GEZOCHT: Schema combineren l/R port

Hey!

Weet iemand nog een vergelijkbaar schema als bijlage. Om e linker tulp aan je rechter tulp te hangen. Uitkomen op 1 mono tulp. Maar dat het stereo effect blijft werken de de linker speaker en rechter speaker kanaal gescheiden blijven. Een soort 'Stereo' naar 'Mono' convertor? Alvast bedankt voor uw respons. Groet Wouter van Wegen

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Wouter,
Een 10K weerstandje ipv die 47K zal prima werken.
Haal wel al die C'tjes weg.
TonHek

The fastest way to succeed is to double your failure rate.

wil je een lage tonen filter voor een subwoofer? of wil je een mono versterker gebruiken op een stereo signaal?

GMT+1

Als TULP poort voor externe subwoofer. Met een subwoofer filter in de subwoofer behuizing. Dus zonder decoder.

Heeft iemand misschien iets met een IC/Meer onderdelen?

Weet iemand de officiele benaming van dit ding / google zoek term ?

Ik wil dus niet hebben dat de geluidsignalen door elkaar heen vloeien. Ook geen klein beetje :-)

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
Sine

Moderator

Dan kun je jouw schema prima gebruiken, aftakken achter de 1e opamp.

Dat CO schema is met een 741 niet echt hifi, maar als je daar een wat betere opamp in gooit kun je de eerste trap gebruiken, de tweede is het filter.

TonHek: Een 10K weerstandje ipv die 47K zal prima werken.

Raken de signalen dan ook geen klein beetje door elkaar?

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

2 schema's om met de 7812 en de 7912 een voeding te bouwen,.
1 schema trafo met midden aftakking,.
2 schema trafo zonder midden aftakking.

http://m.blog.chinaunix.net/uid-24343357-id-3888931.html

PS: Weet iemand in 'deticated' gebruik.

Of ik mijn subwoofer PORT nu tussen mijn PRE-AMP en AMPII zelf moet zetten.

Of tussen de Chassisdelen en de PREAMP.

?

Groet, Wouter.

Heren universitaire commentaar voorzitters moeten passen. Ik zoek een praktisch antwoord.

Edit: Tussen je PRE-AMP en je AMPlifier board toch? Zodat de bas in de subwoofer ook toeneemt als je de bass/treble verzet? JA/NEE

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Met zulke opmerkingen verbaast het me dat je überhaupt nog antwoorden krijgt hier. Grappig ook hoe ik tegenwoordig aan de titel van het topic met 95% zekerheid kan vaststellen of het er een van jouw is, zonder de naam van de topic starter te lezen.

Kun je proberen duidelijk uit te leggen wat je nu wilt bereiken? Tussen de regels door lezend, met wat gokken en brokjes informatie van je andere topics, en dan nog wat gokken, krijg ik het idee dat je je zelfgebouwde versterker (die MGP werkend heeft gemaakt) wilt gebruiken voor een subwoofer, en het signaal daarvoor wilt afleiden uit een stereo signaal dat naar een andere versterker gaat, klopt dat?

Je kunt die 2 signalen dus bij elkaar mengen als je met elk signaal een weerstandje in serie zet. Theoretisch is er altijd wel een kleine verstoring van die signalen, maar met de voorgestelde 47k is die zou klein dat je dat niet gaat horen, zeker niet met zo'n sub-optimaal opgebouwde versterker. Als de versterking van je eerder gebouwde versterker onvoldoende is, zal er eventueel nog een opampje voor moeten, maar dat ligt aan de ingangsimpedantie van je versterker en de waarde van de weerstanden die je gebruikt om te mengen.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Dit topic is uit m'n hoofd gezegd ouder dan het versterker topic. Maar ik, universitair geschoolde, snap de laatste vraag van pascalbythree niet, dus ik zal ook niet proberen te antwoorden.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik was al gestopt met serieus te posten, en na zo'n vraag weet ik ook meteen weer waarom, succes

