Verloopplug of kabeltje USB naar Hdmi/Mhl ?

Hallo iedereen.
Bestaat er een verloopplug of kabeltje van UMTS ( 12 mm breed) naar HDMI / MHL. ? Zo ja, graag het type.
Alvast bedankt.
Groet. Ad

Toevoeging verloopplug of kabeltje:
De UMTSplug is Male en ik zie 4 contactstripjes in de plug.
De HDMI / MHL plug zou ook male moeten zijn.
Tot zover

UMTS ken ik alleen als mobiel communicatieprotocol, niet als plug. Misschien eens een foto maken van de plug?

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

De dementie heeft toegeslagen. UMTS moet USB zijn.Sorry. 73

Op 1 februari 2017 14:57:30 schreef PD7HX:
Hallo iedereen.
Bestaat er een verloopplug of kabeltje van UMTS ( 12 mm breed) naar HDMI / MHL. ? Zo ja, graag het type.
Alvast bedankt.
Groet. Ad

Even googlen op "usb naar hdmi" en de aanbiedingen vliegen je rond de oren, hoe moeilijk kan het zijn.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

usb en hdmi zijn verschillende signalen. USB is data, HDMI is beeld.

Tenzij er pinnen van de hdmi misbruikt worden zal het niet met een simpel kabeltje kunnen, maar heb je een stukje elektronica nodig (videokaart via USB met HDMI uit)

MHL zou wel kunnen. Meestal is dat micro-usb, maar met een verloopje kan dat ook naar normaal USB. Apparaat moet het natuurlijk wel ondersteunen

fripster

Golden Member

duidelijk een XY probleem. Wil je alsjeblieft je eigenlijke probleem voorleggen? Dan kunnen we beter helpen...

Eens een wirehead,altijd een wirehead.... gopher://fripster.ydns.eu

@DJSmiley: MHL is feitelijk HDMI via USB, en dat is waar PD7HX naar vraagt. Maak het nu niet ingewikkelder dan het is. Er bestaan verloopkabeltjes USB - HDMI, en apparaten die MHL ondersteunen kunnen zo beeld via hun USB-connector uitsturen.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Diamon

Golden Member

HDMI over usb is goed mogelijk, gaat alleen op bij usb 3.0

Willekeurig voorbeeld https://www.startech.com/nl/m/AV/USB-videoadapters/slanke-usb-3-hdmi-a…

[Bericht gewijzigd door Diamon op woensdag 1 februari 2017 18:26:53 (49%)

Alle reuze bedankt voor de antwoorden. Het gaat nu lukken.73 van Opa Ad.