samsung lcd LE37A686M1FXXC start probleem

Ik heb hier een samsung lcd 37 inch,met opstart problemen.

alle elco`s in de voeding heb ik al vervangen,tevens gecontroleerd op
losse contacten.

Het toestel doet er minstens een kwartier over om aan te gaan.
De opstart cyclus is normaal rode led knippert 5 keer en dan moet hij beeld geven,maar dan gaat de led uit en start hij weer opnieuw.
als hij eenmaal aan is doet hij het verder prima.

Maar nu kwam ik er achter als ik het T-Con bord los gooi,start hij wel direct door.
dan heb ik geluid en de backlight is aan, uiteraad geen beeld.

zou het dan een mogelijkheid kunnen zijn dat het toch de T-Con is??

Ik acht de kans klein,maar wat gebeurt als je print voor print met de fohn verwarmt??

bedankt voor u reactie,

warm stoken heeft geen effect.

zitten er nog andere zwakke plekken in de voedings?

Naast de t-con zit de FRC print met een beruchte elco aan de rechter kant als ik me herinner.
Positie nummer weet ik zo niet meer, stook die eens warm.

zal morgen eens kijken...kan me die print zo 1,2,3,niet herinneren.
heb hem een 1/2 jr geleden open gehad.

maartenbakker

Golden Member

Zullen niet zoveel elco's op een FRC zitten. Klein printje tussen moederbord en TCON.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
maartenbakker

Golden Member

Ik zou zeggen, kijk even wat erop zit en maak desnoods een foto. Zoveel elco's kunnen dat toch niet zijn?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

IDD vandaag exact zelfde printje onder hande gehad, was een 1uF SMD elcootje op FRC module rechts bovenin aan de rechterkant op printje , de kleinste). Overigens meette elco gewoon nog 1uF edoch ESR was iets verhoogd naar 11.

zit hij onder het metalen dekseltje??

Het was bij niet het Tcon bord wat ik los had gekoppeld maar de FRCM print.daarna startte hij wel direct op.

mmmm smd elco`s volgens mij zijn die lastig te verwijderen.
tenminste is mijn ervaring.

Iemand nog een FRCM print liggen?(BN41-00944A)revnr 2007-8-23

Het elcootje zit niet onder metalen dekseltje maar aan rechter zijde waar nog een paar elcootjes zitten,maar de kleinste is defect. Draai met een tangetje er af en plaats er een normale elco op van 1uF/63V

aan de rechterkant zit bij mij maar 1 buiten het dekseltje

maartenbakker

Golden Member

Oh, dat zijn er nog een paar meer dan ik zo dacht. Nu snap ik de vraag van JimA ook beter!

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Het is de enigste buiten het witte kader, dat is een 1 uF/50V... De rest hebben andere waardes...

print besteld bij lcd onderdelen,zal hem morgen even inbouwen.
laat nog wel even wat van me horen.....

Hee Ron33, waarom Elcootje niet vervangen?? vele malen goedkoper..Als andere printje nog origineel is,komt daar ook het probleem mee.

had vorig jaar al eens geprobeerd een andere elco te vervangen,maar
dat is toen niet goed gegaan en viel niet meer te maken 8)7
andere print ingebouwd en werkt weer perfect.
ga binnenkort nog wel even de bewuste elco preventief vervangen.
bedankt voor de hulp.....