En van schreeuwen gaan mijn haren overeind staan en wordt je vraag echt niet duidelijker.
Welke signalen mogen van jou niet door elkaar vloeien, links/rechts, hoog laag, pop/klassiek ?, ik kan er geen touw aan vast knopen.
Het lijkt me niet dat alle signalen (geluid?) b.v. onder de 200 Hz naar je subwoofer moeten gaan en exact alles daar boven naar je stereo versterker.
Dat zou wel een heel vreemde luisterervaring worden, een soort triplo effect.
Geluidsignalen lopen vrijwel altijd een beetje door elkaar en worden verdeeld over de gewenste speakers, met of zonder extra filter.

En waar komt dat chassis nu opeens vandaan, ga je het geheel in je auto inbouwen?

Hij bedoeld dat de kanaalscheiding niet lager mag worden van het L en R signaal naar de speakers, als je op de getoonde wijze een monosignaal voor een sub gaat maken.
Ik heb slechts een HBO opleiding, misschien zijn die net wat praktischer ingesteld dan een universitair opgeleide (...........grapje mannen)

meer over car audio: www.12vhifi.nl

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar wat voor zin heeft dat als je daarna de boel gaat mengen en in een subwoofer pompt.
Zelfs met het tweede orde filter komen daar toch nog de nodige meng geluiden uit.

Hij speelt met 2 speakers (fullrange of highpass, geen idee) en een sub aangestuurd vanaf een 2 kanaals voorversterker. Die speakers van een aangesloten eindversterker moeten uiteraard nog wel wat kanaalscheiding overhouden als je zoals met getoond schema gaat sommen. Uiteraard wordt dat subkanaal mono (actieve sub, whatever).

Dat is in mijn optiek de vraag.

meer over car audio: www.12vhifi.nl

Een mono luidspreker is geen subwoofer.

Een active subwooferfilter voor je eind versterker of een passive filter tussen versterker en luidspreker .

Kijk mensen.

Ik wou graag mijn subwoofer port uitbreiden naar een versie met een potmetertje erop om het uitgangs volume in te stellen.

Maar dan met een DIP8 erop.

Iemand schema's?

DUS: Niet te vreden over bijlages.

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
mel

Golden Member

Een potmeter met DIP 8? snapt iemand het nog? :?
Ik denk dat TS heel goed zal zijn in de politiek... >:)
(of manager..)

[Bericht gewijzigd door mel op maandag 10 juli 2017 10:43:42 (43%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Arco

Special Member

"Get the question..."   :)
(ik begrijp er ook weinig van. Wil je een digitale potmeter?)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Een lowpass filter, regelbaar in kantelfrequentie en gain en misschien wel een bassboost of parametrische EQ uitgevoerd met opamps in DIP8.
Dat maak ik er van...

meer over car audio: www.12vhifi.nl

Mijn versterker doet het met 1 eind trap. Vrijdag laat ik mijn tweede fixen.

Nu wou ik mijn overige tijd spenderen aan het kijken hoe je speakers zelf maakt.

Weet iemand een fanatieke website waar dit op beschreven staat?

Verder zoek ik geen kit, koop het hout gewoon op de bouwmarkt.

Groet, Wouter

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Heren universitaire commentaar voorzitters moeten passen. Ik zoek een praktisch antwoord.

Wees niet bang, ik negeer je topics al maandenlang ;)

Maar hier nog een gratis tip: speakerkasten zelf bouwen zonder in de materie te duiken (Thiele/Small parameters toepassen en een simulatie maken) is nutteloos.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

@Fuzz, moest je alle speakers verbannen die niet berekend zijn dan zou het een stille wereld zijn. :S

LDmicro user.
vergeten

Golden Member

Op 20 juli 2017 09:55:46 schreef pascalbythree:

...Verder zoek ik geen kit, koop het hout gewoon op de bouwmarkt.

Groet, Wouter

- Off topic mode:
Waar het vakmanschap eindigt, begint de kitspuit! :-)
- end Off topic mode:

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.