Plasma Pioneer pdp-R05XE beeld na 12 jaar keurig zijn dienst te hebben volbracht

Goedemorgen, allereerst vrolijk Pasen!

mijn tv de pioneer pdp-r05xe met receiver ging al een aantal maanden steeds slechter functioneren.Van zwart beeld na 5 min langzaam naar gewoon beeld.Later 10min 20min.Het lijkt alsof de tv warm dient te worden.Maar nu dus helemaal niks meer.Het is al een oude tv maar misschien is er hier nog nieuw leven in te blazen Door vervanging van een simpel element of onferdeel ofzo?Ik heb er geen verstand van maar wellicht dat iemand hier een idee heeft?Of dat er mensen zijn die bijvoorbeeld aan huis repareren.Of dat de kosten van reparatie niet opwegen tegen een nieuwe tv..? Alvast bedankt voor alle reactie en of tips!mvg

meestal elco's in de voeding die gaar zijn. die kun je vervangen, niet verwonderlijk want deze tv is 1 van de eerste uit 2005 nog. ik ken iets nieuwere toestellen van pioneer die nog steeds draaien na 12 jaar, waren goede toestellen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Bedankt voor uw reactie mr testman,ik had idd het vermoeden dat t misschien de moeite waard zou zijn..Zijn deze voor een een leek eenvoudig te vervangen?Of kan ik deze reparatie beter uitbesteden..?En zijn er misschien mensen in de buurt van Arnhem om deze reparatie eventueel uit te voeren? mvg

Wat is het modelnummer van het beeldscherm zelf?
(Zal iets van PDP-435XDE of PDP-505XDE zijn).

Kun je een filmpje maken van wat er precies gebeurt tussen geen beeld en wel beeld (dus het hele stuk waarin jij beschrijft dat het beeld langzaam naar gewoon gaat?)

Ik heb hier een PDP-R50E staan, met daaraan een PDP-435PE scherm.
De kwaliteit van de destijds door Pioneer gekozen componenten is extreem hoog.

https://www.uploadarchief.net/files/download/pioneer%20pdp%20models.png

Ps.: mijn Pioneer is te koop.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Eerst met een fohn de afzonderlijke voedingsprinten verwarmen, misschien vergemakkelijkt het zoeken.

Hallo MNM,

Mijn tv is inderdaad een PDP-505XDE.
Het toestal blijft nu helemaal op zwart hangen en duurde nu meer dan anderhalf uur voordat deze beeld weergeeft.Heel langzaam gaan er steeds meer pixels van zwart naar kleur en licht.En het lijkt erop dat de pixels vanuit de buitenste rand het eerst verkleuren en naar binnen naar het midden van het scherm gelijdelijk beeld gaan weergeven.Helaas kan ik daar niet zo 1 2 3 een filmpje van maken of ik moet echt een camera in een statief zetten en afwachten.Ik heb niet zoveel tijd en gedult om erbij te wachten of ie na een uur of misschien na 2 uur beeld gaat weergeven.thanx again

Hallo SMD,

Ik zoek eigenlijk iemand die het toestel kan nakijken en eventueel nog voor een klein hobbyprijsje kan repareren.Ik denk dat dit toch iets te hoog gegrepen is voor me om dit zelf te doen?!
Ik ben niet zon weggooier van spullen als deze nog gerepareerd kunnen worden.Helaas leven we al in een weggooi maatschappij waar consumeren gestimuleerd wordt en duurzaamheid taboe is.De meeste producten worden naar mijn mening geproduceerd met als uitgangspunt een vooraf vastgestelde periode van gebruiksduur.Met oog op het naleveren van aftermarket onderdelen of vervanging van het product..Mijn gevoel zei dat dit toestal wat meer naar duurzaamheid rijkt dan andere toestellen,vandaar dat ik hier een bericht postte.Aan de andere kant mochten er geen mensen zijn die deze kunnen repareren,wil ik dan wel iemand blijmaken met dit toestel.

Er zijn hier wel meerdere techneuten die hem vast wel willen herstellen, maar er staat in uw profiel geen woonplaats dus in welke regio.

Goedeavond ik zoek een techneut regio Westervoort,Arnhem,Gelderland. ..
Alvast bedankt voor uw reacties