generator

goedendag,

ik heb een vraag in verband met een generator. Ik moet voor mijn eindwerk een windmolen opbouwen en een belasting aansluiten dat lampen zijn ik heb er een schema van gemaakt en zal de link er op het einde geven. volgens mijn leerkracht heb ik de belasting niet juist aangesloten maar ik weet niet wat ik fout gedaan heb.

alvast bedankt

GJ_

Moderator

Even afgezien van een eventuele fout:

De manier van tekenen is erg ongebruikelijk en dus onhandig. Als je het hier zo zou doen zou dat al fout genoeg zijn om het in de versnipperaar te doen verdwijnen. ;-)
1) teken de generator aan de linkerkant, de lampen rechts.
2) tegen de schakelaars boven en de lampen onder.

ja dat maakt nu niet uit maar het zit in de belasting volgens mijn leerkracht dus daar wil ik de oplossing van vinden :)

GJ_

Moderator

Waarom heb je boven de lampen 20 aderige kabel gebruikt?
Waarom zitten er tussen de schakelaars en de lampen geen twee rijen met klemmen getekend?

mvdk

Golden Member

Het moet toch mogelijk zijn om je schoolopdracht even te scannen en die hier te posten? Of misschien heb je die zelfs al op digitaal formaat.
Dat is handiger voor de mensen hier die je willen helpen.

Ik weet ook niet wat je fout hebt aangesloten.
Ik zie een 3-fasegenerator en tussen de fasen heb je 3x drie lampen met schakelaars aangesloten (in driehoek dus). Niks mis mee.

mvdk

Golden Member

Het hangt er vanaf wat er in de opdracht staat. En dat kan zo'n leerkracht, of wie ook al zoiets samenstelt, een beetje cryptisch doen, je moet het de jongelui niet te makkelijk maken tenslotte.
Wat gebeurt er met zo'n molen als je alle lampjes uitschakelt bij stevige wind?

Wat gebeurd er met zo'n molen als je tussen 1 set fases alle lampen aanzet en op de andere twee combinaties van fasen helemaal niets?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

De laatste is een interessantere vraag.

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Maar niet relevant voor die arme T/S

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord