Probleem met 55 inch touchscreen tv full HD

Een vraagje heb een smartscreen dat is een 55 inch full HD touchscreen maar hij gaat aan en gaf eerst een grijs beeld en reageert nergens op ook nie op knoppen en heb gisteren het t con board losgehaald en nu is een helft grijs en een helft met gekleurde strepen wat kan dit probleem zijn wou hem graag heel krijgen

Waar zou dit aan kunnen ligen

Geen idee scherm is LG en euhm het heet smartscreen

Heb echt geen idee kocht hem en hij dee dit meer niet en wil hem graag fixen

In een uurtje een reactie verwachten is wel wat uhhh fanatiek.

En als je zelf geen enkele info geeft wordt dat onmogelijk. Geef eerst eens wat meer info. Model/typenr om te beginnen.

Wat heb je verder al getest? Heeft ie dit op alle inputs? Voeding uitgesloten?
Je geeft aan dat ie ook niet op de knoppen reageert. Waarom begin je dan het tcon los te trekken? Als je auto niet start, ga je dan ook lampen vervangen?

Op 31 maart 2017 10:48:38 schreef Jeremykerk:
Heb echt geen idee kocht hem en hij dee dit meer niet en wil hem graag fixen

Wat houd je tegen om eens te kijken wat er opstaat als typenr?

Mijn glazen bol is stuk, dus verder helpen gaat niet.

[Bericht gewijzigd door DJSmiley op vrijdag 31 maart 2017 12:54:55 (27%)

maartenbakker

Golden Member

En wat heb je precies losgenomen van de TCON?

Overigens vermoed ik dat het een monitor zal zijn en geen TV. Bij het zoeken naar een type kan dat mogelijk helpen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 31 maart 2017 13:43:04 (57%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 31 maart 2017 10:13:45 schreef Jeremykerk:
Een vraagje heb een smartscreen dat is een 55 inch full HD touchscreen maar hij gaat aan en gaf eerst een grijs beeld en reageert nergens op ook nie op knoppen en heb gisteren het t con board losgehaald en nu is een helft grijs en een helft met gekleurde strepen wat kan dit probleem zijn wou hem graag heel krijgen

Waar zou dit aan kunnen ligen

Ik denk dat ie stuk is.....

Hele t con

En maak vanaaf wel foto van het scherm en

Dit is het type nummer en type nummer weet ik Nee weet dat voordat ik de t con eraf haalde had ik grijs beeld nu heb ik een kant grijs en andere kant gekleurde strepen

Dit doet hij nu hij dee dit nadat ik aan het t con zat daarvoor was hij zwart grijs zoals rechts op de foto

Dat grijze dee die eerst en nu weer nadat ik de t con heb schoongemaakt en dat witte zonder t con

hobby luke

Honourable Member

Op de achterzijde van het toestel hangt een witte sticker.
Daarop staat het typenummer, of modelnummer.
Met deze info kan men je hier beter helpen.

MVG,
Luc.

hobby luke

Honourable Member

Ik bedoel de sticker op de achterwand die je gedemonteerd hebt.

MVG,
Luc.

maartenbakker

Golden Member

Waarschijnlijk is de getoonde sticker de typesticker. Ik heb niet verder gezocht, maar zal een of andere signage-fabrikant zijn. De typesticker moet je dus als gevonden beschouwen ook al kom je er niet verder mee.

Hoe dan ook zit de fout of in het paneel of in de TCON. Als de balken vervagen en je na enige tijd aanstaan zonder TCON of na opnieuw aanzetten een egaal grijs hemd hebt, is de TCON de eerste verdachte. Als er strepen zichtbaar blijven lijkt me het aan het paneel te liggen. Ik begreep een LG-paneel, welk type heeft het paneel?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
fred101

Golden Member

Het zou volgens het artikelnummer op de sticker een Hitachi Starscreen 11STARSCR55 moeten zijn. (was het echt teveel werk de foto even om te draaien ?) verder wee k t ook nie

http://www.hitachistarboard.be/Producten/interactieve%20touch%20LCD-mo…

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Nee sorry weet er nie veel over wel dat hij zonder t con helemaal wit scherm krijgt en nee de foto omdraaien lukte nie snapte niet hoe en de sticker is enigste sticker die er is en heb geen idee welke LG staat aleen LG

maartenbakker

Golden Member

Starscreen staat erop en dat is kennelijk een handelsmerk van Hitachi (wat niet hoeft te betekenen dat Hitachi ook de fabrikant van het hele toestel is). Maar omdat het probleem ergens rond het paneel (scherm) zit is dat minder belangrijk. Waar staat LG op? Op het paneel? Dan moet er ook nog een sticker LC550W... ofzo opzitten. Of maak anders even een foto van de TCON. Je moet er rekening mee houden dat het paneel zelf misschien defect is, maar de TCON zou je door uitwisseling kunnen testen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Zoals het eruit ziet zit de bovenste bandkabel los, of heb je dat zelf gedaan?

De klem van de bandkabel zit niet dicht nl.

[Bericht gewijzigd door Roches op zaterdag 1 april 2017 21:10:43 (23%)

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!

Onderneem eens zelf wat en wees duidelijk.

?

Roches geeft (terecht) aan dat het erop lijkt dat die kabel niet goed vast zit.

Misschien zou het een idee zijn om eens te proberen om die kabel goed aan te sluiten?

maartenbakker

Golden Member

Het probleem is dat er mogelijk 2 verschillende problemen inzitten. Hij geeft iets dat op een TCON- of paneelfout lijkt en iets dat op een algemene fout lijkt (is niet te bedienen).

Omdat het om een signagemonitorachtig ding gaat, kan die tweede fout ook gewoon zijn dat hij in een of andere remote-modus staat.

Zouden de beide fouten dezelfde oorsprong hebben dan moet je de voedingsspanningen eens goed nameten.

Je kunt ook de gok eens wagen en het met een andere TCON proberen. Het nummer 6870C-4000F verwijst naar inwendig verschillende TCON's, dus dan kan je ernaast kleunen. Op de gok zou je moeten zoeken op 6871L-1862A, of toch op paneeltype. Op het paneel moet ook nog ergens een sticker zitten die met LC550WU begint ofzo.

Maar houd in gedachten dat het alsnog een paneelfout kan zijn, dan rest hooguit het aandrukken van de aanhechtingen van de bandkabels onder de rand of zelfs dat niet eens.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."