Beamer BenQ516 stuk?

Beste medeleden,

Ik ben nieuw op dit Forum.
Ik ben Cedric ben 30 jaar en kom uit Haarlem :)

Hier dan mijn vraag naar jullie toe, en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb al enige tijd een BenQ mw516 Beamer, ik heb hem even niet gebruikt en wilde hem weer gaan gebruiken. Maar je verwacht het niet ;) hij werkt niet zoals hij hiervoor deed.

Als ik de stekker in het stopcontact doe kleurt het POWER lampje Oranje ( stand By).
Als ik hem aanzet kleurt deze groen. Kort hierna krijg ik ook beeld met daarop start scherm BenQ.( tot dusver gaat het goed).

dan na iets van 10 Seconde schakeld de beamer zichzelf uit en krijgt het het lampje van Temp(eratuur?) de kans om nog 1 keer rood te kleuren voor 1 seconde. daarna kleurt het POWER lampje weer oranje.

Hoop dat iemand met de gouden tip komt.

Groet,

Cedric

Heb je een bron aangesloten? Staat de beamer ingesteld op deze bron?

If you want to succeed, double your failure rate.

temperatuur kan komen als de fan niet of te weinig draait, of een koelsleuf zit verstopt..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 9 mei 2017 19:15:44 schreef Arco:
Draait de fan nog wel?

goeie! net even gekeken en ik heb er 2 aan de voorkant zitten, links draait niet rechts wel.

groet

Op 9 mei 2017 19:15:27 schreef testman:
temperatuur kan komen als de fan niet of te weinig draait, of een koelsleuf zit verstopt..

Nee er zat nagenoeg geen stof in, voor de zekerheid heb ik wel alles nagelopen maar niks tegen gekomen.

gr

Op 9 mei 2017 19:11:56 schreef Cedric1987:
je bedoeld een laptop o.i.d?

Juist, of een videorecorder :)
Stel dat het kort oplichten van de temperatuur LED altijd gebeurt net voor een auto-off, dan gaan we het misschien helemaal op een verkeerd spoor zoeken. Hoewel het niet draaien van de fan dan misschien toch die kant op wijst. Dan is 10 seconden erg kort voor een over-temperature, maar het kan ook zijn dat hij een tacho-signaal terugleest en bij afwezigheid daarvan in beveiliging schiet.

Hoe dan ook, het is nog steeds interessant om te weten of de beamer wel keurig het beeld van een videobron weergeeft als die is aangesloten. Ik heb dat eens gehad met een storing van een klant: hij had zelf de lamp vervangen, maar na vervangen bleek dat de de beamer de hele tijd na een korte tijd uit ging. Tja, geen ingangssignaal zorgde daarvoor, en de klant had na het vervangen van de lamp eerst de beamer even los op het bureau getest. Die zocht het dus ook in de verkeerde richting.

If you want to succeed, double your failure rate.

Zal vast wel die fan zijn dan, die worden bijna altijd uitgelezen "of ze het wel doen" dmv de RPM senseuitgang.
Of toch bij de beamers die ik al opengesloopt heb :-)
Dus... openmaken dat ding :9 Als je dat ziet zitten.
Checken of er nog spanning op toekomt, zoja fan veranderen door zelfde type