Samsung ue 46es8000

Beste,

Heb een samsung ue46es8000 van mijn ouders met volgende. Probleem

Bij koud start valt hij regelmatig uit en komt vanzelf weer aan

Reeds uitgevoerd

- Elco's in voeding nagekeken en vervangen (door panasonic elco's )

= bleef hetzelfde

- kabel tussen voeding en mainboard vervangen

= bleef hetzelfde

- voeding vervangen compleet

= bleef hetzelfde

- mainboard vervangen

= bleef hetzelfde

Ben een beetje einde raad kan iemand mij hiermee verder helpe, aub
Was een tv van 1500 is nu 5-6 j oud vind het zonde om hem weg te doen

Ohja firmware werd ook gedownload naar v2022

Veel dank

maartenbakker

Golden Member

Voordehandliggende oplossing is natuurlijk om nu dan maar het panel te vervangen, want zo moet dat toch, foutzoeken?

Nouja, eerlijk is eerlijk, als je geluk had gehad, had het willekeurig swappen van printplaten nog wel enige tientallen procenten kans van slagen en als het geslaagd was, was de prijs nog wel een beetje in verhouding ook. Bij een 32" moet zoiets in 1 keer raak zijn.

Ik zou zelf de backlight strips verdenken, maar ik heb geen idee hoe dat werkt in combinatie van edge lighting en local dimming (toestel lijkt in protectie te gaan?). Daar zullen wel vrij ingewikkelde drivers aan hangen. Even wachten op een van de mensen die vaker Samsungs onder handen hebben gehad en hopen dat die niet melden dat het een sluiting in het paneel is o.i.d.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Eens hij warm is 30' blijft hin probleemloos werken

maartenbakker

Golden Member

Dan kun je natuurlijk ook met koudespray en een foehn gaan testen. Opzich was je eerste ingeving van elco's wel prima want die paste bij de symptomen. Er kan opzich ook elders nog wel een slechte elco zitten, of een slechte soldering bijvoorbeeld. Ik zou in jouw geval dan met de driverboards van de LED's beginnen, neem aan dat die los van de voeding zitten?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Koppel de WiFi eens los, die klacht heb ik al vaker gehad bij dit type.

Hoe kan ik de wifi loskoppelen ?

Via wifi kan ik al een tijdje geen connectie maken ....

maartenbakker

Golden Member

Dat laatste zou heel wat verklaren... Is de wifi geen losse module net als in een laptop?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Zie toch niets gelijkaardig op het mainboard ...
Heb onlangs een evolution kit gemonteerd (nog van mijn tv) en dan zijn de problemen begonnen heeft nieuwe software upgedate... nu zie ik dat de wifi region code niet op a staat welke moet die hebben voor europ ?

Heeft toch niet met a/b/g te maken denk ik ?

Denk eerder dat het uitvallen ook sw is .. kan ik nog ergens oudere firmware versies vinden ?

Intussen. Is evo kit gedemonteerd en problemen blijven

Zoek een kleine witte connector met 4 draadjes, rood, wit, zwart en groen.
Zie hier een voorbeeld van de module.

Heb de wifi module losgekoppeld zoals beschreven en terug opgestart zelf met evolution kit blijft hij nu spelen

Hopelijk is het hiermee opgelost

Wat kan de oorzaak zijn ? Dat deze de 5v naar beneden trekt of ?

Ben al een tijdje uit de tv technieken
Ik laat hem een paar dagen spelen via lan connectie

Iedereen heel erg bedankt

Ik laat nog weten of het blijvend opgelost is

Mvg

Data bus komt niet op gang vanuit module en moederbord herstart elke keer.

Schakel net over naar de smart functie en ja hoor hij herstart opnieuw constant

Iemand nog raad ?

Dank

Blijft het probleem ook aanwezig als je de Evolution Module hebt verwijderd?

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Start zonder evo module onmiddellijk weer op
Voorheen deed hij dat ook met evolution kit

Zal een paar dgen testen zondze

Iedereen,
tv blijft het doen de kuren zijn over!!
Probleem door wifi module

Nogmaals dank
Groeten

Het nieuwe repareren is NIET alle printen swappen.
Je begint inderdaad eerst bij samsung de kabel los te nemen van de psu naar het main, backlight en zelfs een tool heb je dan zodat je beeld kan oproepen.
Zo kan je dus al 3 dingen uitsluiten.
Daarna dus de IR en de WIFI los nemen en kijken of hij blijft spelen.
IR of bediening kan ook zo maar oorzaak zijn .
Alles vervangen klinkt echt hopeloos

Je redenering voog ik volledig

Alhoewel als de mannen van samsung bij ons on-site komen herstellen

Vervangen ze telkens mainboard en power supply

En dit al voor 10-tallen tv's van hetzelfde type nl me40a en b versie
Zijn prof monitors

Zal laatste tip zeker onthouden

Groeten

vergeten

Golden Member

Op 7 mei 2017 22:57:08 schreef Arnold D:
Het nieuwe repareren is NIET alle printen swappen.
Je begint inderdaad eerst bij samsung de kabel los te nemen van de psu naar het main, backlight en zelfs een tool heb je dan zodat je beeld kan oproepen.

Die snap ik niet, hoe, wat, welke tool?

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Die tool bestaat er uit om de voeding direct met het T con te verbinden waarna deze in een loop gaat van rood groen en blauw waarmee dus gelijk een aantal zaken uitgesloten kunnen worden.
Helaas niet voor elk panel leverbaar .
Dat een buitendienst techneut met een moederbord en voeding wordt langs gestuurd is volkomen logisch.
Het is al lang niet meer zo dat hij op locatie een probleem moet uitmeten, daar is geen tijd meer voor en de beste heeft meerdere opdracht op een dag.
Doorgaans zal hij ook de IR en WIFI bij zich hebben.