?
Ps: heb nog zo een toestel en daar heb ik dit probleem niet. Heb de indruk dat deze eerste warm moet worden voor hij een, canvas of vtm wil laten zien.
Mvg
Marc

evdweele

Overleden

Vervuilde contacten van de smartcard of kaartlezer?
Maak de contacten op de smartcard eens schoon met een gummetje, dat werkt bij bankpasjes ook prima.
De kaartlezer is wat moeilijker en de contacten veel kwetsbaarder.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
RAAF12

Golden Member

Op 21 januari 2017 22:49:25 schreef Simpelminds:
Hallo,
Ik zit met een probleem op mijn ene m7 sat801 ontvanger. Als ik deze aanzet duurd het een tweetal a drietal minuten voor ik dit krijg geeft hij aan dat er geen signaal is, terwijl bv bvn en vitaya wel spelen.
Marc

Lijkt mij een rotte elco die de spanning naar de CI module afvlakt. Probeer eens met een fohn in het apparaat te blazen. Kapotte elco's reageren daarop. Als het geen eigendom maar een bruikleen receiver is van TV Vlaanderen dan omwisselen bij de provider.

Op 21 januari 2017 23:28:05 schreef evdweele:
Vervuilde contacten van de smartcard of kaartlezer?
Maak de contacten op de smartcard eens schoon met een gummetje, dat werkt bij bankpasjes ook prima.
De kaartlezer is wat moeilijker en de contacten veel kwetsbaarder.

@evdweele,
Heb sedert woensdag nieuwe smartcard blijkbaar was daar al een foutcode opgekomen. DE verdeler begreep het niet hoe dit kon gebeuren . Nooit eerder meegemaakt zei hij. Dus kaart is spikspinter nieuw.
Dank u voor het antwoord evdweele.

Op 21 januari 2017 23:36:56 schreef RAAF12:
[...]

Lijkt mij een rotte elco die de spanning naar de CI module afvlakt. Probeer eens met een fohn in het apparaat te blazen. Kapotte elco's reageren daarop. Als het geen eigendom maar een bruikleen receiver is van TV Vlaanderen dan omwisselen bij de provider.

@raaf12,
Lijk mij meer zo iets te zijn want zoals ik zei, is net zoals jij beschrijft. Als het toestel wat opwarmt is er geen probleem meer.
Neen het toestel is aangekocht. Zal het toestel eens open maken.
Zijn er uiterlijke kenmerken aan die elco, of moet ik deze uitmeten. HEb mijn twee samsung tv's al kunnen herstellen maar daar zag ik duidelijk dat de elco van deze toestellen opgebold stonden. Deze werken nu weer goed.
Thx raaf12. Hopelijk kan ik nog wat raad krijgen hieromtrent. Grtz

Op 21 januari 2017 23:36:56 schreef RAAF12:
[...]

Lijkt mij een rotte elco die de spanning naar de CI module afvlakt. Probeer eens met een fohn in het apparaat te blazen. Kapotte elco's reageren daarop. Als het geen eigendom maar een bruikleen receiver is van TV Vlaanderen dan omwisselen bij de provider.

@raaf12,
Hoi raaf heb m7 opengedaan en zoals je zei met fonh op elco's geblazen en had meteen beeld, ik veronderstel dat het gaat om de elco die het dichts bij de kaartlezer staat, heb geen tool om het aan te duiden. DUs als ik deze vervang zou het probleem opgelost kunnen zijn.
Kan je dit even bevestigen.
Grtz marc.

EricP

mét CE

Het standaard advies: vervang gelijk alles wat aan de secundaire kant van de voeding zit door een goed merkt low ESR, liefste 105o exemplaren...

RAAF12

Golden Member

Inderdaad die elco's vervangen met een heel gerichte luchtstroom uit de fohn kan je bepalen welke het is maar beter is ze alle vier die op de foto staan te vervangen.
Anecdote: Computer wilde niet opstarten bij temperaturen lager dan 17 graden even de kachel hoger zetten et voilà, werkend. Pas veel later de kast opgemaakt om de elco te vervangen. Let wel op de polariteit bij het vervangen.
Hiernaast staan Shops in de buurt die wellicht de low esr elco's verkopen. Anders via een verzendhuis zoals reichelt, conrad te verkrijgen.

Bedankt, ga dinsdag hier in de buurt naar een electronica winkel in dendermonde. Morgen gesloten. Ik hou jullie op de hoogte van dit project.
Alvast bedankt voor de hulp.

RAAF12

Golden Member

Op die website staat het assortiment en zij verkopen geschikte 105 graden elco's.

Vergeet niet dat het Low esr condensators moeten zijn b.v. panasonic fm of fr serie. Ze moeten niet alleen geschikt zijn voor 105 graden. Mijn ervaring is dat veel electronica winkels geen Low esr verkopen. Sommige weten zelfs niet waarover je het hebt |:-(