philips 37pfl9603D black light probleem

Hier bij een vraag de achtergrond verlichting werkt bij het aanzetten
maar blijft niet lang branden soms paar min . soms 30 sec

Soms krijg ik bij het aanzetten 2x led knipperend

Neem aan het de voeding zou kunen zijn maar waar zou ik deze storing kunnen zoeken ?

zijn het de condensatoren die tussen de inverter trafo zit
of ligt het aan de 12 volt waar ik ook al over gelezen heb

iemand ervaring met deze model tv,s ?

Zo'n backlight werkt met hoge spanningen. D'r zit een inverter in die van de laagspanning een veel hogere spanning maakt. Vooral de elcos die daarmee gemoeid zijn dat zijn dingen die slijten/verouderen. En mogelijk temperatuur gevoelig. Je kan een "busje koud" kopen. Als je dan op het betrokken component spuit zou ie het weer kunnen gaan doen. (omdat ie kennelijk faalt als ie heet wordt).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Nee in de ze tv zit 1 inverter trafo op de hoofdprint
en elco,s zijn het niet er zitten er maar een paar in en die heb ik al door gemeten dus uit de print gehaald en dan nameten dat is het helaas niet.

maartenbakker

Golden Member

Ik neem aan CCFL en geen LED. Dan kijk je zo lang hij brand eerst eens heel goed of de verlichting egaal is (gebruik een zwart of grijs beeld). Als er een lamp of een contact aan een lamp slecht is, is het beeld niet egaal verlicht. Als het grijs een beetje rossig of gelig is dan zijn er lampen versleten. Verder kan er een blauw ceramisch condensatortje op de inverter rot zijn (meestal is dat er wel aan te zien).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ja klopt is een ccfl en de lamp brand niet constant zie vaak dat deze wat harder wil branden als die vaak gebreurd dan slaat de voeding uit.
Dan zou je kunnen zeggen dat er een selcht contact zit , de condensatoren heb nog nag meten , dus uit de print en dan meten die zijn goed

Zet de achtergrond verlichting in het menu lager, indien TV dan wel blijft werken zijn mogelijk de lampen op.

heb de achtergrond verlichting heel lag gezet maar het probleem blijft , denk toch meer aan slecht contact met 1 van de buisjes maar vind dat te veel werk om de boel uit elkaar te halen

dank voor de info

Een blacklight in een tv is sowieso niet handig :P

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Voor de liefhebber dan maar...