Beeldscherm wordt heel licht/helder

Hallo allen,

ik heb een Q-media, QL32A5, tv toestel dat wanneer ik het opzet heel licht wordt qua beeld.

Het beeld blijft even ok en dan wordt het zeer licht totdat het enorm helder is en echt niet meer aangenaam is om naar te kijken.

Iemand een idee wat hier de reden voor zou kunnen zijn?
Ik heb niks aangepast in de instellingen qua helderheid of dergelijke.
Doordat het beeld ook normaal is bij het opzetten en normaal blijft voor een aantal seconden vooraleer het heel licht wordt, vermoed ik dat het iets te maken heeft met het scherm zelf en dat er een fundamentele fout is?

Is dit iets dat nog te repareren valt of ?

alvast bedankt.

Kun je fotos plaatsen van het onaangename beeld ?

Zou een t-con probleem kunnen zijn.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Ik volg Gadget daarin t,con probleem zit namelijk een as15f ic op deze vervangen.

Bij deze 2 fotos.
Het beeld begint nog relatief ok, maar dan komt er meer ruis op en wordt het beeld ook veel lichter/feller.
(1 foto is dus in het begin genomen, die met de voetbaluitslagen) de andere foto is na een paar minuten genomen.

[Bericht gewijzigd door Biotech op woensdag 19 april 2017 20:21:45 (31%)

maartenbakker

Golden Member

Kan wel een TCON-fout zijn, maar is niet heel typerend voor een defecte AS15F.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 19 april 2017 22:09:12 schreef maartenbakker:
Kan wel een TCON-fout zijn, maar is niet heel typerend voor een defecte AS15F.

Is het de moeite om zoiets nog te laten repareren voor een tv die al 6, bijna 7, jaar oud is?
Tv zelf heeft +- 350 euro gekost (250 euro voor de tv + 99 euro voor 3 jaar extra garantie)