Hallo MGP,
Voor de duidelijkheid: Led 1, 6 en 18 = led op uitgang 1, 6 en 18 van de 16F628A.
Hier de eerste resultaten.
Eerst het circuitje aangesloten op een 5V voeding om te kijken wat er zou gebeuren. Als ik het aanzet gaat led 1 gelijk het aantal ingestelde seconden knipperen en daarna gaan led 1 en 18 continu branden. Dit heb ik een aantal keer gedaan met telkens hetzelfde resultaat.
Toen het circuitje op de fiets aangesloten en gedaan zoals je had geadviseerd. Daar ook zodra ik de spanning erop zet: led 1 knipperen en na het aantal seconden led 1 en 18 continu.
Edit (01-05-2017): Vanaf hier moet ik even wat rechtzetten. Op één of andere rare manier was ik ervan overtuigt aan de trapsensoraansluiting bezig te zijn. Later blijkt dat ik gewoon aan de handgasaansluiting bezig te zijn!?!? Ik heb me 1000x afgevraagd hoe zo iets simpels kan gebeuren maar ja!?!? ? ?
Dus wat hier en een stuk hierna allemaal staat doorgestreept is gewoon (onbedoeld) onzin! De trapsensor werkt gewoon zoals SparkyGSX hiervoor had geschreven. Vanaf hier had gewoon kunnen staan: Hij doet het! Maar omdat ik even erg lomp bezig was duurt dat wat langer. Tja wat kan er met een mens allemaal gebeuren hé! (Gelukkig heb ik dat alleen maar, dus wees niet bang!)
Nogmaals dank aan MGP voor het geduld en sorry voor onbedoeld extra werk.
Daarna gekeken of de ledjes zouden reageren op de trapsensor. Helaas blijven alle 3 de leds tijdens het trappen continu branden. Toen viel het mij op dat ook led 6 continu brand terwijl dat eerst niet was. Een paar keer dit gedaan met hetzelfde resultaat, dus: Spanning erop --> Led 6 continu, led 1 knipperen daarna alle 3 de leds continu. Ook tijdens het trappen.
Ik dacht dat is niet zoals het zou moeten maar er veranderde niets. Dus buitenom je advies toch de drain aangesloten op de fietscontroller om te kijken wat er gebeurde. En wat blijkt? Spanning erop --> Led 6 continu, led 1 knipperen daarna alle 3 de leds continu. Tijdens het heel langzaam trappen een lichte vorm van motorondersteuning! Bij sneller trappen valt de motor weg.
Dus het is niet helemaal niks maar kijk maar wat je er mee kan.
Hier nog wat extra info over de trapsensor (voor de duidelijkheid: het onderstaande is dus zonder het aangesloten circuitje!).
Het blijkt dat de fietscontroller herkent of de trapsensor is aangesloten of niet. Namelijk toen ik de trapsensor loskoppelde deed het handgas het niet meer, dus ik dacht: hoe kan dat? Trapsensor aansluiten en alles werkte weer goed. Daarna een "meetopstelling" gemaakt voor de trapsensor.
Opstelling 1: Spanningen van de fietscontroller zonder aangesloten trapsensor.
Over + en - is 4,28V, Over + en puls is 4,25V, Over - en puls is 0,00V
Opstelling 2: Spanningen van de fietscontroller met aangesloten trapsensor.
Over + en - is 4,26V, Over + en puls is 3,42V, Over - en puls is 0,84V
Tijdens het langzaam trappen kon ik geen spanningsverschillen meten.