Sony KDL-37W5740 mainboard uitwisselen

Ik heb een KDL-37W5740 waarvan het mainboard defect is.

Ik heb een mainboard van een KDL-52W550 (die dezefde aansluitingen en opties heeft). Kan ik deze uitwisselen, de firmware van de 37" installeren Of de firmware IC over solderen en deze gewoon gebruiken?

maartenbakker

Golden Member

Ik weet het niet van dit model, maar doorgaans kun je de diameter in het ser vicemenu opgeven.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Als je het mainboard vervangt zal er geen beeld zijn en alleen de groene led zal branden, je moet de firmware via een originele Sony memorystick updaten. Zie voorbeeld https://www.ephotozine.com/articles/128mb-memory-stick-from-sony-405/i… De stick mag niet teveel capaciteit hebben, en een adaptor gaat ook niet werken. De stick kun je formateren via een speciaal formatter bestandje wat je wel ergens kunt downloaden. De firmware wordt een ander verhaal en daar horen ook wat service bulletins bij.

@ William,

Bedankt voor de reactie.

Weet je waar ik zo'n TSB kan vinden?

En de ic waar de firmware op staat, kan dus niet zo over gezet worden?

[Bericht gewijzigd door Pieter81 op zaterdag 25 maart 2017 22:32:09 (33%)

Wat is TSB?

*Het is overigens niet de firmware die je van de Sony website kunt downloaden. Het is firmware die het beeldscherm/t-con weer laat communiceren met het mainboard.

En DAT is het grote probleem bij SONY al kan het tegenwoordig met een normale USB .

TSB (technisch service bulletins)

Of is dat erg moeilijk om er aan te komen?

Welke ic chip heeft deze firmware opgeslagen?

Je moet niet gaan doen wat ik denk dat je gaat doen de flashrom en eprom overzetten of uitlezen.
Alleen via de manier welke William zegt gaat lukken.

Oké, bedankt Arnold.

Ik zou de manier van William wel willen uitvoeren, maar ik heb dan nog wel meer informatie nodig over de exacte procedure.

Op 28 maart 2017 06:55:42 schreef Pieter81:
TSB (technisch service bulletins)

Wij gebruikte alleen de term "service bulletin" vandaar dat ik niet wist wat TSB was, weer wat geleerd.

Wat de software betreft moet ik je teleurstellen, die software is niet openbaar tenzij iemand deze ergens online heeft gedumpt.
De procedure vindt je hier https://elektrotanya.com/sony_kdl-37w5800_chassis_ex-2l_bulletin.pdf/download.html

En ineens schiet me de naam van de software ook weer te binnen, recovery software.

Wat de software betreft moet ik je teleurstellen, die software is niet openbaar tenzij iemand deze ergens online heeft gedumpt.
De procedure vindt je hier https://elektrotanya.com/sony_kdl-37w5800_chassis_ex-2l_bull...nload.h…

Dat het ergens op een site is gedumpt, dat kan je vergeten. Dat was (is) de reden waarom nooit de software openbaar wordt gemaakt. Ik betaalde 3000 gulden per jaar voor service informatie waarvan 3/4 overbodig was, maar met een software fout moest ik wel naar Badhoevedorp waar dat gratis werd verzorgd, zelf software laden was er dus niet bij zelfs niet als je Sony dealer bent.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

2/2

en een recovery software pakket van ongeveer 60mb aan bestanden.

Die kan ik helaas niet zo uploaden.

Gaat het hiermee lukken?

Zover ik nu in de training pdf kan terug lezen, heb ik: Basil_37AOU.zip nodig

[Bericht gewijzigd door Pieter81 op dinsdag 28 maart 2017 19:27:58 (23%)

maartenbakker

Golden Member

Je zou dat pakket op een schemasite zoals Elektrotanya of Eserviceinfo kunnen zetten wellicht, of als het al ergens staat een linkje daarheen kunnen plaatsen. Gaat bij mij in elk geval wel het archief in, want je weet nooit wanneer het nog eens te pas komt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

zo kunnen we elkaar helpen.

Ik heb er een heel pakket met recovery software bestanden, alleen niet degene die ik nodig heb: Basil_37AUO.zip

Als ik een nieuw/gebruikt bordje moet zoeken, is dan het nummer op de (in dit geval) gele sticker belangrijk?

SW van SONY is tegenwoordig gewoon te DL , is tevens de recovery SW

Waar is het te downloaden?
Ik kan alleen de firmware vinden.

Ik heb het bestand uit het oostblok kunnen verkrijgen. Nu nog even wachten tot de Sony MS binnen is, en dan ga ik een poging wagen.