Plasma Pioneer pdp-R05XE beeld na 12 jaar keurig zijn dienst te hebben volbracht

Goedemorgen, allereerst vrolijk Pasen!

mijn tv de pioneer pdp-r05xe met receiver ging al een aantal maanden steeds slechter functioneren.Van zwart beeld na 5 min langzaam naar gewoon beeld.Later 10min 20min.Het lijkt alsof de tv warm dient te worden.Maar nu dus helemaal niks meer.Het is al een oude tv maar misschien is er hier nog nieuw leven in te blazen Door vervanging van een simpel element of onferdeel ofzo?Ik heb er geen verstand van maar wellicht dat iemand hier een idee heeft?Of dat er mensen zijn die bijvoorbeeld aan huis repareren.Of dat de kosten van reparatie niet opwegen tegen een nieuwe tv..? Alvast bedankt voor alle reactie en of tips!mvg

meestal elco's in de voeding die gaar zijn. die kun je vervangen, niet verwonderlijk want deze tv is 1 van de eerste uit 2005 nog. ik ken iets nieuwere toestellen van pioneer die nog steeds draaien na 12 jaar, waren goede toestellen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Bedankt voor uw reactie mr testman,ik had idd het vermoeden dat t misschien de moeite waard zou zijn..Zijn deze voor een een leek eenvoudig te vervangen?Of kan ik deze reparatie beter uitbesteden..?En zijn er misschien mensen in de buurt van Arnhem om deze reparatie eventueel uit te voeren? mvg

Wat is het modelnummer van het beeldscherm zelf?
(Zal iets van PDP-435XDE of PDP-505XDE zijn).

Kun je een filmpje maken van wat er precies gebeurt tussen geen beeld en wel beeld (dus het hele stuk waarin jij beschrijft dat het beeld langzaam naar gewoon gaat?)

Ik heb hier een PDP-R50E staan, met daaraan een PDP-435PE scherm.
De kwaliteit van de destijds door Pioneer gekozen componenten is extreem hoog.

https://www.uploadarchief.net/files/download/pioneer%20pdp%20models.png

Ps.: mijn Pioneer is te koop.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Eerst met een fohn de afzonderlijke voedingsprinten verwarmen, misschien vergemakkelijkt het zoeken.

Hallo MNM,