Aansturen 230V pomp via opensprinkler project

Hallo,

eerst en vooral moet ik toegeven dat ik weinig van elektronica ken, dus vergeef mij als ik typische termen of afkortingen niet versta ;-)

Ik ben momenteel een project aan het uitwerken om het spuiten fungiciden te automatiseren in een wijngaard.
Het opensprinkler.com project lijkt mij hiervoor uiterst geschikt te zijn.

Echter het project gaat uit van het rechtstreeks aansturen van sprinklers, maar dat is niet wat ik wil. Gezien de grote oppervlakte, zou ik liever met het systeem een pomp aan of uit schakelen.
De pomp draait op 230V en dus vermoed ik dat het aan en uitschakelen met een relais dient te gebeuren. De fabrikant zelf heeft me aangeraden om een 'pump start relay' te gebruik, maar is dit geen overkill? Is een klein relais bordje niet voldoende?

Zelf heb ik een Raspberry PI die compatibel is met het opensprinkler bordje. Ze bieden ook nog andere modellen, maar ik heb totaal geen idee welk type ik het best koop om een relais mee aan te sturen.

Gezien mijn beperkte kennis, zou ik graag een oplossing hebben die vrij out-of-the-box werkt zonder veel soldeer werk.

Kan iemand mij hierbij verder helpen?

Alvast bedankt!

Je kan hier het beste een magneetschakelaar voor gebruiken. Het makkelijkst is een 24 VAC versie, die kan je direct aansluiten. Die kan je gewoon aansturen met de uitgangen van de opensprinkler module. Maximaal wel 800 mA. Hoe groot is de pomp?

Eventueel ook te combineren met een klep of je zou iets van een terugslagklep kunnen gebruiken.

Met de grootte bedoel je het aantal Ampère? Ik zie op de specificaties 1,5kW.
De 800mA is dit de maximale output die opensprinkler kan leveren?

Kan deze bijvoorbeeld voldoen?:
http://www.elektrototaalmarkt.nl/eaton-moeller/magneetschakelaar/dilem…