Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 4

Dit topic is gesloten

Is er dan helemaal niemand die mij kan vertellen waar ik een 2SK2185 kan bestellen of anders een baal hooi van gelijke grootte? Het liefst op korte termijn!

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Arco

Special Member

Volgens de ST cross reference list is die gelijk aan een STP5NK50Z (bij o.a. digkey, mouser, tme...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

En vreselijk bedankt, ik kwam na 2 dagen zoeken geen steek verder. Alleen heb ik nog een probleem, ik heb geen creditcard of pay-pal account. Het liefst werk ik met IDEAL hetgeen ik veiliger vind. Dus zoeken naar een leverancier die wel werkt met IDEAL.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Arco

Special Member

Digikey, Mouser, en TME werken volgens mij allemaal met Ideal

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Het liefst werk ik met IDEAL hetgeen ik veiliger vind

Offtopic discussie voor hier misschien maar is dat geen schijnveiligheid ?
Als ik op de radar/kassa/opgelicht sites kijk zijn de meeste mensen toch hun geld kwijt na een iDeal transactie, die kun je namelijk niet terugboeken. Een CC of Paypal transactie heeft een behoorlijk grote "koperbescherming" voor niet leveren of misbruik.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
bprosman

Golden Member

Misschien ook een beetje off-topic (anders MODs verplaats t maar) voor dit want het is meer "Waar heb ik dit onderdeel gekregen" maar iemand ervaring met dit merk relais ? Zit te denken om ze te gebruiken (aan de INgang van een Logo!) of maar meteen de brandblusser er naast ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Wie o wie wil voor mij 3 mosfets laten komen van het type 2SK2185, niet overal verkrijgbaar, maar de STP5NK50ZFP welke gelijk is komt vaker voor op div sites. Alleen bestellen is weer een ander verhaal, ben daar vandaag 6 uur mee bezig geweest en steeds loop ik vast bij betalen, omdat ik geen creditcard heb of pay-pal. Gewoon bestellen en betalen met ideal schijnt nergens te kunnen en dat is normaal 5 minuten werk. Ik word niet goed! (Sjef van Oekel)

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Ik zou hem bij Farnell kunnen meebestellen. Reken op aanstaande maandag in Delft.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dat zou geweldig zijn, stuur maar even een mailtje met gegevens dan maak ik de betaling gelijk over. Ik wacht het af en bedankt!

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Tja.... Als jij iets wil, dan mag je mij mailen met "doe er maar zoveel". Kom je wel eens in de buurt van afslag delftzuid?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Kom je wel eens in de buurt van afslag delftzuid?

Jazeker wel, ik zit op de grens van Rijswijk, is nog geen 5KM.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
bprosman

Golden Member

Ben op zoek naar wat zwaardere instelpotmeters. Ik weet niet of die dingen (te) oud zijn , of obsolete of hoe ze ueberhaupt heten. Ze zijn net zo groot als een gewone potmeter (met moer) , het lijken ook gewoon afgezaagde potmeter met een hele korte as en je kunt ze met een schroef fixeren.
Heb helaas geen foto.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Zag je vroeger als 'anti-brom' insteller in buizenapparatuur...
Soms vindt je in het Oostblok nog wat soortgelijks.

http://i.ebayimg.com/images/g/k6wAAOSwAANY5eJV/s-l500.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Inderdaad zo iets :-) Weet alleen niet hoe ze heten, zal eens "ebayen"

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 24 april 2017 17:59:41 schreef bprosman:
Misschien ook een beetje off-topic (anders MODs verplaats t maar) voor dit want het is meer "Waar heb ik dit onderdeel gekregen" maar iemand ervaring met dit merk relais ? Zit te denken om ze te gebruiken (aan de INgang van een Logo!) of maar meteen de brandblusser er naast ?

[bijlage]

Enigste vreemde is het merk, lijkt verder een gewoon installatie relais.
Begrijp alleen niet waarom je deze aan een INgang wil hangen.
Normaal stuur je deze dingen via een UItgang aan.

evdweele

Overleden

Op 29 april 2017 12:46:20 schreef bprosman:
Ben op zoek naar wat zwaardere instelpotmeters.

Het zijn meestal draadgewonden potmeters. In buizenapparatuur werden ze gebruikt als instelbaar massapunt van de gloeidraden om brom te reduceren (ontbrommers).
Bij verschillende leveranciers gekeken maar niet te vinden.

Bij HAJÉ wel een assortiment draadgewonden potmeter met een lange as.
De as zou je kunnen afzagen en er een sleuf in maken voor een schroevedraaier.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Op 29 april 2017 12:46:20 schreef bprosman:
Ben op zoek naar wat zwaardere instelpotmeters. Ik weet niet of die dingen (te) oud zijn , of obsolete of hoe ze ueberhaupt heten. Ze zijn net zo groot als een gewone potmeter (met moer) , het lijken ook gewoon afgezaagde potmeter met een hele korte as en je kunt ze met een schroef fixeren.
Heb helaas geen foto.

Zoeken op "rheostat"

Arco

Special Member

Bij rheostat denk ik toch meer aan een lompe (al dan niet motorisch) instelbare weerstand... :)

https://media1.britannica.com/eb-media/49/100449-004-8703A97F.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Gelukkig is ie nog in de aanbieding, want anders was ie onbetaalbaar zo duur... :-)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
bprosman

Golden Member

Begrijp alleen niet waarom je deze aan een INgang wil hangen.
Normaal stuur je deze dingen via een UItgang aan.

Foutje gemaakt met draden trekken. Nu zitten de schakelaar en de Logo! + uitgangen op 2 verschillende fasen. Met een relais kan ik dat oplossen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
bprosman

Golden Member

Clarostat, nog betaalbaar ook. Zou ik zelf nooit opgekomen zijn.

@EvdWeele, zou ik ook nog kunnen doen maar het gaat me ook om het fixeren.
"Locking potentiometer" (b)lijkt ook nog een geode zoekterm.

[Bericht gewijzigd door bprosman op zaterdag 29 april 2017 15:57:30 (18%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 29 april 2017 15:15:37 schreef bprosman:
[...]
Foutje gemaakt met draden trekken. Nu zitten de schakelaar en de Logo! + uitgangen op 2 verschillende fasen. Met een relais kan ik dat oplossen.

Zou in principe moeten kunnen werken.
Weet alleen niet of de contacten van het installatie relais goed genoeg zijn om de ingangs stroom van de logo ingangen te kunnen schakelen.

Wel oppassen dat je de 230Vac en het ingangssignaal van de logo niet verwisseld !!
Of bestaat er ook een logo met 230Vac Input ?

Anders voor de kleine signalen oa kijken naar de Phoenix plc interface klemmen/relais.
Zijn heel veel typen in eea is dus ook afhankelijk van de te verwachten stroom en spanning

Dit topic is gesloten