invcc schakeling

Hallo,

ik wil deze:https://nl.aliexpress.com/item/Non-contact-liquid-level-sensor-pipe-li… gaan schakelen met deze:https://nl.aliexpress.com/item/Brand-new-and-original-solenoid-valve-1…

nu gaat dat via een invcc schakeling dus op het moment dat het oog iets ziet moet de poort opgengaan kan dit rechtstreeks aan elkaar gekoppeld worden of ben ik daar nog een tussenstuk voor nodig?

alvast bedankt

Arco

Special Member

Wat mag 'invcc' zijn? (iets met de voedingsspanning?)
Het is me ook niet duidelijk hoe je met die solenoid een nivodetector wilt gaan schakelen?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dat moet gewoon gaan, de klep trekt 100 mA en de sensor mag 100 mA schakelen. Als je dat krap vind of de specs niet vertrouwd kan er een transistor tussen.
B.v. de aloude BD139 met een 4k7 basisweerstand.

Vergeet in beide gevallen echter niet een vrijloopdiode (1N4007 oid) anti-parralel over de klep te zetten.

Op 4 maart 2017 13:03:36 schreef Aart:
Dat moet gewoon gaan, de klep trekt 100 mA en de sensor mag 100 mA schakelen. Als je dat krap vind of de specs niet vertrouwd kan er een transistor tussen.
B.v. de aloude BD139 met een 4k7 basisweerstand.

Vergeet in beide gevallen echter niet een vrijloopdiode (1N4007 oid) anti-parralel over de klep te zetten.

super bedankt maar hoe doe je dat in jip en janneke taal?

mel

Golden Member

Op 4 maart 2017 13:19:30 schreef edensan:
[...]

super bedankt maar hoe doe je dat in jip en janneke taal?

En wat is invcc? geen idee wat dat is...

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Lambiek

Special Member

Moet er ook niet iets van een hysterese in komen?, anders staat het al snel te klapperen lijkt mij.

Wat Aart schrijft is al redelijke jip en Janneke taal. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 4 maart 2017 13:36:42 schreef Lambiek:Wat Aart schrijft is al redelijke jip en Janneke taal. :)

oeee :$

nou het plan is nogmaals deze twee dingen aan te schaffen en met elkaar te verbinden als het "oog" leest moet de klep opengaan voor de tijd dat het "oog" schakeld is het "oog" uit moet de klep dicht.

maar hoe moet ik dit nu verbinden? magneetklep is duidelijk 2 aansluitpunten dus een plus en een min lijkt me.

maar aan het oog zitten 4 draden 2 voor de plus en min. en dan de twee draden die overblijven op het ventiel aansluiten?

of ben ik dan nog zoiets nodig:
https://nl.aliexpress.com/item/MCU-TTL-to-RS485-module-485-to-UART-lev…

Van die zin kan ik geen kaas maken. Wat wil je behalve dat die klep gewoon geschakeld wordt door de sensor?

De sensor levert gewoon een gelijkspanning, even groot als de ingangsspanning. Daar mag maximaal 100mA van getrokken worden. Met je solenoid zit je precies op het maximum van die sensor als je 'm direct aansluit.

Als proefje zou je dat dus direct kunnen aansluiten. Voor echt gebruik zou ik 'm aansturen alsof het een relais is, met een transistor die wat meer stroom mag schakelen, of een zuinigere solenoid zoeken.

Aansluitdiagrammen van die sensor staan op die aliexpress pagina. Gewoon het chinees negeren, of met je smartphone en een vertaal-app vertalen. Koop er meer dan één voor het geval dat je een foutje maakt.

Level converters heb je niet nodig.

[Bericht gewijzigd door Ledlover op zaterdag 4 maart 2017 14:31:13 (15%)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

dus deze erbij tussen?
hoe sluit ik dit aan?
beide positieve op 2 afzonderlijke pootjes en beide negatieve op 1 pootje?

https://nl.aliexpress.com/item/100PCS-78L12-WS78L12-12V-100mA-0-1A-Vol…

Neeeeeeee. Dat is een spanningsregelaar.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
mel

Golden Member

Oog? Invcc? word steeds moeilijker .WAT IS INVCC?
Over Jip en Janneke taal gesproken...

[Bericht gewijzigd door mel op zaterdag 4 maart 2017 16:00:31 (28%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 4 maart 2017 15:49:03 schreef Ledlover:
Neeeeeeee. Dat is een spanningsregelaar.

zit de hele middag op alie maar schiet mij maar lek..

ik moet iets hebben wat meer mag schakelen is dat dan transistor van 100 naar 150ma? ik heb werkelijk geen flauw idee! :$

Arco

Special Member

Op 4 maart 2017 15:58:52 schreef mel:
Oog? Invcc? word steeds moeilijker .WAT IS INVCC?
Over Jip en Janneke taal gesproken...

Schijnbaar vindt TS dat we niet hoeven te weten wasr het over gaat... ;)
(een duidelijke startpost voorkomt een boel vragen)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ali is een uitdragerij, misschien eens op zoek gaan naar een bibliotheek.

Damn the torpedoes, full speed ahead!
mel

Golden Member

Op 4 maart 2017 18:00:30 schreef Arco:
[...]
Schijnbaar vindt TS dat we niet hoeven te weten wasr het over gaat... ;)
(een startpost voorkomt een boel vragen)

Dan geef ik ook maar geen antwoord meer, wel zo makkelijk.. :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

iig allen bedankt ben weer stukje verder

grt Edwin