Philips MCI500H/12 internet radio power supply

Geachte techneuten,
Deze internet radio deed eerst niets meer alleen na verloop van tijd knipperde t on off ledje. C4 vervangen en ICE3B0565 naastgelegen IC. Daarna werkte alles weer, uren laten proefdraaien etc etc en zoals altijd vlak voordat de eigenaar m op kwam halen nog even aangezet en ineens geen display meer ( wel op achtergrond) maar geen displayverlichting en on / off is een eigen leven gaan leiden. Ik meet verder weinig vreemde dingen qua voedingsspanningen dus misschien iemand ervaring met deze radio of een tip.
Type van de PS is PS131-300-Do

Bij voorbaat dank PJ

even a blind pig finds the mud sometimes.....

Zitten de kabeltjes naar het bedieningspaneel en de LCD module nog goed in hun connectors?

De bediening werkt een laddernetwerk naar massa. Afhankelijk van welke knop je induwt wordt er een andere weerstand met massa verbonden. De power knop zit bovenaan het netwerkje en trekt de betreffende lijn direct naar massa.
De voedingsspanning voor de backlight komt van het processorbord. Daar zit een soort van current limiter voor de LEDjes.

Heb je een service doc? Dat maakt het zoeken naar de fout wel wat makkelijker.

Groeten, Ron.

Beste Ron, inmiddels na wat verder gezoek ontdekt dat er toch eea mis is met de PS, 12v is 8v en 5v is 1,8 v wat me toch weer terug brengt bij de voeding. Helaas is er weinig te vinden qua manuals en schema's wel een hoop vergelijkbare klachten online.

even a blind pig finds the mud sometimes.....

Misschien een open deur maar al gekeken naar of de elco's nog in orde zijn? Hebben die niet een te lage esrwaarde b.v.? Klassiek, vaakvoorkomend probleem bij schakelende voedingen.

Deze voedingen hebben wel meer dan 1 rotte elco, ik heb er genoeg voorbij zien komen. En als je dan toch bezig bent verwijder dan ook even alle lijm van de eindversterker print want die wordt geleidend.

William ik neem an dat je deze bruine drap bedoeld?

even a blind pig finds the mud sometimes.....

Klopt, dit spul geheel verwijderen. Vaak voorkomende klacht bij deze apparaten was slecht of geen geluid en de oorzaak was/is de lijm.

Nu heb ik ook zo set staan met het probleem dat er op de elco 16 volt 1500 uf geen 12 volt sta maar 29 volt
heeft iemand dit al eens gehad en op kunnen lossen ?

Op 22 augustus 2018 10:35:52 schreef vraag1:
Nu heb ik ook zo set staan met het probleem dat er op de elco 16 volt 1500 uf geen 12 volt sta maar 29 volt
heeft iemand dit al eens gehad en op kunnen lossen ?

Ik denk dat je verkeerd meet, een 16V elco met 29V erop lanceert zich na korte tijd of barst open met een mooie rookpluim.

ja dat snap ik maar standaard zit er een 16 volt elco 1500uf in
dus zal de spanning geen 29 volt zijn.
Het is de spanning naar de eindversterker

vergeten

Golden Member

Meet eens met je meter een -zeker weten- bekende spanning, bijvoorbeeld een 9 volt blokbatterij, wat geeft hij dan aan?

Als dat bijvoorbeeld ±20v is dan is de batterij in je meter (te)leeg.

[Bericht gewijzigd door vergeten op woensdag 22 augustus 2018 19:47:05 (41%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Thanks voor de reply inmiddels erg lang geleden dit topic radio is uiteindelijk gerepareerd

even a blind pig finds the mud sometimes.....