Een Philips tv instellen zonder afstandsbediening

mel

Golden Member

Zeer geleerde heren en dames,Ik heb een klein tv'tje van Philips,
type is 14PT1363/11.
Om de kanalen in te kunnen stellen,is ,volgens de gebruiksaanwijzing, de afstandsbediening nodig.
Echter, die heb ik niet.Zou het ook mogelijk zijn om ZONDER de AB de kanalen in te stellen? en de kleurinstelling en zo.
Ik heb dit ding bij het grof vuil vandaag, en werkt verder prima.Ik zou het zonde vinden als ik er een AB bij zou moeten kopen (wij zijn zuinig ) :)
Misschien iemand een tip?
Alvast bedankt.
gr,
Mel.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Heel veel universele afstandsbedieningen van o.a. Action werken bij een Philips TV. Ook die van een andere Philips. Philips gebruikt (en is zelfs uitvinder van) standaard RC5 code.

heb je ook een foto van die tv mel?

kleuren instellen gaat wrs met de knoppen op de tv ook wel, zenders zoeken echter niet..

als gezegd werkt er vrijwel elke philips tv ab op van de afgelopen 25 jaar. soms zijn de extra functies echter wat moeilijker en die willen dan niet..

dit toestel uit zo te zien 1998, dus niet echt moeilijk iets voor te vinden.

een smartphone heeft ook vaker een ir zender erin zitten overigens, middels dat programma kun je er alles mee bedienen wat met ir wordt bediend. heb ik al lol mee gehad in oa restaurants :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Zelf ook zo'n tv gehad. Installatie kan zonder AB. Staat ook in de handleiding bij ' andere methode '.
Achter het klepje aan de voorkant zitten een aantal knoppen onder andere het bekende open en gesloten ruitje. Met het open ruitje zet je hem in installatie modus. Kijk even in de handleiding hoe verder weet het niet meer uit m'n hooofd.
Juist kleur en helderheid etc heb je de AB nodig

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

dit toestel heeft al geen klepje meer en die zoek toetsen met geopend vierkantje, dat was tot medio 90's nog wel zo.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Alex P

Golden Member

Zo'n geval heb ik ook een keer gehad. Bij de eerste de beste kringloopwinkel vond ik een afstandbediening van een euro waar het mee kon.

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.
mel

Golden Member

ik zal van de week eens zoeken dan. Ik heb diverse Ab van flip geprobeerd,maar louloene.Maar kringloop is idd een tip. Iedereen bedankt. :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Arco

Special Member

Die universele AB bij Action kost dacht ik maar 3 euro...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Die universele AB bij Action kost dacht ik maar 3 euro...

Dat is prachtig, maar universele afstandbedieningen kunnen vaak alles, behalve programmeren. Wat is je locatie, ik heb hier nog een originele a/b liggen en deze werkt ook nog. (Net getest)

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
RAAF12

Golden Member

@mel
En de pins S1 en S2 ff kortsluiten (service mode), in het geval dat jij er even leuk in wil gaan peuteren.

mel

Golden Member

@ Zoef: ik woon in Venlo
@ Raaf:waar zitten die aansluitingen? en kan je die dan op de tv zelf programmeren?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Die pennen zitten op het systeemboard bij de processor, maar volgens mij kan je daar niet mee programmeren wel de beeldinstellingen wijzigen. Dit zijn geen normale instellingen, maar kleurbalans, beeld breedte, beeld hoogte driver instellingen en grijsschaal. Kan je beter afblijven, want als de waarden niet opgeschreven worden voordat er iets veranderd wordt, krijg je hem nooit meer goed.

@ Zoef: ik woon in Venlo

Laat maar weten of er belangstelling voor is, kan ik hem eventueel tegen verzendkosten opsturen. Gaan brengen is mij iets te ver! (Mail staat in mijn profiel.)

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
maartenbakker

Golden Member

Best kans dat hij geavanceerd genoeg is om op 062596i te reageren, dat scheelt weer pennetjes kortsluiten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Chassis is L6.1 volgens mij. Die reageert niet op 062596..., wel nog op het Align commando van de DST RC7150. Zenders zoeken via het local keyboard werkt niet bij deze set, je hebt echt de afstandsbediening nodig.

Groeten, Ron.

de zender zoek functie was idd het probleem met deze tv's. op de philips universele ab's van 15 jaar terug moest je dan 2 knoppen indrukken, vaak onder een klepje. doorgaans werkte dat bij de ene ab dan wel en de andere weer niet, rest van de knoppen wel. dat was een verschil tussen type nummers van universele ab's.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Kringloop? Meestal liggen daar bakken met afstansbedieningen in de prijsklasse <2 eur.

Deze heeft inderdaad de 2 toetsen nodig om te kunnen programmeren. Er is ook een type met menu, maar of dat werkt op dit type zal ik niet weten. Gebruiksaanwijzing is te vinden op 14PT1363/11. Even met google intoetsen.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!