58pfl9956 geen beeld wel backlight

Beste tv freaks,

Heb hier voor mij staan een 21:9 tv van Philips type 58PFL9956/12h
Deze start op geeft ook backlight en de ambilight brand, maar geen Philips logo tijdens het opstarten, scherm blijft wel gewoon aan.
Afstandsbediening werkt ook op de tv, rode led knippert als je wat invoert op de ab.

Het betreft hier een Q551.2E chassis
Heb het manual al via electro tanya gedownload. Maar kom er gewoon niet uit, heb alle spanningen van de powersupply en ook op het mainboard zijn de spanningen aanwezig( nagemeten)
Hebben julie enig idee waar ik het probleem moet zoeken of wat ik over het hoofd zie.

Alvast bedankt

Mvg Barry

maartenbakker

Golden Member

Kijken of de TCON voeding krijgt en zo ja of de zekering op de TCON goed is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Heb ik ook al nagekeken
Alle smd zekeringen op tcon of ssb zijn goed, meet de spanningen ook zoals het hoort volgens de servicemanual.

maartenbakker

Golden Member

Dan zou ik de neiging hebben om de TCON te testen door uitwisseling.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Als ik heel goed kijk op het scherm zie je in het midden dat het scherm in 2en is gedeeld, iets wat hoort
Ook zag ik dat het lijkt dat de leds links minder fel branden dan de rechterkant( 100% ten opzichte van 90 a 95%) en ook de achtergrond niet egaal verlicht is horizontale ledstrepen
Hoeft natuurlijk geen reden te zijn dat het scherm niet opstart denk ik
Of kan dat wel een mogelijkheid zijn??

Zou probleem niet mogen zijn, eerst maar eens gewoon beeld. Tcon wisselen zou ik ook mee starten.

Tcon besteld
Zodra hij binnen is en in de tv zit post ik de bevindingen

Andere tcon erin en niks
Denk dat de mainbord/ssb defect is of
Alle smd zekeringen op het mainbord zijn heel en dat zijn er nog al wat
Hebben jullie nog ideeen waar ik naar kan kijken