?

Hubie

Special Member

@ GJ
Meer iets voor in de koffiecorner. Helaas kan TS er dan zelf ook niet meer aan.

Sorry old man ,maar waar aan dan?
Moet ik aan het gas ?

Misschien begrijp ik je verkeerd?

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Of je aan het gas moet, dat zou ik niet weten, ik ben geen medica.
Maar iets is er toch niet in de haak, alhier.
Misschien toch maar beter aan de koffie?
Mods???

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Koffiecorner is het onderdeel waar minder serieuze topics geplaatst worden.
Maar dit is alleen zichtbaar voor betalende leden. Zo te zien bij je naam ben jij dat niet want dan komt er een vermelding van 'member' onder te staan.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
evdweele

Overleden

Sorry old man ,maar waar aan dan?

Een taalprobleem :)
Je kan ergens *aan* of je kan ergens *bij*. Precies hetzelfde, alleen verschillende voorzetsels per regio.

Een vroegere collega zei altijd "De deur is los".
Voor mij betekende dat dat het ding zo kon omvallen en je een hersenschudding bezorgen. Hij bedoelde dat de deur *open* was.

@MAH legt precies uit wat de koffiecorner is.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Maar da's geen Nederlands (Tukkers), en volgens mij typen we dat hier.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
GJ_

Moderator

Het topic ging over filmpjes met grapjes die op zich wel aardig waren maar niks met CO te maken hadden. Vandaar het slotje.
Als het van een donerende CO'er was geweest had ie nu in de koffiecorner gezeten. Wat dat is weet je intussen ook. Niks spectaculairs, maar daar mag je naar hartenlust heel erg off-topic kletsen :-)

Hubie

Special Member

. ;-)

[Bericht gewijzigd door Hubie op zondag 30 april 2017 21:12:29 (75%)

..verschillende voorzetsels per regio. Collega zei altijd "De deur is los"; Hij bedoelde dat de deur *open* was.

Los en open zijn helemaal geen voorzetsels! Hoe dan ook ontlopen de voorzetsels aan en bij elkaar inderdaad niet veel. Met (en mee) maken het trio compleet.

fatbeard

Honourable Member

Nou, "hoe kom je er bij" (los van de dubbele uitleg dáárvan >:)) betekent toch wel iets anders dan "hoe kom je er aan".
Voor dat laatste hebben we hier zelfs een topic lopen...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
mvdk

Golden Member

Voor een meer correct taalgebruik hier op het forum, raadpleeg bijvoorbeeld eens een stijlboek van een krant. Het doet me hier soms pijn aan de ogen hoe mensen dingen los van elkaar schrijven, terwijl het aan elkaar hoort, of omgekeerd. Bijvoorbeeld de woorden ten minste en tenminste. Als je het verkeerde woord in een zin gebruikt staat er iets heel anders dan er bedoeld word.
http://www.volkskrant.nl/wetenschap/pijnlijk-verschil-tussen-tenminste…
http://www.volkskrant.nl/media/stijlboek~a4255465/

...dan er bedoeld wordT. Verder helemaal mee eens ;-)

En oja, hoe kom je er weer van af <- twee losse woorden.
Toelichting: ergens van afkomen.
Vanaf (één woord) nu zullen we proberen beter te spellen. En [@GJ] naar hartenlust zonder tussen-n natuurlijk. Want in een "versteende samenstelling" treedt die niet op: hartelust, zonneschijn, flierefluiter.

maartenbakker

Golden Member

Op 30 april 2017 19:40:20 schreef Hubie:
@ GJ
Meer iets voor in de koffiecorner. Helaas kan TS er dan zelf ook niet meer aan.

Sorry old man ,maar waar aan dan?
Moet ik aan het gas ?

Misschien begrijp ik je verkeerd?

Ergens aan kunnen is Brabants voor ergens bij kunnen. In de koffiecorner kunnen alleen donoren (geld, geen bloed en ook niet je ziel >:))

En met aan het lachgas is niets mis hoor, dat schijnt tegenwoordig weer in de mode te zijn (elke 10 jaar een nieuwe generatie die het ontdekt en dan korte tijd later weer de roep om slagroompatronen achter slot en grendel te doen).

En over misverstanden door gebruik van taal gesproken... Enkel een vraagteken in een bericht (okay hier staat het in de kop) kan een 'booty call' zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
evdweele

Overleden

Los en open zijn helemaal geen voorzetsels!

Helemaal correct. Het ging dan ook over *bij* en *aan*.
'Los' en 'open' zijn wel BIJvoegelijke naamwoorden >:)

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.