47pfl6877h/12

Beste mensen,
Ik heb een philips ambilight type 47pfl6877h/12
Met volgende probleem. Standby lampje komt ff op waarna deze uit gaat.
Tv geeft verder geen teken van leven.
Op voeding meet ik 3,3 standby voltage.
Maar ledje standby brand dan niet.
Ik kan zo ook niet uitkomen welke error de tv geeft.
Iemand een idee hoe en wat?
Mvg

Dan staat TV in Power off mode en met power knop op TV weer tot leven te wekken. Indien die niet reageert, controleer power knopje of mainboard

Op 2 april 2017 19:02:57 schreef smd:
Dan staat TV in Power off mode en met power knop op TV weer tot leven te wekken. Indien die niet reageert, controleer power knopje of mainboard

Ik heb power knopje voltage gemeten en 3,3 standby is aanwezig
Als ik aan uit knopje indruk en de 2e pin op stekkertje meet dan is die 3,15 en zakt dan naar 0
Dus denk dat dat goed werkt. Dus dan blijft mainboard over.

Ik wil tog het 1 en ander uitsluiten kwa voeding.
Kwam dit tegen op een forum.
Op de connector (14 pins) CN4 vermogen (linksboven in het beeld),

dient -tu 3.3VSB (standby) op PIN1 (De PIN1 is gemarkeerd met een "1") te meten.

=> Als OK, het leggen van de PIN1 (+ 3.3VSB) met PIN2 (SB - PS_ON)

-tu moet 12.3V meten op PIN5 en pin6

=> Als OK, laten overbruggen op zijn plaats en ook het leggen van de PIN1 (+ 3.3VSB) met PIN11 (BL_ON)

-De achtergrondverlichting moet worden ingeschakeld.

Als alles in orde is, de voeding is in goede staat ...

Bij mij is dit dus niet in orde jumpers geplaatst en geen 12v en geen backlight.

Pin 3 op de dda010 ic meet ik sluiting naar grond.
Iemand die
Mij verder kan helpen?

Pin 1=3,25v
Pin 2 = 2,9v
Pin 3 = 0
Pin 4 = 0
Pin 5 = 0
Pin 6 = 0
Pin 7 = 0
Pin 8 = 0
Pin 9 = 0
Pin 10= 0
Pin 11 = 0
Pin 12 = 0
Pin 13 = 0
Pin 14 = 0

Heb ook geprobeerd jumpet pin 2 standby naar gnd en pin 1 3,3v met pin11 bl- on zonder resultaat geen 12v en geen backlight
Denk dat ik tog een probleem
Met de voeding heb.

Heb nu pin 2 met pin 3 jumper
Tussen met 600ohm resistor en heb nu wel 12v

Nu ben ik stap verder alles doet het normaal backlight ook
Dus voeding is goed
Het is tog de mainboard.
Mocht iemand 1 hebben liggen gebruikt hoor ik het graag.

Kijk eens op Ebay of plasmaonderdelen.nl

Op 3 april 2017 19:00:44 schreef smd:
Kijk eens op Ebay of plasmaonderdelen.nl

Ik heb 1 gevonden zelfde nummer S 310432868283
Alleen komt deze van een 42inch tv en ik heb 47inch
Weet iemand of dit plug en play is. Of dat ik instellingen moet aanpassen zo ja hoe?

maartenbakker

Golden Member

Je zult in elk geval de paneeloptie moeten aanpassen, en mogelijk ook de type-afhankelijke optiecodes. Dat gaat allemaal via de afstandsbediening met 062596i of als je helemaal geen beeld hebt via 062598i voor de paneelcode.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 4 april 2017 13:40:49 (37%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 4 april 2017 13:39:59 schreef maartenbakker:
Je zult in elk geval de paneeloptie moeten aanpassen, en mogelijk ook de type-afhankelijke optiecodes. Dat gaat allemaal via de afstandsbediening met 062596i of als je helemaal geen beeld hebt via 062598i voor de paneelcode.

Oke bedankt voor de info. Komt deze week binnen dan zal ik er mee aan de slag.

Ik heb de optie codes en paneel nummer op de sticker gevonden. Zie foto
Kan iemand mij uitleggen hoe deze beste in te voeren zonder dat ik iets verkeerd doe.
Ik weet nu in de service menu te komen zoals maartenbakker heb uitgelegd.

Als volgt invoeren:062598i 426

Op 4 april 2017 18:52:55 schreef smd:
Als volgt invoeren:062598i 426

Oke bedankt en de optie codes?

maartenbakker

Golden Member

Die doe je als je via die paneelcode eenmaal beeld hebt, via het servicemenu met 062596i.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 4 april 2017 19:24:15 schreef maartenbakker:
Die doe je als je via die paneelcode eenmaal beeld hebt, via het servicemenu met 062596i.

Ja dat had ik begrepen van je. Maar moet je dat kiezen uit lijst of handmatig intoetsen.

Screencode pas je aan door 062598 MENU (of Home) XXX waarbij XXX de 3 cijferige code is.

maartenbakker

Golden Member

Op 4 april 2017 19:39:11 schreef Jimmy15:
[...]

Ja dat had ik begrepen van je. Maar moet je dat kiezen uit lijst of handmatig intoetsen.

Dat is het handige aan beeld hebben, dan zie je dat ;) Ik weet niet uit mijn hoofd welke toetsen je behalve de cijfertoetsen nog meer moet of kunt gebruiken bij dit toestel, maar je moet ze cijfer voor cijfer invoeren. Anders zou je steeds uit 65536 verschillende mogelijkheden moeten kiezen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 4 april 2017 21:34:19 schreef maartenbakker:
[...]Dat is het handige aan beeld hebben, dan zie je dat ;) Ik weet niet uit mijn hoofd welke toetsen je behalve de cijfertoetsen nog meer moet of kunt gebruiken bij dit toestel, maar je moet ze cijfer voor cijfer invoeren. Anders zou je steeds uit 65536 verschillende mogelijkheden moeten kiezen.

Oke ik zal eerst het licht aanzetten dan?.
Die optie code zie afbeelding is dat 1 geheel of zijn dat 2 onder elkaar.?
Weet je dat toevallig ook?

maartenbakker

Golden Member

Op de typesticker staan alle 8 de optiecodes verdeeld over 2 regels gewoon op leesvolgorde van linksboven naar rechtsonder, die moet je ook alle 8 controleren en zo nodig aanpassen. Elke code kan je van 0 t/m 65535 instellen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 5 april 2017 18:42:34 (21%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 5 april 2017 18:42:06 schreef maartenbakker:
Op de typesticker staan alle 8 de optiecodes verdeeld over 2 regels gewoon op leesvolgorde van linksboven naar rechtsonder, die moet je ook alle 8 controleren en zo nodig aanpassen. Elke code kan je van 0 t/m 65535 instellen.

Oke bedankt maartenbakker??
Ik denk dat deze tv ooit een keer panel swap heb gehad.
Zie namelijk ander type nummer op sticker van het panel.
Weet je ook of de panel nummer van deze type gelijk is aan de mijne.
Panel nummer 426

Panelnummer is altijd gelijk als op kast van TV staat, is gematched met mainboard, kan niet anders

Op 5 april 2017 19:05:22 schreef smd:
Panelnummer is altijd gelijk als op kast van TV staat, is gematched met mainboard, kan niet anders

Oke??