Xerox Monitor 2200W valt uit

Alle condensatoren voeding vervangen, heeft dan 6 uur prima proefgedraaid nu ineens start ie wel op geeft beeld maar valt na ca 30 sec uit, blijft wel signaal zien en bij verwijderen stekker video ingang geeft ie ook even aan dat er geen input is. In de 30 seconden dat ie werkt is t backlight onrustg/flikkert. Iemand tips?

even a blind pig finds the mud sometimes.....

ik mag denken dat je low esr elco's hebt gebruikt? standaard elco's hemelen vrij snel weer.

zo niet, kans op gare fets van de backlight inverter. die hebben van de gare elco's al veel te verduren gehad, en zijn alsnog gehemeld, of de ccfl buisjes zijn dermate ver op dat ze uitvallen. meen dat dit scherm al ruim 10 jaar oud is. een probleem met een invertertrafo kan ook nog..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Lanpen rot, contacten tussen inverter en lampen rot, inverter zelf rot (ceramische condensatortjes, trafo'tjes enz.).

En verder wat testman zegt: als je ongecshikte elco's gebruikt kunnen die opzich na 6 uur al gaargekookt zijn als vind ik dat wel wat snel. Dan zakt de spanning naar de inverter te ver in.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Denk dat ik em ombouw naar led, setjes zijn goedkoop en het lijkt me de beste oplossing.

even a blind pig finds the mud sometimes.....
High met Henk

Special Member

dan zul je ook iets met het feedback signaal moeten doen: de feedback zorgt ervoor dat hij uitvalt. Als je de feedback niet juist doet zal het scherm denken dat de inverter/backlights het niet doen en dus uitvallen....

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Die ombouw kitjes klinken interessant. Waar vindt je die? Heb je een linkje of welke zoekwoorden ik moet gebruiken?

maartenbakker

Golden Member

Naast mogelijke feedbackproblemen zal er van de kleurweergave en witweergave ook wel niks meer kloppen. Ik zou op zijn minst nog even snel naar het mankement kijken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Daar zit wat in Maarten, ik heb wel goede resultaten gezien, bij de setjes zit ook een backlight on/off en brightness aansluiting maar idd ik heb er ook zo mn gedachten over.

even a blind pig finds the mud sometimes.....

Onrustig flikkeren van beeld duid meestal op een slecht aangesloten lamp stekker of een defecte trafo....