Sense power + Power selection

Hoi, ik ben met een eigen variant van een AltPwr opstelling bezig, ik gebruik het thuis dus het hoeft geen 42v te zijn met 2kVa aan voedingen.. Ik heb nu een 24v 8A voeding en een aantal contacten verdeeld over mijn flatje met elk een XLR plug waar ik de 24v uit kan trekken maar wil het nu een stapje hoger opzoeken en wil somehow een sense pin gebruiken waarbij bijvoorbeeld een weerstand tussen de GND en 3e pin van de XLR een Arduino oid triggert en een output voltage selecteert op basis van de Weerstandwaarde in de XLR plug.. Op deze manier wordt het voltage geschakeld binnen het contactdoosje aan de muur en heb ik niet allemaal blokjes tussen mijn kabels nodig met nog eens extra hitte verlies.

Snap je het nog?

Ik heb een XLR plug waar pin 1 de GND is en pin 3 de Power, pin 2 is nu nog leeg en dacht dus aan een weerstand tussen 1 en 2 in de XLR plug en dat een Arduino in de contactdoos de weerstand herkent (of in ieder geval in een reeks van weerstandwaardes) en een outputpin schakelt waar een bepaalde voltageschakeling achter staat die weer via pin 3 worden uitgepoept..

Als het makkelijker kan met zeners, condensatoren of diodes hoor ik dat graag, als het maar 2 pinnetjes heeft en IN de XLR plug past.

Ik zie uit naar jullie ideeën want ik weet het niet meer.

Zoiets als hieronder werkt misschien wel. Hou de aansluiting tussen DCDC en XLR kort.

https://i.sigio.nl/d575da2600cfa61c08e3d546ce6ce5d3.jpg

Bij losnemen van de XLR zal de spanning zakken tot Ufeedback (als dat te langzaam gaat kun je nog een R tussen output en GND zetten). Met R*+Rset kun je de spanning instellen. R* heb ik er later bijgetekend omdat anders je DCDC stuk kan gaan als je FB per ongeluk met GND verbindt.

De C links vermindert contactruis tussen de pinnen wat, mocht het er zijn. C* is niet nodig, maar kan ook weer wat ruis verminderen. Beide C's zijn niet heel groot, enkele (tientallen) nF's zal wel werken. In het blokje DCDC zit al de bufferelco.

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!