verbinding maken zonder schroeven

@fatbeard:
Is dan dit geen goede oplossing?

Zie hier voor meer info.
Heb toen des tijds menigeen aangesloten bij mijn werkgever, onder andere voor Tyco-Wormald Beveiliging.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Arco

Special Member

Daar heb je toch niks aan? Het gaat om bestaande connectors die er al op zitten...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

@KlaasZ:
Dat hadden we, maar werd te duur: als er op de kostprijs ruim twee euro* kan worden bespaard telt dat met de geplande aantallen (5k+/mnd) wel lekker door...

Uiteindelijk worden die dingen door een installateur éénmalig aangesloten en op de muur geschroefd, dus voor hen maakt het niet uit (die stekkers moeten toch ook geschroefd worden).

@GM:
Die zouden nog wel eens kunnen gaan passen. En ze zijn nog goedkoper ook dan wat we hadden... Helaas zijn ze alleen inzetbaar op de voorgaande reeks, waar de aantallen een stuk lager liggen.
Maar ik geef de voorzet wel, bedankt voor de tip.

Ik vond nog wel een set pogo-pinnen die ik verkeerd besteld had (niet op de maat gelet), ze waren te dik voor waar ik ze voor nodig had en daar ga ik morgen nog wel ff mee fröbelen.

* de schroefconnector kost nog geen kwart van de andere oplossing

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

die pluggable screw connectors heb je in diverse varianten. De goedkoopste zijn VEEL goedkoper dan de duurdere. Ik weet niet of je de "betaalbare" hebt gevonden.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fatbeard

Honourable Member

Klopt, maar vergeet niet dat het jááren aan de muur zit (in soms best wel corrosieve omgevingen) en een betrouwbaar kontakt moet blíjven maken.
De goedkope zullen het na een tijdje laten afweten (en -uit ervaring- sommige duurdere ook :().

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Oh, ik dacht dat het ging om de nul-serie te programmeren, daarvoor de plugs kopen en de rest gewoon ouderwetse schroeven.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fatbeard

Honourable Member

Niet helemaal, het gaat om de productie-verificatie test (controle van de producent). Ze zouden allemaal goed moeten zijn, en geladen met de juiste bootloader en de testsoftware.
In het uiteindelijke productieproces wordt een semi-automatische testkast gebruikt, die de lezertjes ook nog voorziet van de juiste applicatie en de klant-instellingen. Maar dat gebeurt op board-level, voordat-ie wordt ingekast.

Met mijn pogo-pennetjes bedacht ik eerst dit

maar dat bleek veel te complex en tijdrovend om te maken. Los daarvan, het bleef niet zitten...

Toen bedacht ik dit

en dat blijkt wonderwel te functioneren. Inmiddels zijn er met de eerste reeds 200 lezers gedaan (in ongeveer twee uur), zonder problemen (van de connector dan >:)).
Is nog eenvoudig te fabriceren ook, met voorhanden materialen. Geen moeilijke hoekjes of schuine gaten met precieze diameter...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.