Op de F.O heb je in elk geval 3 klemmen met de aanduiding OUT, of MOTOR of iets dergelijks. Deze 3 aansluitingen moet je met 3 draden met je motor verbinden.
De motor moet je in driehoek schakelen, zie ook binnekant van het aansluitkapje.
Vergeet niet de aarde, die is van levensbelang.
Welke klem je met welke aansluiting je verbind maakt niet uit, hooguit is de draairichting verkeerd.
Heb je op je FO ook nog ingangsklemmen, daar zal iets bij staan van IN, of Net (of een duitse variant ervan) Daar zul je moeten kijken welke van de 3 aansluitingen je gebruikt.
Dat moet ergens aangegeven zijn. 1 klem blijft ongebruikt.
P.S. de voeding is al aangesloten, dat zal wel gied zijn???? Of hebbie dat zelluf gedaan?
En dan draaien met het ding.
Probeer een handleiding te vinden, met een FO kun je vanalles. Aangezien het apparaat al ergens gewerkt heeft weet je nooit hoe deze ingesteld is.
Het kan dus maar zo zijn dat je op je stuurklemmen nog een doorverbinding moet maken om de motor te starten.
vergeet niet je aarding! Motor EN F.O. moeten van een deugdelijke aarding voorzien zijn. Hier kun je van alles vinden in de handleiding van de F.O.
Mogelijk dat je F.O een eventuele aardlek laat trippen (uitschakelen)
Het blokje tussen de F.O is een netfilter en dient om om stoorsignalen op de vieding te verminderen. Voor de werking van de F.O. is deze niet van belang. Wel laten zitten ivm storingen
In 2 tellen vind je via goegel een handleiding van dit ding.
L,N en PE inkomende voeding (1fase + N + Aarde 230V)
U, V, W en PE uitgaand naar de motor (3 fasen + Aarde
P24 doorverbinden met 1 of 2 afhankelijk van de draairichting.
Misschien moet er een potmeter voor de snelheidregeling op, als je die niet hebt verbind dan (eventueel tijdelijk) 0 met H de motor draaid dan imet het max toerental