Philips 42pf9631D start niet op.

Dit toestel (42pf9631D) start niet meer op.
Als je de stekker in het stopcontact steekt brand de groene led en hoor je 2 keer een klik en licht het beeldscherm lichtjes op voor een seconde, dan gaat de groene led uit het scherm wordt donker en hoor je weer twee keer een klik.
Uit eerdere topics hier zie ik smd condensatoren vervangen in de voeding en een 100 uf elco plaatsen op positie 2508 in de standby voeding.
Het toestel heeft wel een paar keer rood geknipperd maar dat doet ie nu niet meer.
Ik weet ook niet meer of dat code 63 (voeding) was.
Ook lees ik dat er wel eens problemen met het logic board kunnen zijn.
Ik wil die elco's wel vervangen , dat is geen probleem maar als dit niet het probleem is begin ik er natuurlijk niet aan.
Warm stoken van de voeding helpt in ieder geval niet.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Oké, dus de voeding kan ik uit sluiten met deze fout?

Mvg Tien.

Tsja, als standby led geen code knippering geeft,is niets 100% uit te sluiten. Gaat LED rood branden dan??

Nee, helemaal geen rode of knipperende rode led.
Alleen dus 2 klikken, groene led en een zwak oplichtend
Scherm voor een paar seconden en dan gaat de
Groene led en scherm uit en je hoort weer 2 klikken,
meer niet.
Reageert ook niet op de toetsen van ab of de toetsen
op het toestel zelf.
Ook een beetje raar maar kan ook toeval zijn was dat er
een ziggo monteur een horizon op het toestel aan gesloten
had, daarna deed ie het helemaal niet meer.

Mvg Tien.

Toevallig de HDMI plug er ingestoken toen de TV aanof op standby stond?? Dat word meten geblazen in standby processor circuit anders mainboard vervangen

Toestel wordt af gevoerd naar milieustraat.
Ieder bedankt.

maartenbakker

Golden Member

Zonder ook maar iets na te kijken, da's wel zonde. Ik weet niet hoe groot de vraag hier is maar ook voor onderdelen ter afhaling aanbieden kan wel lonend zijn (het scheelt je op zijn minst een ritje).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Zonde, liefhebbers genoeg en op Marktplaats doet zo'n TV nog wel een 40 Euro...

Wel, ik heb hem dan toch nog maar bewaard.
Na volgende week eens zoeken naar een ander mainboard.

Mvg Tien.